لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۹

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه کارگزاران ، درباره اتهامات دو نماينده مجلس که در ماه های گذشته بازداشت شده بودند ، از قول معاون دادستانی تهران ، نوشته « پرونده يکی از نمايندگان با شکايت زنی که برای وی کار می‌‏کرده ، به اتهام مسائل اخلاقی تشکيل شد ، و متهم در حال حاضر با قرار وثيقه آزاد است. »


رضا جعفری همچنین گفته که « اتهام نماينده ديگر مجلس نيز مسائل اخلاقی است ، و همچنان تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد. »


به گزارش این روزنامه ، جعفری در مورد پرونده عباس پاليزدار نيز با اشاره به اين که احتمال احضار و بازپرسی از افراد ديگر نيز وجود دارد ، گفته « اين پرونده توسط شخص سعيد مرتضوی مديريت می شود ، و فعلا نياز به کارشناسی و بررسی دارد تا اگر افرادی در اين پرونده دست دارند ، احضار و از آنان بازپرسی صورت گيرد. »


کارگزاران نوشته که معاون دادستانی تهران درباره پرونده فرمانده نيروی انتظامی استان تهران نیز گفته « با توجه به ضرورت امر کارشناسی در زمينه امور مالی ،‌ نياز به بررسی اسناد و مدارک مالی است. »


رضا زارعی فرمانده نیروی انتظامی استان تهران در زمستان گذشته به جرم سوءاستفاده از مقام و فساد اخلاقی دستگير شده بود اما اظهارات اخير معاون دادستان تهران اتهامات مالی را متوجه وی کرده است.


«کشف عوامل بدحجابی»


روزنامه جمهوری اسلامی ، از شناسايی و دستگيری عوامل ترويج بدحجابی توسط پليس خبرداده ، و از قول رييس پليس امنيت اخلاقی نوشته « تعدادی از توليدی ها و فروشندگان پوشاک که با استخدام زنان و دخترانی اقدام به ترويج بدحجابی در جامعه می کردند ، شناسايی و دستگير شدند. »


اين روزنامه به تعداد دستگير شدگان اشاره ای نکرد اما به نقل از احمد روزبهانی درباره علت دستگيری اين افراد و پلمپ واحد های توليدی ، نوشته « اين باندها که اقدام به مدل سازی و تحميل سليقه خود به دختران و پسران می کردند ابتدا افرادی را با هدف ايجاد مدل مد نظر خود در ساعات اوليه روز با لباس های مبتذل به سطح شهر فرستاده ، و در ساعات پايانی شب با بازگشت اين افراد به بررسی بازخورد اين اقدام به منظور جلب مشتری و برخورد ماموران ناجا می پرداختند. »


سی ان جی 40 درصد گران می شود


روزنامه سرمايه ، در شماره روز سه شنبه خود از گرانی ۴۰ درصدی گاز سی ان جی در آينده نزديک خبر داه ، و از قول معاون وزير نفت نوشته « ستاد مديريت حمل ونقل سوخت کشور با افزايش ۴۰ درصدی قيمت سی ان جی موافقت کرد. »


اين روزنامه به نقل از محمد رضا نعمت زاده درباره گرانی گاز سی ان جی ، نوشته « وزارت نفت پيشنهاد افزايش ۵۰ درصدی قيمت سی ان جی را به ستاد مديريت حمل ونقل سوخت ارائه کرده بود که اين ستاد با کاهش ۱۰ درصدی پيشنهاد وزارت نفت ، با افزايش ۴۰ درصدی قيمت سی ان جی موافقت کرده است. »


«موشک ها همه شليک شد»


روزنامه کيهان ، با انتشار گزارش مفصل نشست خبری فرمانده سپاه پاسداران به نقل از وی درباره آزمايش موشکی ، و دستکاری تصاويرمخابره شده توسط نرم افزارفتوشاب ، نوشته « سپاه دقيقا بنا داشت ۸ موشک را به طور همزمان شليک کند که تنها با چند لحظه تفاوت نسبت به يکديگر به خوبی شليک شدند ، ولی چون خوب تصويربرداری نشده بود اين ادعاها پيش آمد. »


به نوشته این روزنامه محمد علی جعفری درباره آزمايش موشک ارتقاء يافته شهاب ۳ نیز گفته « اصلاحاتی در موشک شهاب ۳ انجام داده بوديم که دقت آن افزايش پيدا کند.»


فرمانده سپاه پاسداران همچنین گفته است « فعلا نياز و ضرورتی ندارد که برد موشک های خود را افزايش دهيم و در حال حاضر بيشتر به دنبال توليد انبوه موشک ها هستيم.»


انگشت نگاری اتباع امريکا و اروپا


روزنامه جام جم ، از اجرايی شدن انگشت نگاری اتباع امريکاهنگام ورود به ايران خبر داده است.


اين روزنامه ، از قول رييس پليس مهاجرت و اتباع خارجی نيروی انتظامی نوشته « پس از اين از تمامی اتباع امريکايی و بعضی اتباع انگليسی و فرانسوی در زمان ورود به کشور انگشت‌نگاری می‌شود. »


به نوشته روزنامه جام جم ، رضاييان همچنین در خصوص دلايل اجرای اين طرح گفته است : هر زمان که دستگاه ديپلماسی کشور در مورد اتباع بيگانه تصميماتی را اخذ کند ، پليس توانمندی‌هايی دارد تا اين تصميمات را اجرا کند.


وی تاکید کرده که انگشت نگاری از اتباع امریکا ، فرانسه و انگلیس در هنگام ورود به ایران « به دلايل مختلف از جمله مصوبه مجلس و يا رفتار متقابل انجام می‌شود. »


XS
SM
MD
LG