لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۲

ليگ برتر باشگاههای آسيا؛ پيروزی ذوب آهن مقابل الامارات


تيم ذوب آهن ايران در گروه چهارم ليگ قهرمانان آسيا نخستين حريفش را با پيروزی دو بر يک از اصفهان بدرقه کرد؛ اما عيار اين برتری بر الامارات کشور امارات همسنگ با پيروزی شب قبل همشهری اش سپاهان در خانه الهلال عربستان نبود.

تيم بدون پيشينه معتبر اماراتی در حضور تماشاگر کم تعداد حاضر در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، بازی را با پرس هربازيکن صاحب توپ ذوب آهنی آغاز کرد و در انديشه نخوردن گل بود که در ميان ناباوری به گل برتری هم توسط نبيل داوودی دست يافت. اگر اين گل جبران سريعی نداشت تيم ذوب آهن با گذشت زمان مسابقه هر لحظه مشکلاتش بيشتر می شد.

پيشتاز ليگ برتر فوتبال ايران و نايب قهرمان ليگ برتر آسيا در فصل پيش، در نيمه نخست ابتدا يک گل شوک آور از حريف سختکوش خود خورد و در نخستين دقيقه وقت تلف شده همين نيمه به گل تساوی بخش دست يافت تا دروازه بان و دفاع تيم مهمان را لرزان ببيند.

وقتی در دقيقه ۳۹ اشتباه دو مدافع ذوب آهن و به ويژه شهاب گردان در درون دروازه يک موقعيت را نصيب نبيل داوودی، مهاجم مراکشی امارات کرد تا او ضربه تمام کننده به دروازه خالی را بدل به برتری يک بر صفر تيم اماراتی کند.

اما اين برتری تا پايان نيمه نخست پابرپا نماند و به دنبال يک پرتاب بلند اوت از جناح راست، ضربه سر محمد حسينی، مدافع پيشتاز و گلزن ذوب آهن دروازه لرزان الامارات را فرو ريخت.

شروع نيمه دوم با گل دوم ذوب آهن همراه بود. در دقيقه ۵۳ حسين ماهينی از پشت محوطه جريمه ضربه ای نه چندان کاری به توپ نواخت که از عهده مهار دروازه بان ضعيف تيم عربی خارج بود و توپ رها شده را ايگور کاستروی برزيلی با هشياری به گل دوم بدل کرد؛ گلی که انتظار می رفت با گلهای بعدی ذوب آهن و بازی سريع اين تيم کامل شود.

اما بر خلاف انتظار ذوب آهن کم کم فروکش کرد و سرانجام در اواخر مسابقه زير فشار حمله های حريف در آمد؛ هرچند دفاع لرزان و دروازه بان الامارات با هر حضوری آماده فروريختن بود. يک تعويض در خط حمله می توانست اندوخته ذوب آهن را مطمئن تر کند، اما کم کاری و تعلل جلال رافخايی – که به جای کاسترو به زمين آمد – باعث شد که حمله های بدون پشتوانه حريف چند بار در لحظه های پايانی دروازه ذوب آهن را به گل تساوی تهديد کرد.

ذوب آهن با اين پيروزی پيشتاز گروه چهارم شد. تيمهای الريان قطر و الشباب عربستان، دو تيم ديگر اين گروه در دوحه قطر يک بر يک مساوی شدند.

ذوب آهن: شهاب گردان – محمد حسينی، فرشيد طالبی (از دقيقه ۸۲ سينا عشوری)، محمدعلی احمدی، حسين ماهينی - محمد قاضی (از دقيقه ۶۶ قاسم فرهادی)، قاسم حدادی‌فر (کاپيتان)، شاهين خيری، مهدی رجب‌زاده - محمدرضا خلعتبری و ايگور کاسترو (از دقيقه ۷۶ جلال رافخايی). سرمربی: منصور ابراهيم زاده.
XS
SM
MD
LG