لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۳

ليگ قهرمانان فوتبال آسيا؛ شکست پرسپولیس و ذوب آهن


صحنه‌ای از بازی ذوب‌آهن و الشباب عربستان در اصفهان
صحنه‌ای از بازی ذوب‌آهن و الشباب عربستان در اصفهان
تيم ذوب آهن ايران سرانجام در يک بازی تشريفاتی اما پرحاشيه از گروه چهارم ليگ قهرمانان فوتبال آسيا طعم شکست را چشيد و در اصفهان يک بر صفر مغلوب الشباب عربستان سعودی شد.

تيم پرسپوليس هم حضور کمرنگ در ليگ قهرمانان را با شکست دو بر صفر ذر زمين الوحده امارات و قعرنشينی گروه سوم پايان داد. پرسپوليس در هر نيمه يک گل خورد.

در اصفهان در حالی که تيم سعودی در داخل ميدان با تيم ناکامل ذوب آهن و کادر داوری مشکلی نداشت، به مانند مسابقه پرسپوليس با الاتحاد در ورزشگاه آزادی تهران، در فولاد شهر هم در برابر شعارهای سياسی تماشاگران اصفهانی شب پرتنشی را سپری کرد.

سعوديها در زمين تيم پيشتاز گروه قصد آن داشتند که صعود خود به عنوان تيم دوم گروه را قطعی کنند و در برابر ديگر رقيب عربی (الامارات) دچار ضربه نشوند. برای آنان پيروزی در برابر حريفی که در عربستان به تساوی رسيده بود، نهايت آرزو بود.

در ورزشگاه فولادشهر گروهی از تماشاگران – که هماهنگ نشان می دادند – به زبان عربی شعارهايی در حمايت از مردم معترض شيعه در عربستان و بحرين و عليه دخالت نيروهای سعودی در بحرين سر دادند.

به گزارش خبرگزاريهای داخلی نماينده ای اف سی با عکسبرداری از اين کنش سياسی در زمين فوتبال مهيای دومين گزارش به کنفدراسيون فوتبال آسيا شد.

تلاش گروهی برای بازداشتن تماشاگران معترض بی حاصل بود و برخلاف مسابقه پرسپوليس با الاتحاد نيروی انتظامی هيچ برخوردی با آنان در داخل ورزشگاه نداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس در اواسط اين ديدار حدود ۵۰ نفر از دانشجويان اصفهانی پرچم‌های کشور بحرين را در ورزشگاه به اهتزاز درآوردند. اين موضوع با واکنش منفی هواداران ذوب‌آهن مواجه شد و آنان نسبت به اين عمل اعتراض کردند. پس از اين برخورد نيروی انتظامی با قرار گرفتن در بين دو گروه مانع از ايجاد درگيری شد، اما برخوردی با طرفين نداشت.

در چند روز گذشته ادعای مسموميت آب اصفهان از سوی تيم الهلال و مطبوعات سعودی تنش سياسی بين ايران وعربستان را افزايش داد.

تيم ذوب آهن در حالی نخستين شکست را پذيرفت که محمدرضا خلعتبری، محمد قاضی، و علی احمدی محروم و غايب بودند و شهاب گردان، دروازه بان ثابت اين تيم نامش در ميان بازيکنان ذخيره اين ديدار هم وجود نداشت.

سپاهان در پيکار حساس با امارات

پايگاه خبری کنفدراسيون فوتبال آسيا يک روز پيش از مسابقه چهارشنبه شب سپاهان با الجزيره در امارات نوشت که سپاهان برای هر سه امتياز بازی با الجزيره به ميدان می رود تا به عنوان پيشتاز گروه اول به مرحله تک حذفی دور يک هشتم پايانی پای گذارد. در آن مرحله تيمهای پيشتاز هر گروه ميزبان تيم دوم گروه ديگری است. سپاهان با تيم دوم گروه سوم بازی می کند. گروهی که پرسپوليس در آن به طور زودهنگام حذف شد و مسابقه الاتحاد ۱۰ امتيازی با بنيادکار هشت امتيازی در جده تعيين کننده حريف سپاهان در اصفهان خواهد بود.

