لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۰

سوریه: حمله اسرائيل به مرکز نظامی در دمشق اعلام جنگ است


معاون وزير خارجه سوريه روز یکشنبه گفته است که حمله اسرائيل به اين کشور به مثابه اعلام جنگ است. هيات دولت سوريه نيز اعلام کرده است، حمله اسرائيل وضعيت منطقه را خطرناک تر کرده است.

فيصل المقداد، معاون وزير خارجه سوريه، در گفت وگو با شبکه تلويزيونی « سی ان ان» گفت: حمله اسرائيل به سوريه به منزله اعلام جنگ توسط اسرائيل است.

فیصل المقداد تصریح کرده است که سوریه در زمان مناسب به این حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد.

اسرائيل شامگاه شنبه به يک مرکز نظامی در دمشق حمله موشکی کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، يک منبع اسرائيلی که نخواست نامش فاش شود روز يکشنبه گفت که در اين مرکز موشک‌های ايران نگهداری می‌شدند که قرار بوده برای گروه حزب‌الله لبنان فرستاده شود.

تلويزيون سوريه در اين زمينه گزارش داده که «يک مرکز تحقيقاتی نظامی در حوالی دمشق با موشک‌های اسرائيلی» هدف قرار گرفته است. اين دومين بار ظرف يک هفته اخير است که اهداف نظامی در سوريه هدف حملات هوايی و موشکی اسرائيل قرار می‌گيرد.

دولت سوريه روز يکشنبه ۱۵ ارديبهشت در بيانيه ای اعلام کرده است، حملات اسرائيل عليه اين کشور«نقض آشکار قوانين بين المللی» است و وضعيت منطقه را خطرناکتر کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس،‌عمران الزعبی، وزير اطلاع‌رسانی سوريه، بيانيه هيات دولت سوريه پس از نشست اضطراری کابينه را قرائت کرده است.

به گفته عمران الزعبی، حمله اسرائيل به سوریه سند همکاری اين کشور با گروه های اسلامگرای افراطی برای سرنگونی حکومت بشار اسد است.

عمران الزعبی در ادامه گفته است، سوريه ظيفه و حق دارد برای دفاع از ملت خود از همه ابزارها استفاده کند.

در همين حال، ‌مصر و اتحاديه عرب روز يکشنبه گزارش‌ها درباره حمله موشکی اسرائيل به سوريه را محکوم کردند.

دفتر رياست‌جمهوری مصر در بيانيه‌ای اعلام کرده است که حمله اسرائيل به خاک سوريه نقض قوانين بين المللی است و وضعيت را پيجيده خواهد کرد.

اتحاديه عرب نيز از شورای امنيت خواسته است که هر چه سريع‌تر برای پايان دادن به اين حملات اسرائيل، اقدام کند.

ايران متحد سوريه در منطقه نيز روز يکشنبه حمله به يک مرکز نظامی در دمشق را که گفته می‌شود با موشک‌های اسرائيلی هدف قرار گرفته‌اند محکوم کرد، و همزمان فرمانده نيروی زمينی ارتش از آمادگی برای آموزش سربازان سوری خبر داده بود.
XS
SM
MD
LG