لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۸

تاج زاده: وزير اطلاعات نوار جلسات برنامه ريزی عليه دولت خاتمی را منتشر کند


مصطفی تاج زاده
مصطفی تاج زاده
مصطفی تاج زاده، از اعضای ارشد زندانی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی، با انتقاد از اظهارات حيدر مصلحی،‌وزير اطلاعات ايران، عليه محمد خاتمی،‌از وی خواسته است تا نوار موجود از جلساتی که برای برنامه ريزی اقدامات عليه دولت خاتمی در صدا و سيما برگزار می شد، را منتشر کند.

مصطفی تاج زاده، معاون وزير کشور در دولت محمد خاتمی پس از آغاز اعتراض ها به نتايج انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸، همراه با صدها تن ديگر از فعالان سياسی و مدنی بازداشت و زندانی شد.

به گزارش روز دهم فروردین ماه «نوروز»، وب سايت جبهه مشارکت، مصطفی تاج زاده در پيامی از زندان اوين از تهیه نواری توسط وزارت اطلاعات در دوران محمد خاتمی از جلسات علیه دولت و مجلس در آن دوران در صدا سیما خبر داده و گفته است، نسخه ای از این نوار توسط محمد خاتمی در اختیار آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفت.

مصطفی تاج زاده دز ابتدای این پیام خود به اظهارات حیدر مصلحی اشاره کرده و گفته است:«پس از ايجاد موج دعوت از خاتمی برای کانديداتوری رياست جمهوری، در روزنامه ها از قول وزير غيرقانونی اطلاعات مطلبی آمده بود که متضمن توهين به آقای خاتمی بدون ذکر نام بود. ايشان هم چنين تهديد به افشای نوارهايی کرده بود که بنده و همه اصلاح طلبان قطعاً از آن استقبال خواهيم کرد.»

مصطفی تاج زاده همچنين گفته است: ترديدی نيست که اگر اين ها کوچکترين سندی عليه اصلاح طلبان داشتند تاکنون بدون هيچ گونه درنگی اقدام به انتشار آن کرده بودند.

حيدر مصلحی در ۱۷ اسفندماه سال گذشته بدون نام بردن از محمد خاتمی، از وی به عنوان فردی که«همه شبکه‌های ضدانقلاب در داخل و خارج به دنبال کانديداتوريش هستند» ياد کرده و گفته بود که او «بدهی‌های زيادی به ملت ايران دارد و صرف سوابق مسئوليت وی در گذشته نمی‌تواند پرونده گذشته وی را به دست فراموشی بسپارد»

حيدر مصلحی همچنين گفته بود:««ای کاش امکان انتشار اسنادی مربوط به همين افراد از جلسه خصوصيشان وجود داشت که در اين جلسه جسارت‌هايشان به ساحت امام راحل و سخره گرفتن اصل ولايت فقيه را توسط همين فرد برملا می‌شد.»

جلسات «علیه دولت خاتمی»

با اين حال مصطفی تاج زاده از وزير اطلاعات ايران خواسته است تا نوار تهيه شده از جلسات عليه دولت محمد خاتمی در صدا و سيما را منتشر کند.

مصطفی تاج زاده در خصوص اين نوار گفته است که در دوره رياست جمهوری محمد خاتمی بين سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ جلساتی در صدا و سيما، عمدتاً در اتاق يکی از معاونين سازمان، تشکيل می شد که حاضرين در آن به برنامه ريزی اقدامات عليه دولت و مجلس می پرداختند.

مصطفی تاج زاده در ادامه گفته است:« از آن جا که تصميمات بسيار خطرناکی در آن جلسات گرفته می شد و با استفاده از امکانات عمومی مقاصدی غيرقانونی پيش برده می شد، وزرات اطلاعات وقت نواری از برخی از اين جلسات تهيه کرد و نسخه ای از آن توسط آقای خاتمی در اختيار رهبری قرار گرفت.»

مصطفی تاج زاده از وزير اطلاعات ايران خواسته تا اين نوار را منتشر کند.

آقای تاج زاده گفته است:«خوب است آقای مصلحی يا اين نوار را منتشر کند و يا دست کم بگويد که چه کسانی در اين جلسه شرکت می کردند و درباره چه موضوعاتی بحث می کردند و چه تصميماتی اتخاذ کردند و نتيجا اين تصميمات چه شد و اساساً اشخاص حقيقی و حقوقی شرکت کننده در اين جلسات چه ارتباطی با موضوعات مورد بحث داشتند؟!»

مصطفی تاج زاده گفته که در آينده اطلاعات بيشتری در اين زمينه مطرح خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG