لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۱

سفارت مجازی آمريکا برای ايران راه اندازی شد


بیش از سه دهه پس از حمله به سفارت آمريکا در تهران و قطع کامل روابط ديپلماتيک مستقيم ميان دو کشور، روز سه شنبه وزارت خارجه آمريکا سفارتخانه مجازی ايران را راه اندازی کرد. اين وبسايت به دو زبان فارسی و انگليسی است و برای انجام امور ايرانيان راه اندازی شده است.

در صفحه اول اين وبسايت، پيام ويدئويی هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا قرار گرفته که در آن گفته شده نبود سفارت آمريکا در تهران، مانعی برای گفت وگو ميان شهروندان ايران و آمريکا شده است.
خانم کلينتون در پيام ويدئويی خود گفت: «با استفاده از فناوری روز، ارتباط امکان پذيراست و اين محيط برای گفت وگو ميان شهروندان ايران و آمريکا در امور سياست، فرهنگ و مردم ساخته شده است.»

وزير خارجه آمريکا همچنين از امکانات اين وبسايت خبر داده و از بازديدکنندگان خواسته با از راه توييتر و يا فيس بوک، نظرات خود در مورد اين وبسايت واين که چگونه می توان ارتباط بين مردم ايران و آمريکا را بيشتر و بهتر تسهيل کرد، نظر بدهند.

وندی شرمن، معاون وزارت امور خارجه آمريکا در امور سياسی، روز سه شنبه به هنگام افتتاح و آغاز به کار اين سفارتخانه مجازی گفت:«ما می خواهيم به صورت مستقيم با مردم ايران ارتباط برقرار کنيم. ما می خواهيم همه مردم ايران به ويژه جمعيت بزرگ جوانان درداخل ايران بدانند که ايالات متحده به مردم ايران و تمدن آنها عميقا احترام می گذارد.»

وندی شرمن، گفت: «سفارت مجازی یاد شده، نه فقط امکان تبادل اطلاعات در مورد سیاست های آمریکا در مورد ایران است، که مکانی برای مطالب مرتبط با فرهنگ و جامعه آمریکاست. ضمن این که زمینه ای است برای معرفی و ارتباط بیشتر دیگر راه های ارتباطی ما به زبان فارسی در فیس بوک، توییتر و شبکه ما روی یوتیوب است.»

خانم شرمن گفت: «متاسفانه نظام حاکم در ایران با آزادی بیان مردم چه در خیابان ها و چه در فضای مجازی مخالف است و حتی حصاری الکترونیک روی ارتباط های تلفنی و اینترنتی کشیده است. این یک تلاش دیگر از سوی ماست تا بتوانیم از این حصار رد شده و به طور مستقیم با مردم ایران ارتباط برقرار کنیم.»

وی همچنین در مورد امکان فشارها از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران بر روی این وبسایت گفت : «ما فکر می کنیم توان فناوری آن را داریم که از این وبسایت حفاظت و حمایت کنیم و اگر هم اخلالی در کار آن پیش آمد، باز به تلاش های خود ادامه می دهیم تا بتوانیم اطلاعات را بی واسطه به مردم ایران برسانیم.»

معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما خواهان افزایش دانشجوهایی هستیم که برای تحصیل به آمریکا می آیند و می خواهیم این اطمینان را حاصل کنیم که دانشجویان بیشتر و بیشتری از ایران به آمریکا می آیند.»

در اين وبسايت، بخشی برای اطلاعات در مورد گرفتن رواديد و يا امکان تحصيل در ايالات متحده آمريکا گنجانده شده است. وزير خارجه آمريکا در سخنان خود گفت که فناوری روز اين اجازه را می دهد که گفت وگو و درک بيشتر و بالاتری نسبت به هم، داشته باشيم.




دسترسی به این سفارت مجازی از آدرس های زیر امکان پذیر است:


به زبان های انگلیسی در این آدرس ها:


http://iran.usembassy.gov


http://tehran.usembassy.gov


و به زبان فارسی در این آدرس:


http://persian.iran.usembassy.gov
XS
SM
MD
LG