لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۸

ميزبان بازی های آسيايی مقابل واليبال ايران تسليم شد


تيم ملی واليبال ايران با پيروزی مقابل ميزبان بازی ها، يکی از مهم ترين شگفتی های رقابت های روز شنبه از بازی های آسيايی ۲۰۱۰ گوانگژو را رقم زد. ايران با برتری ۳-۰ مقابل چين، مقتدرانه راهی مرحله‌ يک چهارم نهايی شد.

گفتنی است، تيم ملی واليبال ايران يش از اين در اين مسابقات، بر تيم‌ های مغولستان، ترکمنستان عربستان، اندونزی و تايلند نيز غلبه کرده بود. نکته جالب در شش پيروزی پياپی تيم ملی واليبال ايران اين است که تاکنون تمام بازی های خود را با برتری ۳-۰ پشت سر گذاشته و حتی يک گيم را نيز واگذار نکرده است.

ايران مقابل چين با نتايج ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۷ بر ۲۵ به پيروزی رسيد و ميزبان قدرتمند بازی ها را در حضور هزاران تماشاگر پرشور چينی مبهوت کرد.

چينی ها سابقه سه دوره قهرمانی در بازی های آسيايی ۱۹۸۶، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۸ را دارند. آن ها همچنين سه نقره و دو برنز بازی های آسيايی را دارند که آخرين نقره مربوط به دوره قبلی بازی های آسيايی در دوحه است.

ايران در دوره قبلی رقابت ها رده نازل ششمی را نصيب خود کرده بود. همچنين بهترين نتايج واليبال ايران در تاريخ بازی های آسيايی، دو مدال نقره در بازی های آسيايی ۱۹۵۸ توکيو و ۲۰۰۲ بوسان است.

عملکرد درخشان سعيد معروف پاسور خوشفکر تيم ملی ايران در کنار سرويس های بی نقص حمزه زرينی و محمدکاظم و تجارب کاپيتان نادی، از جمله عوامل برتری ايران با سرمربيگری حسين معدنی مقابل چين بود.

اين مربی جوان و موفق، پيش از اين در جام کنفدراسيون آسيا و رقابت های جهانی ايتاليا نيز کارنامه خوبی به جا گذاشته بود.

ايران با پيروزی مقابل چين در گروه خود اول شد و به پاس اين صدرنشينی، در مرحله‌ يک چهارم نهايی در يک ديدار آسان بايد به مصاف تيم چهارم گروه بعد برود که قطر خواهد بود. سپس با برنده هندوستان و تايلند رقابت خواهد کرد.

حسين معدنی سرمربی تيم ملی ايران، تيم کره جنوبی را مهم ترين رقيب ايران در اين بازی ها می داند.

گفتنی است طبق جدول بازی ها، ايران و کره جنوبی در صورت غلبه بر رقبای نه چندان دشواری که پيش رو دارند، فقط در فينال ممکن است مقابل هم قرار بگيرند.

حمزه زرينی ستاره ايران در برابر چين در پايان مسابقه به خبرنگاران گفت: «سرمربی به من اجازه داد که سرويس سرعتی بزنم، هرچند درصد خرابی دارد. خوشحالم که به من اعتماد کردند و من نيز توانستم اين اعتماد را پاسخ بدهم. ما ديگر تا فينال با چين، کره جنوبی و ژاپن مسابقه نداريم. با توجه به شرايط، ايران مقابل هندوستان و تايلند روی کاغذ برنده است.»

عليرضا نادی کاپيتان تيم ملی واليبال ايران هم تاکيد کرد که پيش از اين هم از برتری مقابل چين اطمينان داشته است.

نادی گفت: «جو سالن و حضور تماشاگران چينی تاثيری روی ما نداشت چون بازيکنان ما آن قدر مسابقه داده‌اند که ديگر حرفه‌ای شده‌اند. از طرفی سالن اين جا کوچک است و ظرفيت زيادی ندارد. ما در سالن ۲۰ هزار نفری هم که بازی کرديم پيروز بوديم.»
XS
SM
MD
LG