لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۴

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه اعتماد ، از تعيين مجازات اعدام برای جرائم امنيت روانی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، طرح يک فوريتی بیست تن از نمایندگان ، برای تشديد مجازات « اخلالگران در امنيت روانی جامعه » ، و حمايت علی لاريجانی رئيس مجلس از اين طرح ، ماجرای چگونگی مواجهه با معضلات اجتماعی که ابعاد سياسی نيز به خود گرفته را وارد فاز تازه ای کرده است.


اعتماد نوشته « طرح ۲۰ نماينده يادشده در شرايطی به هيات رئيسه مجلس ارائه شده و به احتمال زياد در جلسه علنی امروز مجلس مورد بررسی قرار می گيرد که هم اکنون نظرات متفاوت و بعضاً متضادی درباره برخورد با جرائم اجتماعی مطرح می شود. »


این روزنامه نوشته در صورت تصويب اين طرح در مجلس شورای اسلامی « راهزنی ، سرقت مسلحانه ، تجاوز به عنف تشکيل خانه فساد و فحشا ، داير کردن وبلاگ و وب سايت مروج فساد و فحشا الحاد ، قاچاق انسان به منظور سوءاستفاده جنسی ، شرارت ، آدم ربايی به قصد تجاوز يا اخاذی و مواردی از اين قبيل ، از مصاديق جرايم سنگين اجتماعی خواهد بود که مرتکبين آن به اعدام محکوم خواهند شد. »


اتهامات علیه روزنامه ها


روزنامه کيهان در شماره روز سه شنبه خود روزنامه مردمسالاری را به دليل انتشار مطلبی درباره صمد بهرنگی به « ترويج نمادهای مارکسيستی » متهم کرده است.


اين روزنامه با اشاره به اين که روزنامه مردمسالاری طی مقاله ای يک صفحه ای به زندگی و آثار صمد بهرنگی پرداخته ، صمد بهرنگی را « نويسنده مارکسيست دوران ستم شاهی » ناميده است.


کيهان همچنين در ستون پيغام های تلفنی خود به از قول يک تلفن کننده ناشناس ، روزنامه ها را عامل گرانی معرفی کرده ، و نوشته « يکی از عوامل گرانی و جنجال چای در کشور ، تيتر يکی از روزنامه های اقتصادی بود ، چرا مسئولان با آنها برخورد لازم را نمی کنند. »


قطع برق صنایع بدون اطلاع قبلی


روزنامه آفتاب يزد ، از قول وزير کار نوشته که وزارت نيرو بدون اطلا‌ع ‌قبلی برق صنايع را قطع می‌کند.


به نوشته اين روزنامه احمد جهرمی گفته « مشکل قطعی برق و قطعی گاز باعث فشار به بنگاه‌های توليدی شده و مشکلاتی برای توليد کنندگان بوجود آورده است. »


جهرمی همچنين گفته است : در حالی که در بقيه کشورها در مواقع ضروری به جای برخورد با توليد‌کننده سهم مصرف بخش غيرمولد کاسته می‌شود ، اما در کشور ما بـرعـکـس بـا سـهم توليد‌کننده برخورد می‌شود و به بنگاه‌های توليدی گفته شده ۲۰ درصد در مصرف برق و گاز صرفه‌جويی کنند.


آفتاب يزد به نقل از وزير کار ، نوشته « وزارت نيرو متاسفانه بدون اطلاع قبلی ، برق صنايع را قطع می‌کند ، بنابراين توصيه می‌شود به جای قطع کردن برق توليد‌کنندگان از سهميه برق مصرف‌کنندگان دولتی و خصوصی کم کند. »


توافق دانشگاه و دادستانی


روزنامه خراسان ، از « توافق دانشگاه ها و دادستانی در مورد پيش گيری از وقوع جرم » خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از معاون اجتماعی و پيش گيری از وقوع جرم دادستانی مشهد ، نوشته « توافق نامه ای بين دانشگاه های فردوسی و آزاد و دادستانی عمومی و انقلاب مشهد در مورد پيش گيری از وقوع جرم به امضاء رسيده است. »


به نوشته روزنامه خراسان براساس این توافقنامه « دانشگاه ها ضمن تشويق اعضای هيئت علمی برای انجام تحقيقات در مورد موضوعات موردنظر دادستانی ، و ارسال يک نسخه از تحقيقات و پايان نامه های مرتبط ، متعهد به همکاری با شورای هماهنگی پيش گيری از وقوع جرم شدند. »


جواد وعیدی برکنار شد


روزنامه جام جم ، از تغييرات جديد در شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، سعيد جليلی ، دبير اين شورا با معرفی علی باقری معاون جديد سياست خارجی و بين الملل ، جواد وعيدی را از معاونت این شورا برکنار کرده است.


جواد وعيدی از اعضای دومين تيم مذاکر کننده ايران در پرونده هسته ای به شمار می رفت که در دوره دبيری لاریجانی به اين سمت منصوب شده بود.


بازداشت یک درویش گنابادی در قم


روزنامه اعتماد ملی ، از بازداشت يکی از دراويش گنابادی در قم خبر داده است.به نوشته اين روزنامه ، علی کريمی از دراويش سلسله نعمت‌اللهی گنابادی در شهرستان قم بازداشت شده است.


اعتماد ملی همچنين نوشته که آقای کريمی از جمله دراويشی است که پس از تخريب حسينيه شريعت قم در بهمن‌ماه ۸۴ در حمله اعضای بسيج به حسینیه درایش گنابادی ، به اتهام اخلا‌ل در نظم عمومی و تمرد از دستور پليس به پرداخت جريمه نقدی محکوم شده بود.


«مسئولان از تشویش اذهان بپرهیزند»


روزنامه همشهری ، از هشدار رييس قوه قضائيه به مسئولان کشور خبر داده ، و به نقل از وی نوشته «مسئولان از تشويش اذهان بپرهيزند. »


محمود هاشمی شاهرودی ، با بيان اينکه نبايد به بهانه عدالتخواهی سوژه به دست دشمنان داد ، گفته است « تمام مسئولان و سياسيون کشور بايد مراقب باشند که سخنان و اقدامات آنها موجب اختلاف ميان ارگان‌های نظام و بدبين کردن مردم نشود. »


همشهری همچنين از قول رئیس قوه قضائیه ، نوشته « برخی که خودشان مشکل فساد اقتصادی دارند با فرافکنی مسئولان را متهم می‌کنند تا بدين طريق فساد خودشان را بپوشانند و کسی متوجه آنها نشود. »


XS
SM
MD
LG