لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۲

تجمع در زنجان دراعتراض به وضعيت آلايندگی کارخانجات سرب و روی


گزارش ها حاکی است که صدها نفر از شهروندان زنجانی روز يکشنبه ۲۰ مردادماه با تجمع در مقابل استانداری زنجان و همچنين دفتر امام جمعه به وضعيت آلايندگی کارخانجات سرب و روی اطراف شهر زنجان اعتراض کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تجمع کنندگان زنجانی به ويژه به وضعيت آلايندگی کارخانه سرب و روی واقع در ۱۵ کيلومتری زنجان اعتراض دارند و خواستار تعطيلی يا انتقال اين کارخانه به محل پيش بينی شده بودند.

طبق اين گزارش معترضان پلاکاردهايی با عناوين «سلامتی حق مسلم ماست»، «سرب و زنجان سرطان»، «همشهری امروز من بيمارم فردا نوبت توست»، «زنجان بيشترين آمار سرطان» در دست داشته اند.

به دنبال تجمع چشم گير معترضان در مقابل استانداری، استاندار زنجان در جمع معترضان حاضر شده و گفته است:« با توجه به اينکه امروز خود مردم زنجان به اين امر معترض شده‌اند، پس کارخانه سرب و روی تعطيل خواهد شد.»

طبق اين گزارش، استاندار زنجان بر نقش صنايع معدنی در اقتصادا اين استان تاکيد کرده است.

گزارش ها حاکی است که معترضان از مقابل استانداری تا دفتر امام جمعه زنجان دست به راهپيمايی زده اند.

معترضان از امام جمعه زنجان خواسته اند در خصوص مساله انتقال يا تعطيلی کارخانه سرب و روی همکاری کند.

امام جمعه زنجان نيز در جمع معترضان حاضر شده و آنها را به آرامش دعوت کرده است.

در همين زمينه به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا یک کارگر بازنشسته کارخانه سرب و روی زنجان در حاشيه اين تجمع، گفته است:«: دو سال است که به دليل استشمام هوای آلوده در کارخانه به بيماری ريوی حاد دچار شده‌ام که هر چند ماه يک‌بار برای درمان در بيمارستان بستری بوده‌ام.

وی افزود: در طول اين دو سال هزينه سرسام‌آور دارو و درمان من را از ادامه زندگی نااميد کرده است.

يک زن زنجانی نيز گفته است:«پسر ۳۱ ساله‌ام که داری مدرک دکترا است، دچار بيماری ريوی شده و با مراجعه به پزشک اعلام کرده‌اند که عامل اصلی بيماری وی فضای آلوده از سرب شهر زنجان است.»
XS
SM
MD
LG