لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۴

گام مهم سنای آمریکا برای تصویب طرح اصلاحات نظام بيمه درمانی


سناتور هری رید، رهبر اکثریت دمکرات
سناتور هری رید، رهبر اکثریت دمکرات
سنای آمريکا روز شنبه پس از ساعت ها بحث در مورد طرح اصلاحات نظام بيمه های درمانی در اين کشور، نخستین مانع پیش روی این طرح را پشت سر گذاشت و ادامه بحث درباره این لایحه را تصویب کرد. رای به اين لايحه آزمونی برای يکپارچگی نمایندگان دمکرات در حمايت از طرح باراک اوباما، رييس جمهوری امريکا، محسوب می شد.

رابرت گيبس، سخنگوی کاخ سفيد با استقبال از رای سنا گفت: رای تاريخی امشب ما را يک گام به پايان دادن به اجحاف شرکت های بيمه، مهار کردن هزينه های درمانی، مهيا کردن ثبات و امنيت برای کسانی که بيمه دارند و همچنين گسترش خدمات با کيفيت برای کسانی که بيمه ندارند، نزديک تر کرد

پیش از آغاز مذاکرات سنا، سناتور های دمکرات به تصويب اين لايحه خوش بين بودند، چالش پیش روی دمکرات برای تصویب این طرح این بود که آرای همه نمایندگان دمکرات و مستقل را نیاز داشتند. تا پيش از رای گيری اين لايحه، حمايت دمکرات های ميانه رو از اين طرح مشخص نبود.

نمایندگان سنا روز شنبه تصویب کردند بحث ها درباره جزييات طرح هری ريد، رهبر اکثريت سنا، آغاز شود. دمکرات ها نیازمند ۶۰ رای از ۱۰۰ رای سنا بودند و این تعداد رای را به دست آوردند. ۳۹ سناتور جمهوریخواه به این طرح رای منفی دادند.

طبق طرح هری ريد تقريبا اکثر افراد موظف خواهند شد تا بيمه خدمات در مانی داشته باشند. ميليارد ها دلار هزينه اين طرح از طريق پرداخت حق بيمه و همچنين افزايش ماليات کسانی که در آمدهای بالا دارند تامين خواهد شد.

این طرح در سی ام نوامبر در صحن سنا مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که سنا طرح اصلاحات بیمه درمانی را تصویب کند، آنگاه این طرح می بایست با لایحه مصوب مجلس نمایندگان مقایسه شده و با حل اختلافات، نهایی شده و در ژانویه سال آینده برای امضا به باراک اوباما ارائه شود.

طبق گزارش آسوشيتد پرس اين طرح کمک خواهد کرد تا ۳۰ ميليون امريکا فاقد بيمه تحت پوشش قرار بگيرند. شرکت های بيمه درمانی خصوصی نيز ديگر قادر نخواهند بود به دليل بيماری متقاضيان، در خواست های آنها را رد کنند.

قانونگزاران دمکرات می گويند طرح انها بهبودی ضروری و تاريخی در وضعيت نظام بيمه درمانی در آمريکا ايجاد خواهد کرد.

به گزارش آسوشيتد پرس، آمريکا تنها کشور پيشرفته جهان است که بيمه خدمات درمانی فراگير برای شهروندان خود ندارد. باراک اوباما در جريان مبارزات انتخاباتی خود قول داده بود که اين وضعيت را تغيير خواهد داد و از زمان ورود آقای اوباما به کاخ سفيد اصلاح ساختار بيمه های درمانی در آمريکا يکی از اولويت های اصلی وی بوده است.

تردید سه سناتور ميانه رو دمکرات در حمایت از این طرح باعث نگرانی دمکرات ها شده بود . این سناتور ها نمایندگی ایالتی هایی را برعهده دارند که به عنوان ایالت های محافظه کاران شناخته می شوند و انتخابات حوزه انتخابيه آنها سال آينده برگزار خواهد شد و در صورت رای دادن به اين لايحه شانس پيروزی آنها در انتخابات برای آنها کاهش خواهد يافت.

سناتور بن بلانچ لينکن از ايالت آرکانزاس از جمله اين افراد است که سال آينده در انتخابات رقابت سختی را پيش رو دارد.

۴۰ سناتور جمهوريخواه در مخالفت با اصلاحات نظام بيمه های درمانی متفق القولند بودند، اما یکی از آنها به این طرح رای نداد.

در صورت شکست دمکرات ها در تصويب اين طرح، ترديد هایی درباره توانايی قانونگزاران دمکرات آمريکا در تصويب طرح مورد حمایت حزب خود مطرح می شد.

اما پيروزی دمکرات ها در روز شنبه در سنا اين پيام را داشت که توانسته اند نخستین گام در راستای مهم ترین الويت باراک اوباما را بردارند.

سناتور های ميانه رو دمکرات به ادامه بحث درباره طرح اصلاحات نظام بيمه های درمانی در سنای آمریکا رای دادند، اما اين الزاما به معنی اين نيست که آنها در نهايت به اين لايحه رای خواهند داد.
XS
SM
MD
LG