لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۳

بررسی روزنامه های صبح يک شنبه ايران


روزنامه همشهری ، از تغيير فرمانده نيروی زمينی سپاه پاسداران ، و انتصاب فرماندهان قرار گاه ثارالله و بسيج خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه محمد علی جعفری ، فرمانده سپاه ، عصر شنبه در جلسه توديع و معارفه فرمانده نيروی زمينی سپاه ، فرمانده بسيج و فرمانده قرار گاه ثارالله تهران ، گفته است « در سال‌های گذشته تغييرات زيادی در سپاه نداشتيم ، اما در سال‌های اخير با توجه به تغيير نوع تهديدات خارجی و پيشرفت فناوری‌های رزمی تغييرات ضرورت پيدا کرده است. »


در اين تغييرات که پس از انتصاب فرماندهان جديد به عنوان فرمانده ۳۱ سپاه استانی انجام شد ، محمد رضا زاهدی فرمانده نيروی زمينی سپاه جای خود را به محمد جعفر اسدی داد. حجت الاسلام طائب به فرماندهی بسيج ، و محمد حجازی قائم مقام فعلی سپاه پاسداران ، با حفظ سمت به فرماندهی قرار گاه ثارالله تهران منصوب شدند.


150 میلیارد تومان تنخواه احمدی نژاد


روزنامه سرمايه ، در گزارشی با عنوان « تنخواه مقام های ارشد » خبر داده که هر سال بين ۵۰ تا ۱۰۰ ميليارد تومان به عنوان « بودجه در اختيار » به رئيس جمهوری اسلامی و رئيس قوه قضائيه تعلق می گيرد ، که بنا به صلاحديد خود می توانند در هر جايی که لازم بدانند ، هزينه کنند.


اين روزنامه همچنين نوشته « با احتساب ۵۰ ميليارد تومان در سه سال گذشته ، احمدی نژاد بيش از ۱۵۰ ميليارد تومان به عنوان تنخواه دريافت کرده »که خارج از شمول محاسبات و تفريغ بودجه است. »


سرمايه تاکيد کرده که پيش از اين محمد خاتمی در طول هشت سال رياست جمهوری خود از پذيرش مبلغ « تنخواه » به دليل احتمال فساد يا اشتباه خودداری کرده بود.


اين روزنامه ، همچنین نوشته که رئيس مجلس شورای اسلامی ۴ ميليارد تومان تنخواه در اختيار دارد ، و تمام دستگاه ها ، وزرا و رئيس جمهور غير از بودجه های در اختيار « نيم در هزار بودجه دستگاه خود را نيز به عنوان مبلغ خارج از شمول دراختيار دارند » که بنابر قوانين موجود امکان بررسی دقيق چگونگی هزينه کردن اين مبالغ وجود ندارد.


«مجازات وبلاگ نویسان ضد ارزشی خوشحال کننده است»


روزنامه رسالت ، در يادداشتی با عنوان « طرح امنيت روانی ، نگاهی از درون » از تصويب نهايی طرح تشديد مجازات اخلال در امنيت روانی جامعه حمايت کرده ، و نوشته « از جمله بندهای مهمی که در اين طرح گنجانده شده ، برخورد جدی يا تاسيس و داير کردن وبلاگ و سايت‌های مروج فساد و فحشا و الحاد است که در نوع خود جالب توجه و خوشحال کننده است. »


اين روزنامه ، اينترنت را يک معضل برشمرده ، و نوشته « برخی افراد سودجو و فرصت طلب نيز از اين جريان استفاده کرده و با داير نمودن فضاهای غير اخلاقی و ضد ارزشی در دنيای مجازی ، بستر را برای دستيابی به مقاصد شيطانی خود هموار می‌کنند. »


روزنامه رسالت با اشاره به اثر گذاری اينترنت بر جوانان ، و اين که « جای خالی يک حرکت جدی و تصويب قانون‌های بازدارنده محسوس می‌نمود » از درنظر گرفتن حکم اعدام برای دارندگان سايت ها و وبلاگ هايی که در اين طرح از آنها با عنوان « سایت ها و وبلاگ های مروج فساد ، فحشا و الحاد » نامبرده شده ابراز خشنودی کرده است.


جزئیات تازه از متهم قتل سریالی 8 زن


روزنامه اعتماد ، جزئيات تازه ای از پرونده قتل هشت زن در کرج را منتشر کرده ، و نوشته « قاتل سريالی زنان کرجی بعد از ظهر چهارشنبه هفته گذشته پس از شش ماه تحقيقات پليسی ، در حالی که به رامسر رفته بود ، بازداشت شد ، و ابتدا ارتکاب شش قتل را گردن گرفت اما با تحقيقات بيشتر و ساعت ها بازجويی مسووليت دو جنايت ديگر را نيز متوجه خود دانست. »


اعتماد همچنين با اشاره به بازداشت اين متهم ۲۳ ساله در سال ۸۶ و با شکايت يک زن ، از قول وی نوشته که چون با شکايت يک زن و بی گناه بازداشت و محاکمه شده بود ، به قصد انتقام ۸ زن را در ۶ ماه گذشته به قتل رسانده است.


اتهام جاسوسی به زنان بی حجاب


روزنامه اعتماد ملی حمله امام‌جمعه مشهد به زنان و بی حجابی را مورد توجه قرار داده ، و نوشته که وی گفته است « بی‌حجاب‌ها جاسوس و مزدور هستند. »


اين روزنامه همچنين به نقل از احمد علم الهدی نوشته « وقتی که حجاب و عفت در جامعه نباشد و زن بی‌حجاب ملعبه و منشا تحريکات هرزگی نسل جوان شود ، فحشا در زندگی جوانان جولا‌ن می‌دهد و بهترين ابزار جدايی جامعه از دين فراهم خواهد شد. »


به نوشته روزنامه اعتماد ملی ، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه اين شهر گفته « بی‌حجابی تنها گناه و فعل حرام نيست ، امروز يک جنايت وحشتناک است. بی‌حجاب يک جاسوس و مزدور بی‌جيره و مواجبی است که روز و شب برای امريکا جاسوسی می‌کند ، بدون اينکه حقوقی بگيرد و ابزار دست استکبار شده تا سفره دين را از زير پای جوانان جمع کند. »


XS
SM
MD
LG