لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۲

قهرمانی کشتی ايران در جام بدون مدعی غلامرضا تختی


.
.
بيست و نهمين دوره رقابتهای بين المللی کشتی آزاد جام غلامرضا تختی با حضور سايه ای از هفت کشور و حدود ۹۰ کشتی گير ايرانی با پنج مدال طلا و دو مدال نقره با قهرمانی ايران در تهران به پايان رسيد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی اعلام کرد که اين پيکارها با اقبال بسيار کم تماشاگران رو به رو و سطح مسابقه های بسيار پايين بود. در اين مسابقه ها تنها گاميدزايف از داغستان در ۷۴ کيلوگرم و يوگنی خاويلوف از اوکراين در ۶۰ کيلوگرم مانع دستيابی کشتی گيران ميزبان به مدال طلا شدند.

هديه سرمربی ايرانی به همتای آمريکايی

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران در پايان رقابتها غلامرضا محمدی، سرمربی تيم ملی کشتی آزاد ايران يادبودی به زکی جونز، سرمربی تيم آمريکا هديه داد.

بر پايه اين خبر محمدی و جونز همدوره هستند و سرمربی ايران چهار مدال نقره و برنز در پيشينه کشتی خود دارد و جونز به يک مدال طلای جهانی و يک مدال نقره المپيک دست يافته است. در سال ۱۹۹۵ محمدی نقره گرفته بود و جونز مدال برنز.

جام در حد نام تختی نبود

عليرضا حيدری، دارنده شش مدال رنگارنگ المپيک و جهانی هم در شروع مسابقه های روز دوم (جمعه) به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ايرنا گفت: «عدم حضور کشتی گيران سرشناس داخلی و خارجی در رقابتهای سه وزن نخست کشتی آزاد جام بين المللی تختی باعث شد که اين مسابقات در سطح مناسبی برگزار نشود. اين مسابقات در حد و نام جهان پهلوان تختی برگزار نشد.»

اکبر فلاح، قهرمان پيشين جهان و سرمربی يک دوره تيم ملی کشتی آزاد ايران نيز به اين خبرگزاری گفت: «سطح مسابقه ها بسيار پايين است و رقابتها بسيار بی روح برگزار می شود. برگزاری پيکارهای جام جهانی در تهران و بلافاصله بعد از آن رقابتهای بين المللی جام تختی باعث شد که ملی پوشان کشتی آزاد ايران و همچنين تيم های خوب خارجی در اين رقابتها حضور پيدا نکنند. اين مسابقه ها در حد نام و آوازه جهان پهلوان غلامرضا تختی نيست.»

مسابقه های پايانی سه وزن نخست در حضور حدود پانصد تماشاگر در تالار ۱۲ هزار نفری مجموعه آزادی انجام شد. نتايج هفت وزن اين رقابتها به ترتيب زير بود: در ۵۵ کيلوگرم حسن رحيمی قهرمان و محمد حسين سلطانی دوم شدند. حسين مصطفی زاده و فزران بهرامی به طور مشترک به مقام سوم رسيدند.

در ۶۰ کيلوگرم با شکست مصطفی آقاجانی از يوگنی خاويلوف، مدال طلا از آن اوکراين شد. آقاجانی به مدال نقره دست يافت و ايراهيم غريب زاده به همراه سعيد احمدی به طور مشترک سوم شدند.
XS
SM
MD
LG