لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۷

پرواز منچستر يونايتد و ناکامی چلسی


منچستر با این پیروزی فاصله اش را چلسی به چهار امتیاز رساند
منچستر با این پیروزی فاصله اش را چلسی به چهار امتیاز رساند

کريستيانو رونالدو در نيمه دوم به زمين آمد تا در عرض چهار دقيقه دو گل بزند و منچستر يونايتد با پيروزی سه بر يک بر تيم ويگان اتله تيک، فاصله اش با چلسی تعقيب کننده را به چهار امتياز افزايش دهد .


در روزی که در بريتانيا فوتبال داغ بود؛ توقف چلسی در برابر مهمانش ريدينگ دو بر دو و شکست ليورپول در زمين بلکبرن، يک بر صفر، منچستر يونايتد با تيمی متفاوت به يک پيروزی قاطع دست يافت .


در حضور ۶۸۰۰۰ تماشاکر حاضر در اولد ترافورد منچستر، تيم پيشتاز در نيمه نخست با همه حملاتش نتيجه ای نگرفت .


در نيمه دوم رونالدو به زمين آمد و اولين تماسش با توپ شکستن طلسم دروازه ويگان بود که نيمه نخست را خوب مقاومت کرده و با دروازه بسته به رختکنی رفته بود .


۲۲ ثانيه ازشروع نيمه دوم گذشته بود که با ارسال توپ توسط پل اسکولز ، رونالدو با ضربه سر از داخل محوطه پنالتی توپ را وارد دروازه ويگان کرد.


چهار دقيقه بعد او توپ بازگشته از سوی کريس کرکلند دروازه بان را به گل دوم بدل نمود و سرانجام با خطای پنالتی « گری تی ايل بر» روی جی سونگ پارک کره ای، منچستر يونايتد صاحب يک ضربه پنالتی شد که آن را اوله گونار شولسکياير نروژی برای سومين بار وارد دروازه ويگان کرد .


در آخرين دقيقه بازی ويگان صاحب يک ضربه پنالتی شد که لايتون بينس از آن تک گل تسلی بخش مهمانان را ساخت.


در اين بازی الکس فرگوسن نسبت به بازی با استون ويلا چهره ای ديگر از يونايتد را به زمين فرستاد واز جمع رونالدو، ريو فرديناند، لويی ساها، گری نويل و رايان گيگزبعضی را حذف و تنی چند را نيمکت نشين کرد . با اين حال يونايتد همچنان بر حريف حاکميت داشت.


بدون گل دیر هنگام


تيم چلسی در زمينش ميزبان تيم ريدينگ بود و به مانند دو مسابقه پيشين، کارنا مطمئن دفاعی باعث شد تا در برابر دو گلی که زد دو گل هم بخورد تا اين بار ديگر گل دير هنگامی در کار نباشد تا هر سه امتياز بازی را از آن خود کند.


جلسی با دو امتيازی که از دست داد فاصله اش با تيم پيشتاز منچستر يونايتد به چهار امتياز افزايش يافت

جلسی با دو امتيازی که از دست داد فاصله اش با تيم پيشتاز منچستر يونايتد به چهار امتياز افزايش يافت.


برای چلسی ديدی ير دروگبا باز هم گلزن بود. اين مهاجم ساحل عاجی ابتدا در فاصله هفت دقيقه به پايان نيمه نخست ضربه کرنر فرنک لمپارد را بدل به گل کرد.


اما با شروع نيمه دوم ريدينگ آن گل را پاسخ داد . در دقيقه۶۷ در پی ارسال توپ توسط گلن ليتل، جای شگفتی نداشت که ضربه سر لروی ليتا بدل به گل سزاوارانه تساوی شود.


ضربه سريع سر دروگبا برتری را به چلسی باز گرداند، ولی در دقيقه ۸۵ دقع توپ توسط اشلی کول، به مايکل اسين فرصت داد تا توپ را وارد دروازه چلسی و نتيجه را دو بر دوکند.


در زمين تيم های ويگان و اورتون، چلسی توانسته بود در واپسين لحظه ها بازی دو بر دو را با زدن يک گل به سود خود کند، اما در اسنفورد بريج لندن به اين مهم توفيق نيافت.


از نکات گفتنی در اين مسابقه نبودن استفن هانت از تيم ريدينگ بود که در شروع فصل برخوردش با پيتر سچ، باعث شکستگی جمجمه سچ، دروازه بان تيم چلسی شد .او هنوز به دروازه تيمش بازنگشته است.


چلسی در اين مسابقه جان تری، مدافع تيم ملی انگليس را به دليل مصدوميت از ناحيه کمر همچنان بر روز نيمکت ذخيره ها داست وبا اندری شوچنکو و واين بريج به جای ارين روبن و اشلی کول بازی را شروع کرد.


در نيمه نخست چلسی حاکم مطلق بر مهمانش می نمود که حاصل آن گل نخست دروگبا بود .ولی ريدينگ نيمه دوم را با روحيه به ميدان آمد.


آرسنال بجای ليورپول


تيم آرسنال در ادامه باز يابی هفته های اخيرش، در« باکسينگ دی » با پيروزی دو بر يک در زمين واتفورد، توانست جانشين تيم ليورپول در رده سوم شود . پيروزی ارسنال در سايه گل دير هنگام رابين فان پرسی هلندی بود که قلب واتفورد را شکست.


آرسنال بر خلاف جريان بازی ابتدا با ضربه ژيلبرتو سيلوا پيش افتاد اما تامی اسميت با ضربه اش بازی را به تساوی کشاند.


واتفورد در حالی چشم به دروازه آرسنال داشت که در برابر ضربه های امانوئل آده بايور و جاستين هويت از ارسنال، مديون حرکات نجات بخش بن فاستر، دروازه بانش بود.


سپس ارسنال برای گل دير هنگام پيروزی فشار آورد و فان پرسی با شليکی پيج دار سرخپوشان لندن را به هدف رساند.


پيروزی برای گريز از سقوط


ليورپول مغلوب پيکار تمام عياری شد که تيم بلکبرن برای گريز از منطقه خطر داشت . ليورپول برای بی رمقی مهاجمانش در نيمه نخست بهای سنگينی پرداخت زيرا چهار دقيقه پس از شروع نيمه دوم بنی مک کارتی توپ را از فاصله ای نزديک وارد دروازه مهمانان ليورپولی کرد.


در تساوی بدون گل نيمه اول و پس از گل مک کارتی، برادفريدل، دروازه بان امريکايی تيم بلکبرن نقش موثری داشت تا همه تلاش های ليورپول بی نتيجه بماند . او يک بار در برابر درک کايت هلندی منجی دروازه اش شد و يک بار هم در برابر ضربه زابی ديرک عمودی دروازه به کمکش آمد.


سقوط ليورپول به سه پله پايين تر


با اين شکست ليورپول با ۳۴ امتياز تا رده ششم سقوط کرد زيرا تيم های بولتون و پورتسموث با پيروزی هايشان هر کدام ۳۶و۳۵ امتيازی شدند تا به ترتيب بر پله های چهارم و پنجم قرار گيرند.


بولتون در زمين خود دو بر يک نيو کسل را شکست داد و پورتس موث با همين نتيجه در زمين وست هام، با مربی تازه اش کربيشلی، پيروز شد.


پس از ۲۰ بازی منچستر يونايتد با ۵۰ امتياز، چلسی با ۴۶ امتياز و آرسنال با ۳۶ امتياز به ترتيب در رده های اول تا سوم هستند .


XS
SM
MD
LG