لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۵

تام کروز و يک سال پرمشغله


تام کروز در یک نقش یک جاسوس سازمان سی. آی .ای ظاهر خواهد شد
تام کروز در یک نقش یک جاسوس سازمان سی. آی .ای ظاهر خواهد شد

پس از سه گانه «مأموريت ناممکن»، تام کروز، ستاره هاليوود بار ديگر در نقش يک مأمور سی آی ای آمريکا در فيلم «ادوين ای. سالت» ظاهر خواهد شد.


کمپانی کلمبيا پيکچرز در حال مذاکره با تری جرج سازنده فيلم «هتل رواندا» است تا کارگردانی «ادوين ای. سالت» را به او واگذار کند.


«هتل رواندا» فيلم تکان دهنده ای بود که در سال ۲۰۰۴ ساخته شد و در آن به کشتار قبيله ای رواندا در سال ۱۹۹۴ می پرداخت. در اين کشتار در عرض صد روز نزديک به يک ميليون نفر جان خود را از دست دادند. اين فيلم جوايز متعددی در زمينه حقوق بشر دريافت کرد و نامزد سه اسکار نيز شد.


داستان «ادوين ای. سالت» مربوط به مأموری به همين نام از سازمان سی آی ای است که متهم به جاسوسی برای روسيه می شود. وی برای نجات جان خود از دست مسئولين بالا و برای اثبات بی گناهی خود فرار کرده و خانواده خود را نيز از دسترس آنان خارج می کند.


نويسنده فيلمنامه اين فيلم کورت ويمر است که پيش از اين فيلنامه فيلم های «ماجرای توماس کراون» (۱۹۹۹) و «ماوراء بنفش» (۲۰۰۶) را نوشته است.


تام کروز ۴۵ ساله بازی در اين فيلم را به فهرست طولانی فيلم هايی که در پيش دارد اضافه خواهد کرد.


او که امسال بسيار پر مشغله است علاوه بر ايفای نقش اصلی در فيلم «شيرها برای بره ها» ساخته رابرت ردفورد که قرار است ماه نوامبر به روی پرده سينماها بيايد؛ و فيلم جنجالی «والکيری» ساخته برايان سينگر، که هم اکنون در برلين در مرحله فيلمبرداری است؛ در بازسازی فيلم آلمانی «مردان» (۱۹۸۵) که دوريس دوری فيلمساز آلمانی آن را ساخته بود و نمونه جديد آن را قرار است تاد فيليپس برای برادران وارنر بسازد نيز حضور دارد.


فيلم «والکيری» که چندی پيش فيلمبرداری آن آغاز شد برای تام کروز دردسرهايی به همراه داشت. در اين فيلم تام کروز در نقش ژنرال فون اشتاوفنبرگ، از ارتش حکومت رايش سوم آلمان وعامل سوء قصد به جان هيتلر در ۲۰ ژوئيه ۱۹۴۴، ظاهر می شود.


وزارت دفاع کشور آلمان ابتدا از فيلمبرداری صحنه های اين فيلم تازه تام کروز به دليل اعتقاد وی به فرقه «سيانتولوژی» جلوگيری کرد.


مقامات دولتی در برلين مدعی شدند که آئين «ساينتالوژی» در لباس مذهب صرفا برای پولسازی و ايجاد درآمدهای کلان برای اعضای آن خلق شده است و ايفای نقش اشتاوفنبرگ، نماد مقاومت ملی آلمان در برابر فاشيسم از سوی کروز را نمی پذيرفتند.


مقامات سياسی، روزنامه ها و رسانه ها چند هفته در اين باره به اظهارنظر پرداختند اما اين فيلم بالاخره به مرحله ساخت رسيد.


XS
SM
MD
LG