لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۲

سوریه : هفت تن در حمله افراد مسلح به يک شبکه تلويزيونی کشته شدند


یک مقام دولت سوريه می گويد که در حمله افراد مسلح به ساختمان مرکزی «شبکه تلويزيونی الاخباريه» سوريه در روز چهارشنبه هفت نفر کشته شده و شماری از کارکنان اين شبکه ربوده شده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، وزیر اطلاع رسانی سوریه گفته است، ساختمان اين شبکه تلويزيونی طرفدار دولت تخريب شده است. دولت سوریه گروه های «تروريست» را مسئول حمله به شبکه تلويزيونی الاخباريه دانسته و اين حمله را « قتل عام» توصيف کرده است.

يک عکاس خبرگزاری آسوشيتدپرس که پس از حمله از ساختمان شبکه تلويزيونی الاخباريه بازديد کرده، گفته است: ساختمان های استوديو و اداری اين شبکه تلويزيونی تخريب شده، آثار خون بر کف ساختمان ديده می شد و ديوارهای چوبی همچنان درحال سوختن هستند.

شبکه تلويزيونی الاخباريه يک شبکه خصوصی در سوريه است ولی حامی و مدافع حکومت بشار اسد است.

«عمران الزعبی»، وزير اطلاع رسانی سوريه، به خبرنگاران گفته است: «آن چه که روی داده يک قتل عام است.»

عمران الزعبی در ادامه گفته است: افراد مسلح به ساختمان شبکه الاخباريه سوريه در منطقه دروشه در ۲۰ کيلومتری جنوب دمشق حمله کرده و هفت تن از کارمندان اين شبکه تلويزيونی را کشتند.»

به گزارش آسوشيتدپرس، يک کارمند شبکه الاخباريه گفته است اين حمله ساعت چهار بامداد روی داد و شماری از کارمندان نيز زخمی شدند.

کارمند یاد شده گفته که به همراه تعدادی از نگهبانان اين شبکه تلويزيونی توسط افراد مسلح ربوده شده ولی بعدا وی را رها کردند ، اما نگهبانان را با خود بردند.

اين کارمند شبکه الاخباريه که نخواست نامش فاش شود، گفته است، افراد مسلح در حدود ۲۰۰ متر او را با خود بردند، اما ناگهان صدای انفجار در ساختمان شبکه تلويزيونی را شنيد.

اين کارمند درادامه گفت وگوی تلفنی خود با آسوشيتدپرس گفته است:«وقتی با چشم بند چشمانم را بستند و مرا با خود بردند به شدت وحشت کرده بودم.»

در همين حال گزارش ها حاکی است که برهان غليون، رييس سابق شورای ملی سوريه، گفته است که برای مدت کوتاهی برای بازديد از مناطقی که در کنترل مخالفان است، وارد خاک سوريه شده است.

برهان غليون به شبکه تلويزيونی الجزيره گفته است به مناطقی در ادلب در شمال شرق سوريه رفته که توسط انقلابيون «آزاد شده » و مردم خود اداره امور را آن در دست دارند.

اين در حالی است که فعالان سوری از ادامه خشونت ها در سوريه در روز چهارشنبه خبر داده اند.

گروه ديدبان حقوق بشر سوريه گفته است که در حمله مخالفان به نيروهای دولتی سوريه در ديرالزور ۱۰ سرباز کشته شده اند.

گروه ديدبان حقوق بشر سوريه همچنين گفته است، مخالفان يک هلیکوپتر را در استان ادلب هدف قرار دادند که سقوط کرده است.

به گزارش رويترز، سازمان ملل متحد می گويد، در درگيری ها و نا آرامی های ۱۶ ماهه در سوريه دست کم ۱۰ هزار تن از شهروندان اين کشور کشته شده اند.
XS
SM
MD
LG