لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۳

ادامه شگفتی های جام جهانی؛ شکست اسپانيا برابر سوييس


اسپانيا با داشتن عنوان قهرمانی اروپا يک بر صفر در برابر سوييس شکست خورد تا در آخرين مسابقه دور اول رقابتهای گروهی جام جهانی تا اين مرحله بزرگترين شگفتی جام رقم بخورد.

در طول ۹۰ دقيقه وقت معمولی مسابقه و بيش از پنج دقيقه وقت تلف شده، مردان اسپانيول از هر جناح کوشيدند تا راهی به دروازه مردان اوتمار هيتزفيلد آلمانی بيابند و انتظارات بسيار تا حد ادعای مقام قهرمانی را برآورده کنند.

اما برخلاف جريان بازی در دقيقه ۵۲ جلسون فرناندز در پی توپی که از سوی دروازه بان ارسال شده بود، تا به ثمر رسيدن آن نقش يک تمام کننده را در بازی شهر دوربان ايفا کرد. اين نخستين پيروزی سوييس بر اسپانيا در طی ۱۹ پيکار ملی بود.

اين شکست در حالی گريبانگير اسپانيا شد که اين تيم در بيشتر زمان مسابقه در نيمه زمين حريف خيمه زده بود. با وجود حمله های کلاسيک و قطع نشدنی اسپانيا، نخستين خطر جدی پاس عالی و عمقی اينستا از پی يک ضربه آزاد برای جرالد پيکه پيش تاخته بود که با «تکل» ديه گو بناگليو هدر رفت.

در نيمه دوم هم حمله های پياپی اسپانيا به همان شکل ناکامی بار ادامه يافت، با اين تفاوت که سوييس در معدود حمله های حساب شده خود يک بار به گل رسيد و يک بار توپ را به ديرک دروازه ايکر کاسياس زد. ارن دردايوک در به ثمر رسيدن گل سوييس پس از رسيدن به توپ ارسال شده توسط دروازه بان نقش کليدی بازی کرد و دفع ناقص کاسياس فرصتی برای فرناندز بود تا موفق تر از اسپانيولها توپ را به تور برساند.

در حالی که سوييس با تمام قوا از دروازه اش دفاع می کرد، اينستا با ضربه ای پيچ دار، بناگليو، دروازه بان موفق سوييس را شکست داد اما ضربه اش به زير ديرک افقی دروازه خورد.

همراه با شکست تکان دهنده برای اسپانيا اينستا هم لنگان از زمين بيرون رفت تا در بقيه وقت مسابقه حمله های تيم قهرمان اروپا سازمان خود را از دست بدهد وحضوراو درمسابقه روز ۲۱ ژوئن با هندوراس در اليس پارک در بوته شک و ترديد قرار گيرد. سوييس و شيلی به عنوان دو برنده يکسان بازی اول در همان روز بازی بعدی خود را در برابر هم و در ورزشگاه نلسون ماندولا بی برگزار خواهند کرد.

به مانند بيشتر مسابقه ها بهترين مرد انتخابی اين بازی گلزن بازی بود.

نخستين پيروزی شيلی پس از ۴۸ سال

در نخستين مسابقه گروه هشتم تيم ملی شيلی با پيروزی يک بر صفر آغازی خوش داشت. تک گل پيروزی بخش را خوآن بوسه ژور در دقيقه ۳۴ به ثمر رساند و تلاش روجر اسپينوزا برای دفع توپ ارسالی موريسيو ايسلا از راست بی اثر بود. اين نخستين پيروزی شيلی در رقابتهای جام جهانی پس از ۴۸ سال انتظار بود. ۴۸ سال پيش شيلی در مقام ميزبانی جام جهانی با پيروزی بر يوگسلاوی سابق به مقام سوم دست يافته بود.

در مسابقه با هندوراس تيم خوش آهنگ و تهاجمی شيلی به تمامی سزاوار پيروزی بود. در ورزشگاه مومبلا شيليايی ها بارها تا زدن گل دوم هم پيش رفتند و مردان هندوراس با يک بازی محکم ولی عاری از خشونت هربار تيم آمريکای لاتين را از گلزنی بيشتر باز داشتند.

مردان مارسلو بيلسا ملقب به «لاروخا» (سرخها) در سراسر بازی با پاسهای سريع و هدفدار، دوندگی خستگی ناپذير توسط ماتياس فرناندز، آلکسيس سانچز، بوسه ژور، خورخه والديويا و آرتورو ويدال بارها دروازه نوئل والادارس را تهديد کردند.
در پايان مسابقه خوآن بسه ژور بهترين بازيکن زمين اعلام شد.
XS
SM
MD
LG