لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۸

مقامات کاخ سفید از اظهارات دونالد ترامپ در مورد شنود مکالمات او دفاع کردند


«کلی آن کونوی» از اظهارات دونالد ترامپ دفاع کرد
«کلی آن کونوی» از اظهارات دونالد ترامپ دفاع کرد

مقامات کاخ سفید روز دوشنبه از اظهارات دونالد ترامپ در خصوص شنود مکالمات او در طول کارزار انتخاباتی سال گذشته به دستور باراک اوباما ، دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هر چند آنها منبع این اطلاعات را اعلام نمی کنند و راه را برای این باز می گذارند که چنین ادعایی از اساس حقیقت نداشته باشد.

«کلی آن کونوی» و سارا هاکبی سندرز از مقامات کاخ سفید در مصاحبه‌های جداگانه تلویزیونی گفته اند، دونالد ترامپ عمیقا به ادعاهایی که چند روز پیش در شبکه توئیتر عنوان کرد اعتقاد دارد. آنها افزودند، هرگونه ابهامی در مورد این موضوع دلیل مضاعفی است که کنگره باید در مورد آن تحقیق کند.

خانم سندرز، معاون مسئول روابط عمومی کاخ سفید به شبکه تلویزیون ان بی‌سی گفت:«ما می خواهیم کاملا مطمئن شویم.»

در حال حاضر کمیته امور امنیتی و اف بی‌آی در حال تحقیق پیرامون تماس بین مسئولان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با مقامات روسیه و نقش آن کشور در تاثیرگذاری بر نتایج آرا انتخابات سال ۲۰۱۶ هستند. روز یکشنبه دونالد ترامپ خواست دامنه این تحقیقات گسترش یابد و احتمال سوءاستفاده باراک اوباما از اختیارات ریاست جمهوری را نیز در بر بگیرد.

خانم سندرز در پاسخ به سئوالی در مورد منبع اطلاعات گفت:«رییس جمهور ممکن است به اسنادی دسترسی داشته باشد که من از آنها خبر ندارم.»

و خانم کونوی نیز به همین منوال گفت:«منابع خبری مطمئن» نشان می دهند که در طول کارزار انتخاباتی اقداماتی با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است. او نیز افزود آقای ترامپ ممکن است به اطلاعاتی دسترسی داشته باشد که دیگران از آن خبر ندارند.

به گزارش آسوشیتدپرس، روسای کمیته‌های امور امنیتی و اطلاعاتی مجلس سنا و مجلس نمایندگان در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کرده اند که در این مورد براساس حقایق موجود تحقیقات لازم را انجام خواهند داد تا مشخص شود حکومت در مورد احزاب سیاسی و یا مقامات کارزارهای انتخاباتی شنود انجام داده است یا نه.

جیمز کلپر، مدیر امور امنیت ملی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، ادعای دونالد ترامپ را تکذیب کرده است. سایر مقامات ارشد دولت باراک اوباما نیز با قاطعیت این موضوع را رد کرده اند. یک مقام دولت آمریکا که حاضر نشد نامش در گزارش ذکر شود، روز یکشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، مدیر اف بی‌آی از وزارت دادگستری خواسته است رسما این ادعا را رد کند.

اما وزارت دادگستری تاکنون چنین بیانیه‌ای صادر نکرده و سخنگوی این وزارت و سخنگوی اف بی‌آی تاکنون حاضر نشده اند در این مورد اظهار نظر کنند.

جاش ارنست، مسئول روابط عمومی باراک اوباما گفت، برخلاف ادعای دونالد ترامپ روسای جمهور به رای خود حق ندارند دستور شنود مکالمات شهروندان آمریکایی را صادر کنند. مقامات اف بی‌آی و یا وزارت دادگستری باید از مراجع قضایی تایید لازم را بگیرند.

XS
SM
MD
LG