لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۳

«گردهمايی نه‌ به ترور» در استانبول برگزار شد


به‌ گفته‌ تورکان سايلان مسوول تشکل های مدنی ترکيه‌ و از برگزارکنندگان اصلی گردهمايی، گرمای هوا از مشارکت گسترده‌ مردم جلوگيری کرد
به‌ گفته‌ تورکان سايلان مسوول تشکل های مدنی ترکيه‌ و از برگزارکنندگان اصلی گردهمايی، گرمای هوا از مشارکت گسترده‌ مردم جلوگيری کرد

«گردهمايی نه‌ برای ترور» شنبه‌ ۲۳ ژوئن در ميدان چاغلايان استانبول با شرکت هزاران نفر برگزار شد. اين گردهمايی به‌ ابتکار بنياد تشکل های مدنی و انجمن حيات مترقی ترکيه‌ و حمايت حدود يکصد سازمان مستقل مدنی برگزار شد.


به‌ گفته‌ تورکان سايلان مسوول تشکل های مدنی ترکيه‌ و از برگزارکنندگان اصلی گردهمايی، گرمای هوا از مشارکت گسترده‌ مردم جلوگيری کرد.


خانم تورکان سايلان هدف از برگزاری اين متينگ را وحدت در برابر خطر ترور توصيف کرد و گفت: «کسانی که‌ به‌ خيابان ها می ريزند و در گردهمايی ها شرکت می کنند، شهروندان اصيل جمهوری ترکيه‌ هستند. واکنش نشان دادن حق مسلم ماست. به‌ گفته‌ اتاترک همه‌ ما بايد در هر شرايطی با هم باشيم. اما اين مساله‌ ساده‌ نيست و دوباره‌ آن را به‌ محک آزمايش می گذاريم و اين برای ما يک آزمون است».


هزاران تن از شرکت کنندگان در گردهمايی، با در دست داشتن پلاکاردهايی در محکوميت تروريسم و حاميان آنها، خواستار موضع متحد کشورهای مترقی در مقابله‌ با اشکال مختلف تروريسم شدند.


چنگيز آلاتای که‌ يک چشم خود را در انفجار مين از دست داده‌ و پرچم ترکيه‌ را در دست داشت، گفت:« اين کشور را ما به‌ سختی بدست آورده‌ايم. کشور ديگری به عنوان ترکيه‌ در ميان نيست.ما اينجا زندگی می کنيم و هيچ کسی توان گرفتن اين خاک را از ما ندارد».


«گردهمايی نه‌ برای ترور» شنبه‌ ۲۳ ژوئن در ميدان چاغلايان استانبول با شرکت هزاران نفر برگزار شد. اين گردهمايی به‌ ابتکار بنياد تشکل های مدنی و انجمن حيات مترقی ترکيه‌ و حمايت حدود يکصد سازمان مستقل مدنی برگزار شد

نجلا ساين شرکت کننده‌ ديگری که‌ پلاکارد بزرگی را در مخالفت با جنگ و خونريزی حمل می کرد، دليل حضور خود را در گردهمايی اين گونه‌ بيان کرد: «مين گذاری پايان يابد. سلاح ها از ميان بروند. زيرا اگر سلاح ها سخن بگويند افکار خاموش می شوند. اگر سلاح ها سخن بگويند دمکراسی سکوت خواهد کرد. از احساس ميهن پرستانه‌ای که‌ متعلق به‌ جايی است حمايت کنيم و آن را دوست داشته‌ باشيم و افکار مترقی را با آن بياميزيم».


احمد جوشکون شرکت کننده‌ ديگری در متينگ گفت: «هدف از گردهم آمدن در اينجا حمايت از ميهن و فرزاندانمان وابراز واکنش عليه‌ عاملان خشونت و تاريکی است».


خبر گزاری نيمه‌ رسمی آناتولی، هدف از برگزاری گردهمايی شنبه‌ ۲۳ ژوئن در استانبول را، محکوم کردن تروريسم پ ک ک، توصيف کرده‌ است. اکثريت شرکت کنندگان اين ميتينگ ملی گرايان و هواداران سکولاريسم بودند.


XS
SM
MD
LG