لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۶

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه تهران امروز ، از آغاز جيره بندی برق از روز شنبه اول تيرماه در سراسر کشور خبر داده ، و نوشته که تمام مناطق کشور روزانه ۴ ساعت با قطع برق مواجه خواند بود.


اين روزنامه نوشته بالاخره سکوت چندين هفته‌ای وزارت نيرو برای اعلام زمان قطعی برق شکست ، و این وزارتخانه اعلام کرد که بر اساس دو نوبت ۲ ساعته طی ۲۴ ساعت شبانه روز برای هر منطقه قطعی برق پیش بینی شده و برنامه‌های هفتگی خاموشی هر منطقه توسط شرکت‌های برق مستقر در استان‌ها از طريق رسانه‌های محلی قبل از شروع ، هر هفته اعلام می شود.


تهران امروز ، همچنين از ادعای عجيب مديرعامل شرکت توانير خبر داده ، و به نقل از این مقام دولتی نوشته که جيره بندی و قطع ۴ ساعته برق در هر روز « بر اساس درخواست مشترکان برای اعمال مديريت برق انجام شده است. »


وام یک میلیارد دلاری به قرار گاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران


روزنامه آفتاب يزد ، به نقل از فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا سپاه پاسداران خبر داده که اختصاص وام يک ميليارد دلاری به اين قرارگاه به منظور اجرای طرح توسعه فازهای ۱۵و ۱۶پارس جنوبی بـه دسـتـور رئـيس‌جمهور قطعی شده است.


به نوشته اين روزنامه رستم قاسمی گفته است با پرداخت اين مبلغ ، عمليات اجرايی اين دوفاز تسريع خواهد شد.


فرمانده قرار گاه خاتم الانبيا که از آن به عنوان يکی شاخه های اقتصادی سپاه پسداران ، و مجری بسياری از پروژه های نفتی کشور نامبرده می شود ، همچنين گفته « به‌ اين منظور با تاکيد رئيس جمهور ، و با هدف تسريع در مرحله اجرايی اين دو فاز ، مجوز لازم از شورای اقتصاد و هيات امنای حساب ذخيره ارزی توسط بانک صنعت و معدن دريافت شده است. »


ابعاد جدید پرونده پالیزدار


روزنامه اعتماد ، از « مناقشه دادستان تهران و دو نماينده مجلس درباره پاليزدار » خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه « با نامه نگاری های عليرضا زاکانی نماينده مجلس و سعيد مرتضوی دادستان تهران در روزنامه دولت ، پرونده عباس پاليزدار ابعاد جديدی يافت.»


اين روزنامه با اشاره به انتشار نامه هايی از فاطمه آجرلو و عليرضا زاکانی دو نماينده مجلس نزديک به دولت ، نوشته که این دو تن قوه قضائیه را تهدید کرده اند که در صورت ادامه بازداشت ها در ارتباط با عباس پالیزدار ، به انتشار پرونده فروش سئوالات کنکور دست می زند،


سعيد مرتضوی نیز با ارسال جوابيه ای به روزنامه ايران ، اظهارات زاکانی را خطاب به خود ارزيابی کرده ، و زاکانی را به همسويی با « منافقين و رسانه های معاند و ضد انقلاب » متهم کرده است.


به نوشته این روزنامه ، مرتضوی در نامه خود با اشاره به بازداشت مرتبطين باند پاليزدار و بازرسی منزل آجرلو گفته است « عليرضا زاکانی پس از بازداشت عباس پاليزدار و احضار برخی اعضای هيات تحقيق و تفحص از قوه قضائيه به دليل ارتکاب تخلفات خارج از مسووليت نمايندگی و ساير مرتبطين ، نگرانی فاحشی پيدا نموده و حالت اعتدال روانی خود را از دست داده است. »


اعتماد همچنین نوشته که دادستان تهران اظهارات منتشر شده از سوی زاکانی در مورد فروش سئوالات کنکور را « کذب » و « قابل پيگرد کيفری »اعلام کرده است.


بودجه 103 میلیارد تومانی برای اجرای طرح امنیت اجتماعی


روزنامه کيهان ، از اختصاص ۱۰۳ ميليارد تومان بودجه اضافه برای اجرای طرح امنيت اجتماعی به نيروی انتظامی خبر داده است.


به نوشته این روزنامه « اين اولين بار است که دولت ۱۰۳ ميليارد تومان اعتبار به صورت مستقيم به نيروی انتظامی اختصاص می دهد » تا این نیرو « طرح های ويژه در بخش امنيت اجتماعی را اجرا کند.»


طرح امنيت اجتماعی و اخلاقی از ابتدای سال ۸۶ به اجرا در آمد ، و فرماندهان نيروی انتظامی در ابتدای سال جاری نيز از دو برابر شدن گشت های ارشاد و تشديد اين طرح خبر دادند.


«بلاتکلیفی 58 هزار معلم حق التدریس»


روزنامه اعتماد ملی در گزارشی بلاتکليفی ۵۸ هزار معلم حق التدريسی در کشور را مورد توجه قرار داده است.


اين روزنامه از قول علی عباسپورتهرانی‌فرد ، رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هشتم نوشته « در زمان جذب معلمان حق‌التدريس در آموزش و پرورش ، هيچ بحثی در خصوص تعهد استخدام رسمی اين افراد وجود نداشته اما از نظر عرفی انتظار می‌رود اين معلمان که در مناطق دورافتاده ، با حقوق ناچيز و بدون بيمه و مزايا کار مي کردند ، جذب آموزش و پرورش شوند. »


وی همچنين گفته که برآورد می‌شود در حال حاضر حدود ۵۸ هزار معلم حق‌التدريس در کشور بلا‌تکليف هستند.


به نوشته اعتماد ملی « معلمان حق‌التدريس به عنوان قربانيان ناهماهنگی‌های مسوولا‌ن وزارت آموزش و پرورش ، و عدم تبعيت آن ها از قوانين مصوب استخدامی ، هنوز هم روزنه‌ای در رفع بلا‌تکليفی خود نمی‌يابند. »


برخورد وزارت اطلاعات با توزیع کنندگان فیلم های غیرمجاز


روزنامه خراسان ، از دستگيری تعدادی از توزيع کنندگان فيلم های غير مجاز در مشهد خبر داده ، و نوشته طی يک سال گذشته يک ميليون سی دی فيلم غيرمجاز از فروشگاه ها و برخی توزيع کنندگان فيلم های غيرمجاز در این شهر ضبط شده است.


دادستان مشهد همچنین به اين روزنامه گفته که طی روزهای اخير ۱۰ نفر که فيلم های غير مجاز در اين شهر توزيع می کردند از سوی ماموران وزارت اطلاعات باداشت شده اند.


مرتضی اسکافی از توزيع کنندگان فيلم های غيرمجاز به عنوان«باند زير زمينی» نامبرده است.


روزنامه خراسان همچنین خبر داده که ۵۷۰ واحد صنفی در مشهد پلمب شده و در عين حال دادستان مشهد نیز گفته که سی دی فيلم هايی که در بساطی ها تحت عنوان شب بازار، روز بازار و جمعه بازار عرضه می شود غير مجاز است و باعث ترويج فرهنگ غرب می شود.


XS
SM
MD
LG