لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۳

ليگ قهرمانان فوتبال آسيا؛ پيروزی ذوب آهن مقابل الريان قطر در دوحه


تيم ذوب آهن با پيروزی قاطع سه بر يک بر تيم الريان قطر در دوحه، دور سوم رقابتهای گروهی ليگ قهرمانان آسيا را برای تيمهای ايرانی با موفقيت به پايان رساند و پيشتاز گروه چهارم باقی ماند.

گلهای تماشايی عليرضا خلعتبری و ايگور کاسترو گارسيا در نيمه نخست و اسماعيل فرهادی در زمانی که الريان ده نفری شده بود، تيم يکدست و خوش آهنگ اصفهانی را هفت امتيازی کرد.

اخراج ايتمار خشمگين از برتری دو بر يک تيم ايرانی در پايان نيمه نخست، تيم ميزبان را ده نفری و از بازيابی پيکار نااميد ساخت. در دقيقه ۶۰ با خطای قاسم حدادی فر، کاپيتان تيم ذوب آهن ايتمار پا به توپ سرنگون شد و به دليل عصبانيت مهار نشدنی اش حدادی فر سرنگون شده با خود را به عمد لگد زد و آندره الحداد، داور لبنانی به درستی به حدادی فر اخطار داد و به ايتمار خشمگين کارت قرمز.

پس از ده نفری شدن تيم الريان ذوب آهن يک بازی هوشمندانه را پی گرفت که با دوری از خشونت و جنجال گل سوم را با يک ضربه از راه دور به ثمر رساند و پيروزی را از هر ترديدی خارج کرد.

در دقيقه ۷۱ قاسم حدادی فر با پای چپ و با يک ضربه ای سنگين و ناگهانی توپ را از راه دور به طاق دروازه تيم الريان کوبيد.

نقش طلايی خلعتبری در نيمه نخست

بعد از آغاز باروحيه و در دست گيری نبض بازی در ميانه ميدان، ذوب آهن خيلی زود به گلی تماشايی دست يافت که ضربه سنگينی به تيم ميزبان بود. در دقيقه يازدهم محمدرضا خلعتبری از جناح چپ ضربه کرنر را به شکل مواجی مستقيم در درون دروازه الريان جای داد.

گرچه در پی خطای بی مورد شاهين خيری، الريان از روبه روی دروازه شهاب گردان به يک ضربه آزاد دست يافت و جار الماری در دقيقه ۱۳ گل تساوی بخش را در پی همين ضربه آزاد به ثمر رساند، اما ذوب آهن تسلطش را از دست نداد و در دقيقه ۲۵ در پی يک ضربه کرنر ديگر توسط خلعتبری بار ديگر به گل برتری دست يافت. اين ضربه کرنر از جناح چپ با دخالت ناموفق دروازه بان قطری در نزديک ديرک مخالف توسط ايگور کاسترو به طور سرضرب در دروازه الريان جای گرفت.

ذوب آهن: شهاب گردان - محمد حسينی، فرشيد طالبی، علی احمدی، حسين ماهينی - قاسم حدادی ‌فر (کاپيتان)، شاهين خيری (از دقيقه ۸۷ نورمحمدی)، اسماعيل فرهادی (از دقيقه ۸۹ محمد قاضی) - مهدی رجب زاده، محمدرضا خلعتبری - ايگور کاسترو (از دقيقه ۷۸ محمد صلصالی). سرمربی: منصور ابراهيم زاده.

پيش‌بينی درست روته مولر

روته مولر، دستيار آلمانی علی دايی در زمان سرمربيگری تيم ملی، برای تدريس در يک کلاس ۲۰ روزه بين المللی مربيگری در دوحه به سر می برد. او به همراه ۱۷ شاگرد از کشورهای قطر، کويت، عربستان، فلسطين و يمن ديدار ذوب‌آهن و الريان در ورزشگاه احمد بن علی الريان را تماشا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس اين مربی پيش بينی کرده بود که ذوب آهن برنده اين مسابقه در زمين حريف قطری خواهد بود.
XS
SM
MD
LG