لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۹

ليگ فوتبال قهرمانان آسيا، ذوب آهن با شکست بنيادکار صدرنشین شد


ذوب آهن در ورزشگاه فولادشهر با گلهای محمد حسينی در دقيقه ۳۸ ، محمد قاضی در دقيقه ۵۴ و محمدرضا خلعتبری در دقيقه ۸۰ بنيادکار را سه بر صفر شکست داد تا اسکولاری نخستين شکست را با تلخی بسيار حس کند.

گل نخست با ارسال يک توپ بلند از جناح چپ و غفلت مدافعان حاصل شد. حسينی توپ رسيده را سرضرب به سقف دروازه تيم ازبک کوبيد.

گل دوم با شليک تماشايی و از راه دور قاضی به تيم ازبک تحميل شد و پاس «تو در» برای محمد رضا خلعتبری و سرعت او در چرخش و شليک دقيق اين ملی پوش شکست تيم بنيادکار را از هر ترديدی خارج کرد.

منصور ابراهيم زاده سرمربی تيم ذوب آهن پيش از مسابقه در سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا اتهام منفی بودن تيمش در رويايی با تيم بنيادکار به رهبری اسکولاری و بازی ريوالدو را در گروه دوم آسيا را رد کرده بود.

ذوب آهن پس از پيروزی ميلی متری يک بر صفر بر الوحده امارات و تساوی دو بر دو در زمين تيم الاتحاد عربستان، با چهار امتياز تعقيب کننده تيم بنيادکار بود.

اما درخشان ترين پيروزی تيمهای ايرانی در اين دوره ليگ قهرمانان آسيا، ذوب آهن را پيشتاز گروه دوم کرد. بنياد کار پيش از اين اعتبار پيروزی بر تيم سپاهان در اصفهان را به سال ۲۰۰۷ و در زمان سرمربيگری لوکا بوناچيچ در پرونده داشت که در آن هنگام ابراهيم زاده دستيار بوناچيچ بود. ابراهيم زاده گفته بود که به بنيادکار اجازه نخواهد داد که تاکتيک خود را در زمين «ديکته» کند.

ابراهيم زاده گفت: «من به تازگی مورد پرسش قرار گرفته ام که چرا ما در برابر الوحده و حتی الاتحاد دفاعی بازی کرديم، اما معتقدم بازيکنانی در زمين گذاشتم که بازی تهاجمی داشتند.»

به عقيده سرمربی ذوب آهن چيزی که نوع بازی را مشخص کند شرايط بازی است. «به واقع برای ما مساله اين نيست که نوع بازی دفاعی و يا تهاجمی را معين کنيم. برای ما مهم اين است که به دور بعد صعود کنيم. ما به واقع در گروه سختی هستيم و اين به معنی آن است که ما برای بردن اين رقابتها با چنگ و دندان خواهيم جنگيد.»

ذوب آهن در حالی با بنيادکار پيکار کرد که محمد صلصالی را به دليل مصدوميت در قلب دفاع به همراه نداشت. اما ابراهيم زاده ادعا کرده بود که با داشتن بازيکنان خوب ديگر نگران اين کمبود نيست.

از سوی ديگر لوييز فيليپه اسکولاری، سرمربی بنيادکار پس از دو پيروزی پياپی به يارانش هشدار داده بود که حريف را دست کم نانگارند. اما بازی روان ذوب آهن و خوردن سه گل آنان را متوجه کرد که سرمربی قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲ با برزيل و ريوالدو، بی جهت چنين هشداری را نداده است.

اسکولاری که معتقد بود ذوب آهن در خانه همواره قوی است، برای بازی در فولادشهر به سه بازيکن خارجی تيم خود تکيه کرده بود: منهای ريوالدو، دنيلسون برزيلی هم يک برگ برنده برای اسکولاری بود.

منصور ابراهيم زاده پيش از شکست دادن بنيادکار گفته بود که پيروزيهای بنيادکار در دو هفته نخست ليگ قهرمانان، دليلی برای موفقيت‌ شان در برابر ذوب‌آهن نيست.
XS
SM
MD
LG