لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۱

برزیل دو بر یک کره شمالی را شکست داد


برزيل در نخستين مسابقه اش در جام جهانی ۲۰۱۰ فوتبال به سختی و با گلهای نيمه دوم مايکون و اليانو دو بر يک کره شمالی را شکست داد و بالاتر از پرتغال و ساحل عاج پيشتاز گروه هفتم شد.

کره شمالی در نيمه نخست با نظم بازی و بازی پرتعداد و فشرده در نيمه خود برزيل را بدون گل متوقف کرد. اين در حالی بود که بازی تيم صاحب رکورد پنج بار قهرمانی جام جهانی در نيمه نخست مجموعه ای فاقد خلاقيت و قدرت لازم برای گشودن بازی بود. تصور می شد که برای برزيل رسيدن به يک گل می تواند گره گشا باشد، اما تيمی که حتی کاکا در آن ستاره نبود و بازيکنان هنرمند آن در بازی انفرادی فضای مانور با توپ را گسترده نمی ديدند، از حريف کوچک آسيايی سدی شکست ناپذير در برابر خود ساخته بودند.

همه اميد کره شمالی برای دست يابی به موقعيتی استثنايی و گل تاريخساز، يونگ تائه سه، تنها بازيکن لژيونر تيم بود. او که به تنهايی در برابر نامهای سنگين برزيلی فرصت بسياری نداشت، يک بار بخت گلزنی را در برابر «تکل» خوآن، مدافع تنومند برزيلی از دست داد.

اما ديری نپاييد که همبازيش، جی يون نام، با مانوری تماشايی در محوطه جريمه تيم ستارگان طلايی پوش، دروازه جوليو سزار را با شليک محکم پای چپ گشود و در دقيقه ۸۹ شکست را به کمترين فاصله رساند. اين گل تماشاگران وارداتی از چين و حتی هواداران برزيل را در تشويق و تاييد تيم کره شمالی به دنبال داشت.

کره شمالی از تعصب، نظم و پياده کردن مو به موی دستورات تاکتيکی بيشترين بهره را برد، اما برزيل بزرگ با اتکای محض به ارزشهای انفرادی تا دقيقه ۵۶ با مشت پرتوان بر در بسته کوبيد و در مجموع بازی بزرگی در حد مدعی مقام قهرمانی نشان نداد.

گلهای کمرنگ برزيلی

برزيل هنگامی طلسم دروازه کره شمالی را شکست که پس از عبور شليک فابيانو از کنار دروازه، در ادامه بازی بازتر و استفاده از تمام عرض زمين در نيمه حريف، کاکا يک توپ را از چپ به الانو در جناح راست رساند و او با پاسی عمقی مايکون پيش تاخته را يکه و تنها از راست روانه محوطه جريمه کرد تا او با شليکی زمينی از زاويه بسته دروازه کره را باز کند.

ده دقيقه بعد لوييس فابيانو در موقعيتی عالی می توانست نتيجه را دو برابر کند که در موقعيتی دلپذير با بی دقتی توپ را به بالای دروازه ميونگ گوک زد.

اما ديری نپاييد که با پاس فابيانو، اين بار الانو از راست گريخت و گل دوم را در دقيقه ۷۲ به حريف کره ای تحميل و نتيجه را دو برصفر کرد. برزيل ديگر به فرصتی برای زدن گل سوم دست نيافت، اما کره شمالی دروازه پرافتخارترين تيم جام را گشود.

در پايان مايکون به عنوان بهترين بازيکن انتخاب شد، در حالی که همه بازيکنان کره ای بهترين بودند.
XS
SM
MD
LG