لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۱

«اف بی ای» در جستجوی انگیزه های قاتل «ویرجینیا تک»


اف بی آی می کوشد به دلایل اصلی که باعث کشتار در دانشگاه ویرجینیا تک شد دست یابد
اف بی آی می کوشد به دلایل اصلی که باعث کشتار در دانشگاه ویرجینیا تک شد دست یابد

«اف بی ای» و پلیس آمریکا با بررسی رفتار و حالت روحی «سونگ هوی چو» در روزهای پيش از کشتار دانشکده فنی ويرجينيا سعی می کند توضيح دهد که چرا قاتل از خوابگاه دانشکده قتل عام را شروع کرده و چگونه قربانيان خود را انتخاب کرده است.


به گزارش آسوشيتدپرس «اندی کوچ» که هم اتاقی «سونگ هوی چو» بوده، می گويد روزهای زيادی که به خوابگاه بر می گشته مشاهده می کرده که «چو» از پنجره اتاق به «وست ای جی» که خوابگاه مرکزی به شمار می رود خيره شده است. وی هيچ دوستی در آنجا نداشت و هرگز در آنجا زندگی نکرده بود ولی اين دانشجوی ۲۳ ساله به طبقه چهارم اين ساختمان خيره می شد.


تاکنون گزارش های پليس هيچ ارتباطی بين «چو» و دو نفر از اولين قربانی های وی در «ای جی» وجود نداشته است. پليس می گويد که شايد هيچوقت دليل اين که وی از اين محل شروع به کشتن و تيراندازی کرده آشکار نشود چون عامل اين جنايت مرده است.


«کارين گلر»، سخنگوی پليس ايالت ويرجينيا اعلام کرد که در اواسط هفته آينده جزييات جديدی از قتل عام دانشکده وير جينيا منتشر خواهد شد.


از روز جمعه پليس در حال بررسی ای ميل های دانشجويان دانشکده فنی ويرجينيا است.


پليس همچنين مکالمات تلفنی «چو» را مورد بررسی قرار می دهد چون که اين احتمال وجود دارد که وی با دانشجويان و افراد ديگر در مورد نقشه خود صحبت کرده باشد.


شما مردم بی دفاع و ضعيف را انتخاب می کنيد و آزار می دهيد و سپس مقابل پدر و مادرتان و يا غريبه ها قيافه مسيحيان معتقد را به خود می گيريد
سونگ هوی چو

ماموران «اف بی ای» نيز در حال بررسی انگيزه وی برای اقدام به چنين کاری است. به گزارش آسوشيتدپرس از نوشته ها عکس ها و فيلم ويديويی که وی برای خبرگزاری ان بی سی فرستاده می شود انگيزه های احتمالی وی را فهميد. چو عليه دانشجويان پولدار و کسانی که وی را اذيت کردند دچار خشم شده است.


وی در نوشته ای خطاب به دانشجويان ديگر می گوید «شما مردم بی دفاع و ضعيف را انتخاب می کنيد و آزار می دهيد و سپس مقابل پدر و مادرتان و يا غريبه ها قيافه مسيحيان معتقد را به خود می گيريد.»


«چو» در جای ديگر می نويسد که شنبه ها ودکا می خوريد و خوش گذرانی می کنيد يکشنبه ها به کليسا می رويد و دوشنبه مردم بی دفاع و ضعيف را اذيت می کنيد.


حمله به دانشکده فنی ويرجينيا درست هشت سال بعد از کشتار کلمباين در کلورادو صورت گرفت. در ۲۰ آوريل ۱۹۹۹ ۱۵ نفر در کلمباين کشته شدند. چو در فيلم ويديويی که در اختيار ان بی سی گذاشته قاتلين نوجوان کلمباين را ستوده است.


يکی از هم کلاسی های «چو» می گويد برخی از دانشجويان به دليل خجالتی بودن وی و نحوه حرف زدنش چو را مسخره کردند.


دو نفر از هم کلاسی های دوره دبيرستانی چو نيز جز کشته شدگان هستند.


XS
SM
MD
LG