لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۸

دومين شکست پياپی فدرر از کاناس


راجر فدرر برای بار دوم از کاناس آرژانتینی شکست خورد
راجر فدرر برای بار دوم از کاناس آرژانتینی شکست خورد

راجر فدرر برای دومين بار در دو هفته اخير در دور چهارم مسابقه های «اپن» ميامی مسترز در « کی بيسکاين » و با نتيجه ۶-۷ ( ۲-۷ )، ۶-۲ و ۶-۷ ( ۵-۷) مغلوب گيلرمو کاناس شد.


خبرگزاری آسوشيتد پرس می نويسد: «راجر فدرر نزديک تور ايستاده است و به بالای سرش، به توپی نگاه می کند که در سايه روشن تقريبا به طور مستقيم در حال پايين آمدن به سوی او است . او ترديد می کند که توپ را پيش از آن که به زمين او بخورد، از بالای سرش به زمين کاناس آرژانتينی بکوبد و يا فرصت دهد تا توپ به زمين بخورد و او سپس آن را بزند.»


در لحظه ای که اين توپ سرنوشت ساز است، بزرگترين تنيس باز جهان گزينشی اشتباه دارد . وقتی توپ به ارتفاع سينه او می رسد، فدرر آن را به تور می کوبد .


دو امتياز بعدی را فدرر به «گربه سياه » تازه خود می بازد . دو هفته پيش کاناس در ايندين ولس به نوار ۴۱ پيروزی پياپی فدرر در مسابقه های « گراند اسلم » پايان داد.


پيروزی تازه نشان داد که اين آرژانتينی رده پايين تر به طور اتفاقی بزرگمرد تنيس جهان را شکست نداده است . او اين باربا تعقيب ضربه های فدرر سوييسی، به امتيازهای خود افزود و تنيس بازشماره يک جهان را چنان خسته کرد که سرانجام ۵۱ اشتباه در زدن ضربه خود را نيز مرتکب شد.


فدرر پس از شکست گفت : « اين يکی از آن مسابقه هايی بود که من هرگز نمی بايست شکست می خوردم .»


اين شکست پايان دهنده آهنگ او برای سومين قهرمانی پياپی در کی بيسکاين بود، در حالی که کاناس آمار رويارويی با بازيکنان حاضر در رده ده نفر نخست تنيس جهان در سال ۲۰۰۷ را، به سه پيروزی و بدون شکست افزايش داد.


او پيش از تحمل ۱۵ ماه محروميت به دليل استفاده از مواد نيروزا، بازيکن رده نهم جهان بود و برای راهيابی به مسابقه های کی بيسکاين مجبور شد مراحل صعود را طی کند.


کاناس در پی پيروزی دو باره اش بر فدرر گفت : «من شگفت زده هستم زيرا دو بار پياپی تنيس باز شماره يک جهان را شکست داده ام . به راستی نمی دانم راز من چيست . من تنها تلاش می کنم از اين لحظه لذت ببرم . برای من اين مثل يک رويا می ماند.»


XS
SM
MD
LG