لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۵

خبرگزاری سوريه: مخالفان سه چاه‌ نفت را به آتش کشيدند


خبرگزاری دولتی سوريه، سانا، روز يکشنبه يازدهم فروردين ماه گزارش داده است که مخالفان مسلح حکومت بشار اسد سه چاه نفت را در استان ديرالزور به آتش کشيده اند.

خبرگزاری رسمی سوريه می گويد، گروه های مسلح که اين مناطق نفتی را در کنترل دارند بر سر نحوه تقسيم منابع اين چاههای نفت دچار اختلاف شده اند و دليل به آتش کشيده شدن اين سه چاه نفت درگيری بين اين گروه ها بوده است.

طبق اين گزارش آتش سوزی در اين سه چاه باعث از بين رفتن روزانه بيش از چهار هزار بشکه نفت و ۵۲ هزار متر مکعب گاز طبيعی شده است.

اين گزارش اضافه کرده است که شرکت نفتی الفرات برای مهار آتش سوزی اين سه چاه وارد عمل شده است.

به گزارش رويترز، از زمانی که مخالفان توانسته اند مناطق نفتی در شرق سوريه را به کنترل خود در آورند،‌ حکومت بشار اسد با مشکل تامين انرژی برای داخل کشور روبه رو است.

در همين حال، گزارش ها حاکی است که با تشديد درگيری ها در حلب، شمار ديگری از مردم اين شهر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

ديده‌بان حقوق بشر سوريه که مقر آن در لندن است، گزارش داده است که براثر تبادل آتش سنگين در نزديکی شهر شمالی «حلب»، ساکنان منظقه «شيخ مقصود» ناچار به ترک خانه‌های خود و فرار از شهر شده‌اند.

به‌گزارش سازمان ملل متحد، در جريان ناآرامی‌های دو ساله در سوريه، تا کنون يک ميليون سوری به کشورهای همجوار پناهنده شده و يک ميليون تن ديگر نيز در داخل سوريه، آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

به گفته سازمان ملل متحد در اين نا آرامی ها بيش از ۷۰ هزار تن کشته شده‌اند.

ترکيه از جمله کشورهايی است که پذيرای پناهندگان سوری شده است. به گفته سازمان ملل نزديک به ۲۶۲ هزار سوری به ترکيه پناهنده شده‌اند.

با اين‌حال روز پنجشنبه اين سازمان نسبت به گزارش‌هايی مبنی بر اخراج دسته‌جمعی شماری از اين پناهندگان از سوی ترکيه ابراز نگرانی و اعلام کرد که در اين خصوص با مقام‌های ترکيه گفت‌وگو کرده است.

مقام‌های ترکيه پيشتر اعلام کرده بودند که به دنبال وقوع درگيری ميان پناهندگان سوری و پليس ترکيه که در راستای اعتراض سوری‌ها به شرايط زندگيشان صورت گرفته بود، صدها پناهنده سوری به سوريه پس فرستاده شده‌اند، اگرچه پس از انتشار اين خبر يک مقام دولتی ترکيه آن را رد کرد و گفت حدود ۵۰ تا ۶۰ پناهنده به ميل خود به سوريه بازگشته‌اند.
XS
SM
MD
LG