سپاهان با الهلال عربستان سعودی هرکدام با ۱۰ امتياز پيشتاز گروه اول هستند و سپاهان در حالی جلوتر از الهلال است که تيم سعودی فردا شب تيم الغرافه قطر را ميزبانی می کند.

مسابقه حساس ديگر ايران در چهارشنبه شب بين استقلال و النصر عربستان سعودی است که تنها پيروزی تيم آبی پوش ايرانی با اختلاف دو گل می تواند استقلال را حريف ذوب آهن در مرحله يکهشتم پايانی کند. تلاش مسوولان فوتبال ايران و باشگاه استقلال برای کشاندن ۱۰۰۰۰۰ تماشاگر به ورزشگاه آزادی در حالی است که انتظارمی رود تماشاگرانی برای سر دادن شعارهای سياسی روانه آزادی شوند.

ای اف سی پيش از بازی در زمين الجزيره از قول اميرقلعه نويی، سرمربی تيم سپاهان نوشت:« مسابقه با العين برای ما بسيار مهم است زيرا ما می خواهيم پيروز و سرگروه شويم تا دور بعد در خانه خود بازی کنيم. ما به هنگام شروع اين فصل دو هدف در ذهنمان بود: ليگ ايران و ليگ ای سی ال. ما به قهرمانی در ليگ ايران دست يافته ايم و حالا می خواهيم در صدر اين گروه قرار گيريم تا در راه هدف دوم ميزبان دور بعد باشيم.»

الجزيره در حالی در گروه دوم بختی برای صعود ندارد که چون سپاهان تيم برتر کشورش است. سپاهان از دو بازی باقی مانده ليگ تنها به يک امتياز نياز دارد و يا حفظ برتری گل نسبت به استقلال تعقيب کننده را تا قهرمانی اش رسمی شود.

سپاهان در مسابقه رفت پنج بر يک الجزيره را خرد کرد اما قلعه نويی اعتقاد دارد که اين پيروزی دليل برد حتمی در مسابقه چهارشنبه شب نخواهد بود و نبايد الجزيره را دست کم گرفت.

قلعه نويی اظهار کرد:«ميلوراد يانوش صرب پس از دوران مصدوميت به تمرينات بازگشته است و کاپيتان محرم نويدکيا سعی دارد سلامتی اش را برای بازی با الجزيره باز يابد. اميد می رود با تلاش پزشکان تيم اين دو به بازی برسند.»

کادر فنی تيم ملی اميد کامل شد

عليرضا منصوريان، سرمربی تيم ملی تيم ملی اميد ايران اعلام کرد که در فاصله ۴۰ روز تا مسابقه رفت با تيم ملی اميد عراق در راه المپيک ۲۰۱۲ لندن محمد خرمگاه به عنوان دستيار و منصور رشيدی به عنوان مربی دروازه بانان کادر فنی او را تشکيل می دهند و اصغر حاجيلو، سرپرست پيشين تيم ملی به عنوان سرپرست تيم او را تکميل می کنند.

برای مسابقه رور ۲۹ خرداد در اربيل عراق و روز دوم تير در ورزشگاه آزادی تهران تيم ملی اميد يک بازی تدارکاتی با تيم ملی اميد اوکراين انجام خواهد داد. اين مسابقه در روز يازدهم خرداد در کی يف برگزار می شود.

فدراسيون فوتبال ايران تلاش داشت برای داشتن تماشاگر بيشتر مسابقه برگشت را از آزادی به ورزشگاه بزرگ تبريز منتقل کند. مسابقه رفت بين ايران و عراق را داوران کره ای و مسابقه برگشت را داوران ژاپنی قضاوت خواهند کرد.
XS
SM
MD
LG