لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۷

ارتش آمريکا «آمادگی ورود به درگيری نظامی با ايران را دارد»


ژنرال « مارتين دمپسی» رييس ستاد مشترک نيروهای مسلح آمريکا
ژنرال « مارتين دمپسی» رييس ستاد مشترک نيروهای مسلح آمريکا
ارشد ترين مقام نيروهای مسلح آمريکا اعلام کرده است که اگر رييس جمهور دستور لازم را صادر کند ارتش آمريکا آماده ورود به درگيری نظامی با ايران است.

روزنامه بريتانيايی « ديلی تلگراف» با اشاره به متن گزارش اخير آژانس بين المللی انرژی اتمی که به احتمال تداوم فعاليت های مربوط به توليد تسليحات هسته ای در ايران اشاره کرده بود، می نويسد که تنش در مناسبات ايران و غرب شدت گرفته است. نمونه های اين حالت تنش را می توان در حمله به سفارت بريتانيا در تهران و مخالفت حکومت ايران با پس دادن هواپيمای شناسايی بدون سرنشين آمريکايی ديد که چندی پيش به دست ايران افتاد.

ژنرال « مارتين دمپسی » رييس ستاد مشترک نيروهای مسلح آمريکا گفت که نيروهای اين کشور اکنون به مرحله ای از آمادگی رسيده اند که در صورت لازم می توانند عليه ايران وارد عمل شوند. ژنرال دمپسی در مصاحبه ای با رسانه های آمريکايی در جريان ديدار خود از افغانستان گفت:« ما در حال بررسی گزينه های مختلف هستيم. من مطمئن هستم که گزينه هايی که ما خود را برای آن آماده کرده ايم اکنون به مرحله ای رسيده اند که در صورت لزوم قابل اجرا خواهند بود»

روزنامه « ديلی تلگراف » يادآوری می کند که چند روز پيش نيز « لئون پانه تا » وزير دفاع آمريکا گفت برای پيشگيری از دستيابی ايران به سلاح هسته ای هيچيک از گزينه ها کنار گذاشته نشده است. وی که فعاليت های پشت پرده برای آمادگی نظامی عليه ايران را هدايت می کند درعين حال گفت که جنگ با ايران يک « تراژدی» خواهد بود.

وزير دفاع آمريکا هشدار داد:« نگرانی اصلی من اين است که هرگونه اشتباه محاسبه درمورد قدرت نظامی ما ممکن است باعث شود که آمريکا در يک جنگ طولانی ديگر درگير شود و اين برای منطقه و کل جهان يک تراژدی خواهد بود»

ژنرال « مارتين دمپسی» رييس ستاد مشترک نيروهای مسلح آمريکا تاييد کرد که در سالهای اخير آمريکا به اشکال گوناگون در حال گردآوری اطلاعات حساس و امنيتی در مورد ايران بوده است. وی افزود که در اين زمينه آمريکا با اسراييل همکاريهای گسترده ای دارد ولی تاکيد کرد که تا اين مقطع هيچ تضمينی وجود ندارد که اسراييل قبل از حمله به ايران آمريکا را مطلع خواهد کرد.

«لئون پانه تا» وزير دفاع آمريکا نيز چند روز پيش اعلام کرد که آمريکا آمادگی آن را دارد تا به هر وسيله ای از دستيابی ايران به سلاح هسته ای پيشگيری کند. او در عين حال گفت که احتمالا ايران تا يک سال ديگر قادر خواهد شد که بمب هسته ای توليد کند.»

روزنامه «ديلی تلگراف» يکی ديگر از شواهد مربوط به آمادگی بيشتر آمريکا برای رويارويی نظامی با ايران افزايش فعاليت های جاسوسی و پنهانی آن کشور در خاک ايران می داند. طی ماههای اخير وزارت اطلاعات ايران اعلام کرده که چند حلقه از شبکه جاسوسی آمريکا را شناسايی و بازداشت کرده است. برخی از مقامات اطلاعاتی آمريکا نيز چنين بازداشت هايی را تاييد کرده اند.
XS
SM
MD
LG