لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۹

«یک آمريکايی اتهام صدور قطعات هواپيما به ايران را پذيرفت»


بنتون کمپل، دادستان نيويورک، می گوید لورا وانگ وودفورد اتهام نقض تحریم ها علیه ایران را پذیرفته است
بنتون کمپل، دادستان نيويورک، می گوید لورا وانگ وودفورد اتهام نقض تحریم ها علیه ایران را پذیرفته است

دادستان نيويورک در بيانيه ای روز جمعه اعلام کرد: يک شهروند آمريکايی که مدير یک شرکت سنگاپوری است، اتهام همکاری در صدور غيرقانونی قطعات هواپيما به ايران را پذيرفته است.

طبق اين بيانيه، لورا وانگ وودفورد به اتهام نقض تحریم ها علیه ایران احتمالا به پنج سال حبس و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جريمه محکوم خواهد شد.

لورا وانگ وودفورد، مدير شرکت هوانوردی«مونارک آويشن پات»، متهم است که طی یکدهه از آمریکا قطعات حساس هواپيما را به سنگاپور و مالزی صادر و از آنجا به طور غير قانونی به ايران ارسال می کرده است.

لورا وانگ وودفورد در دسامبر سال ۲۰۰۷ هنگامی که از هنگ کنگ وارد فرودگاه سان فرانسيسکو شده بود، توسط مقامات پليس بازداشت شد.

برايان وودفورد، شوهر لورا وانگ وودفورد که شهروند بريتانيا است، به همدستی با وی متهم شده است. برايان وودفورد که رياست اين شرکت سنگاپوری را برعهده دارد هم اکنون تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

بنتون کمپل، دادستان نيويورک در بيانيه خود ياد آورشده است: لورا وانگ وودفورد با صدور قطعات نظامی آمريکا به ايران با هزينه کردن امنيت شهروندان و کشور خود کسب سود می کرده است.

در اين بيانيه همچنين آمده است:«ما با بهره گيری از همه منابع از صدور غير قانونی و خطرناک تکنولوژی نظامی خود جلوگيری می کنيم.»

مقام های گمرکی و مهاجرت آمريکا می گويند که جمهوری اسلامی، شبکه ای از دلالان و فروشندگان بازار سياه را برای تامين جنگ افزارهای مورد نياز خود در ايالات متحده فراهم آورده است.

وزارت دادگستری آمريکا، سال گذشته نيز ۱۴۵ نفر را به اتهام زير پا نهادن قوانين تحريم فروش لوازم و ابزارهای جنگی، به دادگاه کشاند.

نزديک به نيمی از اين تعداد، به همکاری با جمهوری اسلامی ايران و جمهوری خلق چين متهم شده بودند. از جملۀ اين متهمان، يک زن ايرانی بود که در دی ماه گذشته، به اقدام برای فروش هزاران عدد دوربين های ويژۀ ديد در شب متهم شد.

در همين زمينه، دادگاهی در آمريکا بهمن ماه سال جاری يک شهروند امريکايی ايرانی تبار را به اتهام فروش وسائل يدکی جنگنده اف - ۱۴ و هلی کوپترهای تهاجمی به جمهوری اسلامی، محکوم کرد.

حسن کشاری، شهروند ايرانی – آمريکائی ۴۸ ساله که ساکن نواتو در کاليفرنياست، به اتهام توطئه برای زير پا نهادن قوانين تحريم آمريکا عليه جمهوری اسلامی در دادگاه شهر ميامی ايالت فلوريدا محکوم شد.

در جزئيات اتهام او، فروش قطعات يدکی جنگنده های اف ۱۴ (تام کت)، هواپيماهای سی ۱۳۰ و هلی کوپترهای (بالگردهای) تهاجمی ای – اچ ۱ ذکر شده بود.

XS
SM
MD
LG