لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۳

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه آفتاب يزد ، از بازداشت يک نماينده مجلس شورای اسلامی به اتهام روابط نامشروع ، و تجاوز به چندین زن خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، يکی از نمايندگان مجلس هفتم که از مدتی پیش با شکايت افراد متعدد به اتهام فساد اخلاقی و تجاوز ، تحت ‌تعقيب و تحقيقات قضائی قرار داشت ، چهارشنبه گذشته پس از قرائت گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضائيه که در آن برخی ‌از نمايندگان مجلس ، از کوتاهی این قوه در برخورد با فساد اخلاقی گله مند بودند ، از سوی ‌دادگاه کيفری احضار ، و پس از انجام تحقيقات و تفهيم اتهام ، بازداشت و روانه زندان شد.


آفتاب يزد نوشته که دادگاه ساعتی قبل از بازداشت اين نماينده مجلس هفتم ، چندين زن را برای مواجهه حضوری احضار کرده است.


اين روزنامه اسم نماينده مجلسی که به اتهام ارتباط نامشروع با چند زن و تجاوز بازداشت شده را ، اعلام نکرده است.


ادامه کشمکش بر سر نرخ سود بانکی


روزنامه همشهری ، از ادامه کشمکش بر سر نرخ سود بانکی خبر داده ، و نوشته « گذشت زمان اختلاف بين مقام‌های اقتصادی دولت در مورد نرخ سود بانکی رابيشتر عيان می‌کند. »


به نوشته اين روزنامه ، در تازه‌ترين اظهارات ، حسين صمصامی سرپرست وزارت اقتصاد همانطور که انتظار می‌رفت ، درخصوص نرخ سود بانکی ، به حمايت از کاهش آن پرداخته و گفته « نرخ سود بانکی براساس اعلام رئيس‌جمهوری ۱۰ درصد است ، و هيچ‌گونه اصلاحی در مورد نرخ سود بانکی انجام نخواهد شد ، و بانک مرکزی بايد نرخ سود بانکی ۱۰ درصدی را ابلاغ کند. »


همشهری نوشته که اين اظهارات در حالی صورت می گیرد که طهماسب مظاهری ، رئيس‌کل بانک مرکزی ، هفته پيش ابراز اميدواری کرده بود به‌دنبال ارسال نامه‌ای به رئيس‌جمهوری درباره تجديدنظر در کاهش نرخ سود بانکی ، وی دستور بررسی و اصلاح آن را بدهد ، اما اکنون حسين صمصامی مرد تازه‌کار وزارت اقتصاد ، خواستار ابلاغ نظر قبلی محمود احمدی نژاد در اين خصوص شده است.


اعتراض کیهان به اظهارات فرماندهان ارشد جنگ


روزنامه کيهان ، در واکنش به سخنان رحيم صفوی و علی شمخانی دو مقام ارشد سابق سپاه پاسداران ، که طی دو برنامه تلويزيونی مجزا اعلام کرده اند که ابوالحسن بنی صدر اولين رئيس جمهوری اسلامی خائن نبوده ، اين دو مقام نظامی را مورد نکوهش و اعتراض قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه ، یحیی رحيم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران ، در برنامه ای تلويزيونی و در پاسخ به مجری که از وی پرسيده « می گويند بنی صدر در جنگ و دفاع خيلی به ما خيانت کرد ولی هيچ کس نگفته خيانت او چه بود » ، با کمال تعجب اظهار داشته که « من هم نمی توانم کلمه خيانت را به کار ببرم. »


کيهان با اشاره به اظهارات مشابه علی شمخانی در این خصوص ، نوشته « دو تن از فرماندهان دفاع مقدس در اظهاراتی تعجب برانگيز بنی صدر را از اتهام خيانت در جنگ تبرئه کردند. »


اين روزنامه همچنين مدعی شده که « اظهارات صفوی و شمخانی مبنی بر خائن نبودن بنی صدر تعجب افکار عمومی را برانگيخته است و اغلب افراد فعال در محافل رسانه ای اين ادعای جديد را برای يکديگر پيامک می کنند. »


کشته شدن 9 عضو پژاک در اطراف ارومیه


روزنامه تهران امروز ، از کشته شدن ۹ نفر از اعضای گروه مسلح پژاک در يک روستای اطراف اروميه خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه در جريان درگيری شامگاه چهارشنبه گذشته ، ميان سپاه پاسداران و تعدادی از اعضای گروه پژاک در یکی از روستاهای اطراف ارومیه ۵ دختر و ۴ پسر عضو این گروه کشته شده ، و يک نفر نيز مجروح و به سوی مرز ترکيه گريخته است.


تهران امروز در عين حال نوشته است: هفت تن از کشته شدگان تبعه ترکيه و دو تن نيز ايرانی بوده اند.


پلمب 239 واحد صنفی در قم


روزنامه جمهوری اسلامی از پلمپ ۲۳۹ واحد صنفی در قم خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه رئيس پليس امنيت عمومی قم دليل چنين اقدامی را « پاکسازی واحدهای صنفی آلوده به مظاهر علنی فساد » اعلام کرده ، و گفته « پلمب ۲۳۹ واحد صنفی در قم در راستای اجرای طرح امنيتن اجتماعی بوده است. »


روزنامه جمهوری اسلامی از قول سرهنگ خراسانی رئيس پليس امنيت عمومی استان قم نوشته ماموران اين نيرو در ارديبهشت ماه از ۶۶۰ واحد صنفی بازديد کرده اند ، که از اين تعداد به ۲۴۱ واحد صنفی اخطاب پلمب داده ، و ۲۳۹ واحد را نیز پلمب کرده اند.


XS
SM
MD
LG