لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۰

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه سرمايه ، از اعلام نامزدی زودهنگام محمود احمدی نژاد برای انتخابات دور بعدی رياست جمهوری ايران از سوی گروه « رايحه خوش خدمت » خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از علی اصغر زارعی عضو ائتلاف رايحه خوش خدمت و از نمايندگان مجلس هشتم نوشته « از هم اکنون درباره انتخابات رياست جمهوری اظهارنظر کردن قدری زود است ، اما با توجه به اين که به طور طبيعی طول عمر دولت های قبلی دو دوره بوده است ، می توان اين انتظار را داشت که احمدی نژاد بتواند دور دوم رياست جمهوری را هم برعهده داشته باشد. »


سرمايه نوشته که اين عضو ارشد گروه حاميان محمود احمدی نژاد ديروز در جمع خبرنگاران اعلام کرده که انتظار مردم از مجلس آينده نيز هموار سازی و بستر سازی برای اقدامات دولت است.


افزایش 14 درصدی تعرفه پزشکی بخش دولتی


روزنامه تهران امروز ، از افزايش ۱۴ درصدی تعرفه های پزشکی دولتی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه پس از کش و قوس‌های فراوان، صبح سه شنبه تعرفه‌های خدمات درمانی بخش دولتی با ميانگين ۱۴ درصد افزايش نسبت به تعرفه‌های سال گذشته ابلاغ شده است.


تهران امروز به نقل از مجيد ابوالحسنی رئيس اداره سياست‌گذاری تعرفه وزارت بهداشت ، نوشته « تعرفه‌های پزشکی امسال به نحوی تعيين شده که نرخ ويزيت خدمات تشخيصی و درمانی در بخش دولتی به طور متوسط در حدود ۱۴ درصد افزايش يافته و با توجه به اينکه ۱۰۰ درصد خدمات بستری دولتی و بيش از ۹۰ درصد خدمات سرپايی دولتی تحت پوشش بيمه‌هاست ، سهم پرداختی مردم از اين هزينه‌ها در حد بسيار ناچيزی افزايش يافته است. »


اين روزنامه همچنين نوشته که تاکنون تعرفه‌های جدید بخش خصوصی که در ابتدای سال جاری توسط سازمان نظام‌پزشکی با افزايش ۲۰ درصدی اعلام ، و سپس با مصوبه هيات وزيران لغو شد ، اعلام نشده است.


تکذیب اتهام صدور مرگ از ایران به عراق


روزنامه کيهان خبر داده که دولت عراق اتهام های اخير عليه ايران را رد کرده است.


به نوشته اين روزنامه دفتر نخست وزير عراق طی بيانيه ای کوتاه ، اتهام های اخير مشاور عالی امنيت ملی کشورش عليه جمهوری اسلامی ايران مبنی بر دخالت تهران در امور داخلی عراق را رد کرده ، و گفته تنها اظهارات و مواضع سخنگوی رسمی دولت و آنچه از دفتر نخست وزيری عراق صادر می شود ، بيان کننده مواضع رسمی دولت عراق است.


کيهان نوشته که موفق الربيعی مشاور عالی امنيت ملی عراق طی روزهای اخير اتهامات جدیدی در خصوص دخالت ایران در درگیری های این کشور به جمهوری اسلامی وارد کرده و گفته « ايران صادرکننده مرگ به عراق است. »


آغاز خاموشی های اعلام نشده در تهران


روزنامه همشهری ، از آغاز خاموشی‌های اعلام نشده در تهران خبر داده ، و نوشته « خشکسالی و افزايش دمای هوا موجب افزايش مصرف برق و خاموشی در برخی شهر‌ها از جمله تهران شده‌‌است. »


اين روزنامه نوشته که شرکت توانير نيز در اطلاعيه‌ای از افزايش مصرف برق در هفته جاری خبر داده و اعلام کرده « مصرف در مناطق گرمسير کشور از جمله خوزستان ۳۵ درصد بيشتر شده و کل مصرف نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود ۴ هزار مگاوات افزايش داشته است. »


همشهری همچنين نوشته « در هفته‌های اخير خاموشی‌‌هايی در برخی شهر‌ها آغاز شده که به‌نظر‌ می‌رسد برنامه‌ريزی شده است اما هنوز وزارت نيرو برنامه خاصی در مورد این خاموشی‌های برنامه‌ريزی شده ، منتشر نکرده‌است. »


به نوشته اين روزنامه در تهران اين خاموشی‌‌ها در اغلب نقاط از ساعات ۴ تا ۸ صبح اتفاق افتاده‌است.


درخواست محاکمه عوامل کشتار ایوان غرب


روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس خواستار محاکمه فرماندار و عوامل دخيل در شليک و قتل ۳ تن از نوجوان در ايلام شده است.


به نوشته اين روزنامه علاء الدين بروجردی با اشاره به بازگشت کميته اعزامی کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی از ايلام ، گفته است «براساس بررسی های صورت گرفته مشخص شد که اگر فرماندار در ساعات اوليه در محل حادثه حضور داشت از وقوع اين حادثه تلخ جلوگيری می شد.»


آقای بروجردی بی تدبيری فرمانداری ايوان غرب را عامل وقوع حادثه تلخ استان ايلام در جريان مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم که به کشته شدن چند نوجوان ۱۲ تا ۱۹ ساله و مجروح شدن تعدادی ديگر منجر شد،اعلام کرده است.


روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از وی نوشته : اگرچه فرماندار ايوان برکنار شده اما به عقيده کميسيون امنيت ملی اين اقدام کافی نيست ، و حتما بايد با همکاری قوه قضاييه مساله تيراندازی که باعث کشته شدن ۳ تن شده است ، مورد پيگيری قرار گيرد و عوامل آن به دست قانون سپرده شوند.


XS
SM
MD
LG