لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۶

گروه چهارم جام جهانی؛ تساوی يک بريک تيم‌های استراليا و غنا


پس از شکست يک بر صفر آلمان از صربستان، تساوی يک بر يک استراليا و غنا موقعيت صعود دو تيم برتر گروه به مرحله شانزده تيمی را پيچيده تر کرد.

در ورزشگاه رويال بافوکنک شهر روستنبورگ استراليا در شرايطی از تيم فاتح تيم صربستان يک امتياز گرفت که از دقيقه ۲۵ با اخراج هری کيول به دليل هندپنالتی، ده نفری شد. غنا ضربه پنالتی را توسط به ثمر رساند تا نتيجه را يک بر يک کند. اما هر چه کوشيد به گل تساوی بخش نرسيد.

با اين حال غنا پيش از بازی با آلمان با چهار امتياز پيشتاز است و تيمهای آلمان و صربستان را با سه امتياز و استراليا را با يک امتياز به دنبال دارد.

برای پيم فربيک هلندی، مربی استراليا اخراج کيول - جانشين تيم کاهيل اخراجی در شکست چهار بر صفر از آلمانر- بسيار سنگين بود.

گل اول در دقيقه ۱۱ به سود استراليا ثبت شد. ضربه آزاد پرقدرت مارک برسيانو از ۳۰ متری از مهار کامل ريچارد کينگسن، دروازه بان غنا خارج بود و توپ رها شده را برت هولمن به درون گل فرستاد.

اما در دقيقه ۲۵ شليک منساه از فاصله نزديک به بازوی راست هری کيول خورد و داور ضمن اعلام هند پنالتی، رای به اخراج بازيکنی داد که برای بازيافتن جای خود در تيم ملی بی قرار بود. ضربه پنالتی را آساموآ گيان به گل مساوی بدل کرد.

اخبار درباره چهار بازيکن کره شمالی در جام جهانی

خبرگزاری فرانسه روز شنبه گزارش داد که چند ساعت پس از انتشار شايعه فرار چهار بازيکن کره شمالی، اين تيم برنامه نشست مطبوعاتی روز جمعه در آفريقای جنوبی را لغو کرد.

در نشستی که لغو شد، به خبرنگاران تنها فرصت دادند ۱۵ دقيقه تمرينات تيم ملی کره شمالی در ماخوپونگ را تماشا کنند. اين ورزشگاه در حومه ژوهانسبورگ قرار دارد، اما بازيکنان و کادر فنی تيم کره شمالی از پاسخ به هر سوالی خودداری کردند.

حدود ۲۰۰ روزنامه نگار در ميان تاکتيکهای شديد ماموران مسلح امنيتی از محل تمرين بيرون رانده شدند.

گلن گوردون واتسن، يکی از ماموران بخش رسانه ای (پرس) فدراسيون بين المللی فوتبال، فيفا، از اظهار نظر در مورد اين که چرا نشست مطبوعاتی لغو شد، خودداری کرد.

در صبح روز جمعه فيفا عيبت چهار بازيکن حاضر در فهرست تيم ملی کره شمالی در بازی با برزيل را شايعه خوانده بود. اين چهار بازيکن در حالی غايب بودند که در شکست دو بر يک کره شمالی از برزيل در سه شنبه گذشته در فهرست بازيکنان قرار داشتند.

بازيکنان گريخته به قصد پناهندگی کيم ميونگ-مون (دروازه بان ذخيره)، آن چول-هيوک (مهاجم)، کيم کيونگ-ايل و پاک سونگ هيوک (مردان ميانی) نام دارند که در مسابقه با برزيل غايب بودند.

اين در حالی است که نيکولاس مينگات، رييس ارتباطات فيفا به خبرنگاران گفته است:« ما از اين موضوع خبری نداريم و از طريق رسانه ها آن را شنيده ايم.»

به گفته او مامور رسانه ای فيفا با تيم کره شمالی با مسوولان تيم راجع به اين مساله صحبت کرده و آنان شديدا آن را انکار کرده اند.

يک سخنگوی فيفا اظهار کرد:«ما از احتمال ناپديد شدن بازيکنان کره شمالی هيچ اطلاعی نداريم. مامور رابط ما با تيم کره شمالی هيچ گزارشی به ما نداده است.»

خبرگزاری فرانسه يادآور شده است: انتظار می رود که تيم کره شمالی در آينده به هنگام کنفرانس خبری تعيين شده در پيش از مسابقه با پرتغال در روز دوشنبه اين راز را در کيپ تاون فاش کند.

يک مقام در سفارت کره جنوبی در ژوهانسبورگ به ای اف پی گفت که هيچ تحرک غيرعادی در ارتباط با تيم کره شمالی در اين سفارت به وجود نيامده است.

از هنگام ورود تيم کره شمالی به آفريقای جنوبی پس از ۴۴ سال در جام جهانی، دسترسی رسانه ها به بازيکنان يکی از خاموش ترين کشورهای جهان بسيار محدود است.

روزنامه ايلگانگ اسپورتس چاپ کره جنوبی در وب سايت خود نوشته است که کره شمالی نام ۲۳ بازيکن را برای مسابقه با برزيل به فيفا رد کرد، اما تيم ديگری با نامهای تنها ۱۹ بازيکن را در روز مسابقه اعلام کرد.

کره شمالی تنها در جام جهانی ۱۹۶۶ انگليس حضور داشت و با پيروزی يک برصفر بر غولهای ايتاليا، يکی از بزرگترين شگفتی های تاريخ جام جهانی را خلق کرد.
XS
SM
MD
LG