لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۲

تجمع اعتراضی در دانشگاه آزاد تهران به خشونت کشيده شد


وب سایت های خبری می گویند دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی سومین تجمع خود را برگزار کردند
وب سایت های خبری می گویند دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی سومین تجمع خود را برگزار کردند
فعالان دانشجويی می گويند: تجمع مسالمت امیز دانشجويان دانشکده فنی، دانشگاه آزاد واحد «تهران مرکزی» روز سه شنبه ۲۱ مهرماه با حمله نیروهای بسیج به خشونت کشيده شده است.

يک فعال دانشجويی دانشگاه آزاد واحد مرکز تهران در اين باره به راديو فردا گفت: نيروهای بسيجی روز شنبه با گاز فلفل و اشک اور به تجمع مسالمت آميز دانشجويان اين دانشکده حمله کرده و تعدادی از دانشجويان را مضروب کرده اند.

اين فعال دانشجويی که نخواست نامش فاش شود، افزود: تعداد نيروهای بسيجی که از دانشگاه های امبير کبير، علم صعنت و تهران با اتوبوس به اين دانشکده اورده بودند در حدود صد نفر بود، ولی در حدود دو هزار نفر از دانشجويان پس از تعطيلی کلاس در ساعت دوازده ظهر در تجمع در حیاط دانشکده حاضر بودند.

اين فعال دانشجويی همچنين گفته است: از چند روز پيش قرار بود که تجمع اعتراضی در اين دانشکده برگزار شود و همزمان روز سه شنبه مراسمی توسط بسيج دانشجويی در نمازخانه دانشکده به مناسبت «شهادت امام ششم شيعيان» برگزار شد که به هنگام پايان اين مراسم انها با امدن به حياط دانشگاه، شعارهايی مانند «مرگ بر منافق» عليه تجمع دانشجويان سردادند.

به گفته اين فعال دانشجويی، در مقابل دانشجويان دانشکده فنی با شعار هايی مانند «بسيجی حيا کن دانشگاه را رها کن» و «بسيجی واقعی، همت بود و باکری» به شعارهای آنها پاسخ دادند.

اين فعال دانشجويی می گويد : نيروهای بسيج دانشجويی در اين لحظه با حمله به دانشجويان تعدادی از آنها را ربوده و مورد ضرب و شتم قرار می دهند. اما به دليل جمعيت زياد دانشجويان معترض نيروهای بسيج دانشجويی مجبور به عقب نشينی می شوند.

به گفته فعالان دانشجويی دانشکده فنی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی کلاس های عصر اين دانشکده را تعطيل کرده است و هم اکنون نيروهای ضد شورش پليس به همراه «لباس شخصی ها»در خيابان های اطراف اين دانشکده حضور چشم گير دارند.

اين فعالان می گويند نيروهای پليس دانشجويانی که از دانشگاه خارج می شوند را متوقف کرده و موبايل های انها را بازرسی می کنند.

به گفته اين دانشجويان دست کم ده دانشجو در حوادث روز سه شنبه اين دانشکده فنی دانشگاه آزاد مجروح شده اند.

خبرنامه امبير کبير، نيز گزارش داده است که حدود دو هزار دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه آزاد تهران سومين تجمع اعتراضی خود را برگزار کردند. اما در ادامه اين تجمع دانشجويان با اسپری فلفل و گاز اشکاور مورد حمله قرار گرفته اند.

در حالی که یک وب سایت خبری از بازداشت یک دانشجو خبر داده است، آمار مشخصی از دانشجويان بازداشت شده در دست نیست.

آزا اغاز فصل تحصيلی جديد، دانشگاه های تهران و برخی از شهرهای ايران شاهد برگزاری تظاهرات مسالمت اميز دانشجويان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری بوده است. تجمع های مشابه ای در دانشگاه تهران و شريف نيز برگزار شده است.
XS
SM
MD
LG