لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۸

نامزدی آمريکا برای ميزبانی جام جهانی فوتبال


آلمان میزبان شانزدهمین جام جهانی بود
آلمان میزبان شانزدهمین جام جهانی بود

سونيک گولاتی، رييس فدراسيون فوتبال امريکا می گويد کشورش پس از ميزبانی جام جهانی ۱۹۹۴ فوتبال، بار ديگردر صدد نامزدی برگزاری اين جام فيفا در سال ۲۰۱۸ است .


خبرگزاری رويترز ياد آور شد که فدراسيون فوتبال امريکا آماده می شود تا پيشنهاد ميزبانی جام ۱۸ را به مسوولان فيفا ارايه دهد .


سونيک گولاتی در روزنامه واشينگتن پست گفته است که فدراسيون تحت رياست او در نشست سالانه، که آخر اين هفته برگزار می شود، آهنگ آن دارد تا يک کميته سازماندهنده تشکيل دهد وآماده می شود تا به فيفا، جامعه حاکم بر فوتبال جهان تصميم خود را برای رقابت بر سر گرفتن ميزبانی، رسما ارايه دهد .


تا کنون انگليس، که در سال ۱۹۶۶ برگزار کننده جام جهانی بود، نيز تمايل خود را برای ميزبانی اين جام در سال ۲۰۱۸ ابراز کرده است .


آقای گولاتی در يک گفت و گوی تلفنی با واشينگتن پست اظهار کرد: «ما در ۱۹۹۴ نشان داديم که آمريکا می تواند اين مسابقه های بزرگ و مهيج را ميزبانی کند . حالا با روشی که قلمروی فوتبال در اين کشور پيش گرفته است، ما در موقعيتی خواهيم بود که يک مجموعه مسابقه های تماشايی را برگزار کنيم .»


او افزود : «در حال حاضر ما خيلی بيشتراز آنی که در ۱۹۹۴ بوديم، بخشی از اين ورزش بين المللی در دنيا به شمار می رويم .»

از هنگامی که امريکا جام جهانی ۹۴ را برگزار کرد، اين ورزش در امريکای شمالی کم کم ريشه دوانده است .


مرحله پايانی جام جهانی با حضور ۳۲ تيم در امريکا بيشترين رقم ميانگين تماشاگر را به ثبت رساند (۶۸۹۹۱ نفر برای هر مسابقه ) و سکوی پرتابی شد برای فوتبال ليگ برتر آمريکا که ماه گذشته با عقد قرار داد پنج ساله ۲۵۰ ميليون دلاری تيم لس آنجلس گالاکسی با ديويد بکهام، کاپيتن پيشين تيم ملی انگليس، توجه جهانيان را به خود جلب کرد.


تيم ملی فوتبال آمريکا اکنون يک پای ثابت تيم های حاضر در مرحله پايانی جام جهانی شده است و بسيار از مشهورترين تيم های جهان سفرهای ورزشی خارج از فصل خود را در ورزشگاههای مملو از جمعيت آمريکا بازی می کنند


XS
SM
MD
LG