لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۲

بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۰: آفريقای جنوبی ۱- مکزيک ۱


 بازی افتتاحیه بین مکزیک و افریقای جنوبی
بازی افتتاحیه بین مکزیک و افریقای جنوبی
نوزدهمين دوره جام جهانی فوتبال در ژوهانسبورگ با تساوی يک بر يک آفريقای جنوبی با مکزيک در گروه اول به پايان رسيد. نتیجه نيمه نخست این بازی پر هيجان، صفر بر صفر بود.

در مسابقه ای که عاری از خشونت و حرکات اعتراض آميز بود، دو نيمه متفاوت داشت. نيمه نخست در حالی بدون گل به پايان رسيد که مکزيک برتر و روانتر از ميزبان بود و در نيمه دوم با وجود برتری آفريقای جنوبی اين تساوی با رد و بدل شدن گل همراه شد.

نخستين گل جام با شليک عالی تشابالالا

مسابقه در نيمه نخست با برتری مکزيک به پايان رسيد، اما ميزبان با يک تعويض در نيمه دوم بازی هماهنگ تری را ارائه داد تا در دقيقه ۵۵ با ارسال بلند و دقيق پيه نار، بازيساز تيم ميزبان، سيهيوه تشابالالا پا به توپ وارد محوطه جريمه شود و با شليک عالی پای چپ نخستين گل جام نوزدهم را به ثمر برساند.

واکنش مکزيک و ورود خاوير هرناندز، مهاجم جوان منچستريونايتد سرانجام در دقيقه ۷۹ نتيجه داد و اشتباه دفاعی تيم ميزبان فرصت را فراهم ساخت تا ارسال بلند آندرس گواردادو از راست، رافائل مارکز – بازيکن تيم بارسلونای اسپانيا را در نزديک ديرک مخالف پا به توپ کند و شليک محکم اين مهاجم تور دروازه ميزبان را به لرزه در آورد.

در حضور ۸۳۵۴۸ تماشاگر حاضر در ساکر سيتی، سوت آغاز جام جهانی ۲۰۱۰ توسط روشن ايرماتف از ازبکستان به صدا در آمد تا ميزبان آفريقايی در برابر تيم جوان و خوش آهنگ آمريکای مرکزی نيمه نخست را بدون گل سپری کند.

در نيمه نخست ضربه تمام کننده کارلوس ولا از مکزيک با وجود حضور يک مدافع آفريقايی در روی خط دروازه، به درستی آفسايد اعلام شد، زيرا دروازه بان آفريقای جنوبی به قصد دفع توپ پيش تاخته و مهاجم حريف را در آفسايد گذاشته بود.

در نيمه دوم پس از آن که هر تيم يک گل زد، در اخرين دقيقه وقت معمولی آفريقای جنوبی تا آستانه گل تساوی پيش رفت. اما گريز و ضربه کاتله گو مفلا در حالی به ديرک عمودی دروازه خورد که دروازه بان و مدافع ميانی مکزيک فاقد صلابت لازم برای مدعی شدن در جام جهانی نشان دادند. اگر اين توپ چرخشی درون گل داشت، نخستين شگفتی جام رقم می خورد.

آفريقای جنوبی روز ۱۶ ژوئن در پره توريا با اروگوئه بازی می کند و مکزيک يک روز بعد در پولوکوانه با فرانسه بازی دارد. فرانسه با آفريقای جنوبی و اروگوئه با مکزيک آخرين بازی گروه را به طور همزمان بازی می کنند.
XS
SM
MD
LG