لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۰

بررسی روزنامه های صبح يک شنبه ايران


روزنامه جام جم ، از روند رو به رشد گرايش معتادان کشور به ماده مخدر و خطرناک کراک خبر داده ، و نوشته « ۲۶ درصد معتادان در طول ۴ سال گذشته کراکی شده‌اند. »


اين روزنامه ، به نقل از مديرکل فرهنگی و پيشگيری ستاد مبارزه با موادمخدر کشور ،‌ پيشگيری در کنار مبارزه را کليد حل معضل اعتياد در کشور دانسته ، و نوشته « راه‌هایی مانند زندان ديگر اثری ندارد و بايد به راه‌های پيشگيری روی آورد. »


جام جم از قول هومن نارنجی ها نوشته « ۷۵ درصد نوجوانان زير ۱۹ سال کشور ، سيگار و الکل را حداقل يک بار تجربه کرده‌اند. »


مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنين تاکيد کرده « در سال ۸۳ هيچ‌يک از معتادان کشور به کراک اعتياد نداشتند ، اما در حال حاضر ۲۶درصد معتادان کشور، کراکی هستند. »


امام جمعه قم خواستار کنترل موبایل ها شد


روزنامه اعتماد ابراز نگرانی امام جمعه قم از همه گير شدن موبايل در کشور را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه ، خطيب موقت جمعه قم با اشاره به فراگير شدن وسايل ارتباطی مانند انواع تلفن همراه گفته است « مسوولان بايد ابزارهای نوين ارتباطی را کنترل کنند تا کسی امنيت خانوادگی و اجتماعی ديگران را به مخاطره نيندازد. »


اعتماد نوشته که آيت الله استادی در خطبه های جمعه گذشته قم با اشاره به نقشه های متعدد دشمنان گفته « فراگير شدن تلفن های همراه در جامعه سبب شده برخی به جای استفاده مفيد از اين وسيله به سوءاستفاده از آن پرداخته و سبب بروز گناهان فراوانی در جامعه شوند ، و حتی زندگی اجتماعی و خانوادگی اشخاص را به مخاطره اندازند. »


افزایش اتلاف انرژی در ایران


روزنامه همشهری از کاهش بهره‌وری انرژی در ايران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه « به‌دليل فقدان برنامه راهبردی انرژی در کشور و حاکم نبودن منطق اقتصادی در اين بخش در طول سال ۸۵ ، علاوه بر ‌کاهش بهره‌وری انرژی از ميزان ۴۹۱.۹ به ۴۷۹.۷، ارزش واقعی همه حامل‌های انرژی در کشور برخلاف روند بين‌المللی کاهش يافته است.»


همشهری نوشته « درحال حاضر براساس آمارهای منتشره از سوی وزارت نيرو ميزان اتلاف برق در شبکه‌های انتقال ، توزيع و فوق توزيع کشور‌ ۱۹.۵ درصد است که بيش از معيارهای جهانی است. »


استقرار 2 قاضی ویژه امنیت اجتماعی در هر دادسرا


روزنامه رسالت تيتر اول شماره يک شنبه خود را به اظهارات دادستان تهران در خصوص آغاز مرحله جدید و گسترده تری از طرح امنيت اجتماعی و اخلاقی در تهران اختصاص داده است.


اين روزنامه از قول سعيد مرتضوی نوشته که در هر يک از ۱۸ ناحيه دادسرای تهران ۲ قاضی ويژه امنينت اجتماعی مستقر شده اند ، و مرحله جديد طرح ارتقای افزايش امنيت اجتماعی از هفته آينده به مدت دو ماه اجرا می شود.


رسالت همچنين به نقل از مرتضوی از « بازداشت بيش از ۱۳ نفر » در اتباط با پرونده افشاگری های عباس پاليزدار خبر داده ، و نوشته « تاکنون زيرمجموعه‌های پاليزدار را دستگير و بازداشت کرديم ، افرادی که آمر بودند و پشت صحنه اين موضوع را تدارک می‌ديدند را شناسايی و احضار و برخورد قانونی با آن‌ها صورت می‌گيرد. »


حمایت فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران از انجمن صنفی


روزنامه سرمايه ، خبر داده که دبيرکل فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران با ارسال نامه ای خطاب به رئيس جمهوری اسلامی ، خواستار رعايت استقلال انجمن صنفی روزنامه نگاران و عدم دخالت دولت در روند دموکراتيک داخلی انجمن شده است.


به نوشته اين روزنامه ، آيدان وايت در نامه خود با اشاره به تلاش دولت محمود احمدی نژاد برای انحلال انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران ، نوشته « برای ما مشخص نيست که دليل زير سوال بردن قانونی بودن يا عملکرد انجمن صنفی روزنامه نگاران چيست. »


به نوشته سرمايه ، دبير کل فدراسيون بين المللی روزنامه نگاران ، در نامه خود ضمن حمايت مجدد ، و قانونی خواندن انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران ، خطاب به احمدی نژاد نوشته « از دولت شما می خواهيم به استقلال انجمن صنفی روزنامه نگاران احترام بگذارد. »


XS
SM
MD
LG