لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۰

خريد بخشی از سهام تويیتر توسط شاهزاده سعودی


« الوليد بن طلال » شاهزاده ميلياردر سعودی ۳۰۰ ميليون دلار از سهام موسسه توییتر را خريده است.وی در عين حال دومين سهامدار بزرگ شرکت رسانه ای فرامليتی « نيوز کورپريشن » به مديريت « روپرت مورداک » است.

شاهزاده « الوليد » که ثروت خالص وی حدود ۲۰ ميليارد دلار است سهام تویيتر را به نام شرکت يک سرمايه گذاری های مالی که متعلق به اوست، خريداری کرده است. برخی از کارشناسان بازار سهام ارزش موسسه توئيتر را حدود هشت ميليارد دلار تخمين می زنند. بنابراين سهام شاهزاده « الوليد» حدود ۳.۷۵ درصد از کل ارزش تویيتر است.

در بيانيه ای که از سوی شرکت سرمايه گذاری های مالی متعلق به « الوليد » منتشر شده گفته می شود که خريد اين سهام نتيجه ماهها مذاکره بوده است.

شاهزاده « الوليد» گفت:« سرمايه گذاری ما در تویيتر نشان دهنده توانايی های ما در تشخيص فرصت های مناسب برای سرمايه گذاری در عرصه های سودآور و رو به رشد با دامنه تاثيرات جهانی است»

يکی از مقامات شرکت سرمايه گذاری های مالی متعلق به شاهزاده « الوليد» نيز می گويد که شبکه های اجتماعی در سالهای آينده به طور کامل صنعت رسانه ها را در سطح جهان متحول خواهند کرد و تویيتر در اين تحول مثبت نقش بسيار مهمی خواهد داشت.

شرکت سرمايه گذاری های مالی متعلق به شاهزاده « الوليد » صاحب ۳۰ درصد از سهام يکی از شرکت های بزرگ مطبوعاتی – رسانه ای در عربستان سعودی است.

سال گذشته نيز شرکت رسانه ای فرامليتی « نيوز کورپريشن » حدود ۹ درصد از سهام يک شرکت رسانه ای فعال در عربستان به نام « روتانا » را خريداری کرده که طبق قرارداد امضا شده بين دو طرف اين سهم طی هيجده ماه می تواند از ۹ به ۱۸ درصد افزايش يابد.
XS
SM
MD
LG