لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۳

«ايران مصمم به توليد جنگ افزار هسته ای است»


مايکل مک کونل می گوید ایران تا اوایل و اواسط ده آینده میلادی قادر خواهد بود سلاح هسته ای تولید کند
مايکل مک کونل می گوید ایران تا اوایل و اواسط ده آینده میلادی قادر خواهد بود سلاح هسته ای تولید کند


جان مايکل مک کانل، مدير اداره ملی اطلاعات آمريکا، روز سه شنبه ۲۷ فوريه به کميته نیروهای مسلح سنا گفت ايران مصمم به توليد جنگ افزار اتمی است و تا اوايل و یا اواسط دهه آينده ميلادی قادر خواهد بود که يک بمب اتمی توليد کند.


آقای مک کانل با اشاره به اين که ايران درصدد توليد جنگ افزار هسته ای است گفت:«ايران بيش از دست يافتن به راه حل ديپلماتيک مایل است از این گفت و گوها کنار بماند.»


در حالی که اطلاعات ما هنوز تکميل نيست، ولی برآورد ما نشان می دهد که ايران تا اوايل و اواسط دهه آينده قادر به توليد جنگ آفزار های هسته ای خواهد بود
مدير اداره اطلاعات ملی آمريکا

آقای مک کانل گفت: «شرايط کنونی بسيار خطرناک است، يک ايران اتمی می تواند به بی ثباتی در اين منطقه حساس منجر شود.»


مدير اداره ملی اطلاعات آمريکا افزود: «در حالی که اطلاعات ما هنوز تکميل نيست، ولی برآورد ما نشان می دهد که ايران تا اوايل و اواسط دهه آينده قادر به توليد جنگ آفزار های هسته ای خواهد بود.»


مايکل مک کانل دريابان بازنشسته جایگزین جان نگرو پونته مدير سابق اداره اطلاعات ملی آمريکا شد. آقای نگروپونته اکنون به معاونت امورخارجه امريکا منصوب شده است.


«وضعيت امنيتی در عراق در جهت منفی حرکت می کند»


مدير اداره ملی اطلاعات آمريکا همچنین به کميته خدمات تسليحاتی سنا گفت وضعيت امنيتی در عراق «در جهت منفی حرکت می کند» و اين کشور درگير يک جنگ داخلی است.


جان مک کانل گفت چنانچه دريک محدوده زمانی ۱۲ تا ۱۸ ماهه وضعيت امنيتی در عراق تغيير نکند اين شرايط رو به وخامت خواهد گذاشت.


مدير اداره ملی اطلاعات افزود با توجه به وضعيت موجود در عراق يعنی خشونت های قومی و جابه جايی های جمعيتی، می توان گفت اين کشور درگير «جنگ داخلی» است.


آقای مک کونل با انتقاد از سياست های روسيه نسبت به آمريکا، تاکيد کرد اين سياست ها روابط دو کشور را به سمت «رویارویی و آشتی ناپذيری» سوق می دهند.


مدير اداره ملی اطلاعات امريکا به کميته تسليحاتی سنا گفت روسيه هرچه به انتخابات سال آينده نزديک می شود بيش از پيش چهره غير دمکراتيک به خود می گيرد.


XS
SM
MD
LG