لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۲

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه تهران امروز ، در گزارشی با عنوان «بودجه مصوب مجلس دراغما» از تخلف آشکار دولت خبر داده ، و نوشته «ابلاغ لايحه بودجه به جای قانون بودجه ۸۷ که از سوی مجلس در اواخر سال گذشته به تصويب رسيد ، خلاف آشکار دولت در ابلاغ قوانين مصوب مجلس است. »


اين روزنامه چنين تخلفی از سوی دولت را بی سابقه و برای نخستين بار در قانون بودجه نويسی ايران معرفی کرده ، و نوشته دولت به جای ابلاغ قانون بودجه سال ۸۷ که به تصويب مجلس و تائيد شورای نگهبان رسيده ، لايحه بودجه پيشنهادی خود را به کليه سازمان ها و وزارتخانه ها ابلاغ کرده است.


به نوشته تهران امروز ، دو روز پيش سازمان بازرسی کل کشور با کشف اين خطای دولت ، طی نامه‌ای به دولت اخطار داد هرچه سريعتر نسبت به اصلاح ضوابط اجرای بودجه اقدام کند ، و در غير اينصورت، براساس اصل ۱۷۰ قانون اساسی ، از دولت به ديوان عدالت اداری شکايت خواهد کرد.


این روزنامه تاکید کرده که رئيس مجلس شورای اسلامی نيز در نامه ای به محمود احمدی نژاد خواستار اجرای قانون شده است.


«جنگ خاورمیانه در راه است»


روزنامه جام جم به نقل از فرمانده سابق سپاه پاسداران خبر داده که « جنگ در خاورميانه در راه است.»


به نوشته اين روزنامه يحيی رحيم صفوی با اشاره به حضور بيش از ۲۰۰ هزار آمريکايی در منطقه ، آن را باعث التهاب خاورميانه دانسته و از « احتمال وقوع حوادثی از ارديبهشت تا آبان ماه آينده » سخن گفته است.


جام جم از قول مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی نوشته : اين حوادث می تواند شامل احتمال حمله برای سرنگونی دولت حماس ، حمله موشکی به حزب‌الله لبنان ، و فشار به ايران باشد ، و به همين دليل نيروهای دفاعی ، رزمی ، اطلاعاتی کشور بايد در اوج اقتدار و آمادگی باشند.


رحيم صفوی همچنين در خصوص درگيری احتمالی ميان ايران و اسرائيل گفته است:اگر خطری متوجه ايران شود ، جمهوری اسلامی از ابزارهای مختلف و اهرم‌های قدرت متعدد و سيستم‌های متنوعی بهره‌ می‌گيرد.


تعدیل گسترده نیروی انسانی در آموزش و پرورش


روزنامه کارگزاران خبر داده که به زودی تعديل نيروی انسانی گسترده در آموزش و پرورش اتفاق خواهد افتاد.


به نوشته اين روزنامه ، روز گذشته وزير آموزش و پرورش در اولين نشست خبری ۴ ساعته خود که ۴ ماه پس از انتصابش برگزار شد ، چند بار به موضوع تعديل نيروی انسانی از آموزش و پرورش تاکيد کرده است.


کارگزاران نوشته که وزير آموزش و پرورش به طور مشخص از بستن راه‌های ورود به آموزش و پرورش خبر داده ، و تاکيد کرده که تعداد نيروی انسانی حاضر در آموزش و پرورش را«از طريق راهکارهای قانونی و تشويقی،بازنشستگی سنواتی،بازنشستگی پيش از موعد،و انتقال» کاهش خواهد داد.


برنامه ديگری که وزير آموزش و پرورش از آن سخن گفته ،به نوشته این روزنامه «تشويق کسانی که نمی‌خواهند معلم باشند اما به اضطرار در آموزش و پرورش مانده‌اند ، برای کناره گيری از اين شغل است».


وزیر ارشاد اسلامی رو در روی منتقدان


روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان « وزير ارشاد رودرروی منتقدان » نوشته که نشست خبری روز دوشنبه وزير ارشاد به بهانه برگزاری نمايشگاه کتاب به صحنه ای برای پاسخگويی محمد حسين صفار هرندی به وضعيت و مشکلات فرهنگی کشور تبديل شد.


به نوشته اين روزنامه ، صفارهرندی با پذيرش برخی مشکلات فرهنگی موجود در جامعه ، و به ويژه اخلال در صدور مجوز چاپ کتاب گفته است « من قبول دارم که در مورد بعضی از کتاب ها دوره دريافت مجوز انتشار طولانی است. »
اعتماد نوشته که وزير ارشاد اسلامی ، ناشران و نويسندگان را مقصر معرفی کرده و گفته ناشران نبايد آثار خود را به دور از محذورات اخلاقی ، مذهبی و ملی کشور به وزارت ارشاد ارائه کنند.


آقای صفار هرندی به نويسندگان نيز توصيه کرده تا از توصيف روابط ميان زن و مرد چه از نوع حلال و چه از نوع حرام آن خوداری کنند ، تا بتوانند مجوز چاپ کتاب دريافت کنند.


صدور کیفرخواست سقوط هواپیما در مشهد


روزنامه خراسان از صدور قرار مجرميت برای خلبان حادثه شهریور سال 85 فرودگاه مشهد خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه پس از تحقيقات لازم و انجام چندين جلسه بازجويی از افرادی که احتمال می رفت در فاجعه فرودگاه مشهد نقش داشته باشند اين پرونده اوايل امسال تکميل ، و با صدور کيفرخواست مجرميت برای خلبان هواپیما از دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به دادگاه ارسال شده است.


سانحه سقوط و آتش سوزی هواپیما در پرواز بندرعباس به مشهد که دهم شهريور ۸۵ در فرودگاه مشهد رخ داد ، منجر به کشته شدن و سوختن ده ها مسافر در فرودگاه هاشمی نژاد این شهر شد.


XS
SM
MD
LG