لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۹

پيشرفت درتعيين راهبرد جديد در عراق


رییس جمهوری آمریکا می گوید در جهت تعیین راهبر جدید درعراق پیش رفت خوبی داشته است
رییس جمهوری آمریکا می گوید در جهت تعیین راهبر جدید درعراق پیش رفت خوبی داشته است

جرج بوش می گويد در ديدارروز پنج شنبه ۲۸ دسامبر با دستياران ومشاوران عالی خود درباره تعيين راهبرد جديد درعراق «پيشرفت خوبی» داشته است.


جرج بوش رييس جمهوری آمريکا گفت موفقيت درعراق برای امنيت آمريکا حياتی است و افزود:« در جهت تعيين راهبرد جديد برای رسيدن به اهداف خود در عراق پيشرفت خوبی داشتم».


جرج بوش گفت موفقيت درعراق برای امنيت آمريکا حياتی است و در جهت تعيين راهبرد جديد برای رسيدن به اهداف خود در عراق پيشرفت خوبی به دست اورده است

آقای بوش ازتوجه هم زمان خود به مساله تعيين راهبردجديد و نيروهای نظامی آمريکا در عراق سخن گفت.


انتظارمی رود که آقای بوش در سخنرانی دراويل سال ۲۰۰۷ سياست و راهبرد جديد ايالات متحده آمريکا در عراق را اعلام کند. کاخ سفيد تاکنون تاريخ مشخصی را برای اين سخنرانی اعلام نکرده است.


در اين ديدارکه درمحل اقامت رييس جمهور آمريکا در مزرعه ای در کرادفورد تگزاس برگزار شد ديک چنی، معاون رييس جمهور، کانداليزا رايس، وزير امور خارجه، رابرت گيتس وزير دفاع،ژنرال پيتر پاس، استفان هدلی و جک کروچ، مشاور امنيت ملی، حضورداشتند.


جرج بوش تاکيد کرد که « مشاوره های بيشتری در اين باره» بايد انجام شود و اعضای هيات دولت با اعضای گنگره امريکا در اين باره گفت وگو خواهند کرد.


در همين زمينه پیشتر، اسکات استانزل، سخنگوی کاخ سفيد گفته بود:«در اين ديداررييس جمهوری همه گزينه های بالقوه در باره عراق را بررسی و در راستای گام نهادن در جهت تعيين راهبرد جديد در عراق ديدگاه های مختلف ارزيابی خواهد شد».


آقای استانزل افزود ه بود که اين ملاقات برای تصميم گيری نبوده و همه اعضای شورای امنيت ملی در اين ديدار حضور دارند.


پس از پيروزی حزب دمکرات و دست يافتن به اکثريت سنا و گنگره در انتخابات ماه نوامبر، حزب جمهوری خواه که از جرج بوش حمايت می کند در واکنش به رفتار افکار عمومی خواستار تغيير راهبرد ايالات متحده آمريکا در جنگ عراق شده است.


در همين حال به نظر می رسد آقای بوش با کنارگذاشتن پيشنهاد های گزارش بيکر-هميلتون در صدد است تا نيروهای نظامی آمريکا را درعراق به طورموقت افزايش دهد.


هيات بررسی اوضاع عراق به دولت آمريکا پيشنهاد کرده بود که برای برون رفت از بحران فعلی در عراق، آمريکا بايد با دو کشور سوريه و ايران، وارد گفت و گوی مستقيم شود.


گزارش هيات بررسی اوضاع عراق که «راه پيش رو، رويکرد جديد» نام دارد، حاصل هشت ماه کار کميسيونی متشکل از ده مقام بلند پايه آمريکا است که راه حل های موجود برای آمريکا در عراق را جست و جو کرده است.


XS
SM
MD
LG