لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۷

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه جام جم ، در گزارشی از ادامه واکنش‌ها به اظهار دوستی معاون احمدی نژاد با ملت اسرائيل خبر داده است.


این روزنامه نوشته که امام ‌جمعه موقت تهران با تاکيد بر اين‌که « طبق مواضع رسمی ايران چيزی به نام مليت اسرائيلی وجود ندارد » ، گفته است اسفنديار رحيم مشايی « بايد بسرعت حرفش را پس بگيرد و از مردم ايران عذرخواهی کند نه اين‌که بگويد ، برای بار هزارم هم اين را می‌گويم. »


به نوشته اين روزنامه همچنين محمدرضا باهنر ، يکی از نمايندگان حامی دولت در مجلس شورای اسلامی ، خواستار استعفای معاون احمدی نژاد شده ، و گفته « ابتدا فکر می‌کرديم سخنان رحيم مشايی سهوا و استفاده اشتباه از کلمات بوده است و می‌خواستيم ، با حسن ظن با آن برخورد کنيم ، اما ايشان با بحث‌هايی که بعدا کردند ، مشخص شد عالما و عامدا و با موضع روشن اين صحبت‌ها را مطرح کرده است. »


روزنامه جام جم از قول باهنر ، نوشته « حرف های آقای مشايی نه ربطی به مسووليت وی داشت، و نه در موقعيتی است که بتواند سياست‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی ايران را تعريف کند ، و فکر می‌کنم ضرورت دارد رئيس‌جمهور نسبت به اين مساله بی‌تفاوت نباشد و با کسانی که با تکيه بر مناصب مهم کشور چنين حرف‌هايی می‌زنند ، برخورد جدی کند. »


اعلام تغییر بازرس ویژه با تاخیر چند هفته ای


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، خبر کناره گیری داوود احمدی نژاد از سمت بازرسی ويژه رئيس جمهوری اسلامی را تائيد کرده ، اما نوشته که وی چند هفته پيش از اين سمت کنار گيری کرده است.


به نوشته اين روزنامه ، رئيس دفتر رييس جمهوری اسلامی کناره گيری داوود احمدی نژاد را از سمت رياست دفتر بازرسی ويژه رياست جمهوری به دليل مشکلات جسمی و توصيه پزشکان اعلام کرده ، و گفته که در حال حاضر خودش جانشين برادر احمدی نژاد شده است.


روزنامه دولتی ايران همجنین از قول عبدالرضا شيخ الاسلامی از تاخیر چند هفته ای در اعلام این تغییرات خبر داده ، و گفته « اين اتفاق دو سه هفته ای است که رخ داده » ، اما اختلاف نظر دو برادر را به عنوان عامل کنار گذاشتن داوود احمدی نژاد ، رد کرده است.


«اگر نواب بود،کرکره روزنامه ها را پایین می کشید»


روزنامه کيهان ، در خبری ويژه به نقل از يک عضو گروه فدائيان اسلام نوشته « مطمئنم اگر نواب صفوی الان زنده بود ، اجازه نمی داد بسياری از روزنامه هايی که انديشه های سکولاريستی خود را ترويج می کنند ، فعاليت داشته باشند و کرکره تمام اين روزنامه ها را پايين می کشيد. »


به نوشته اين روزنامه يکی از روحانيان همکار با نواب صفوی به نام « شجونی » طی يک سخنرانی از وزير ارشاد اسلامی خواسته تا از انتشار روزنامه هايی که وی آنها را « روزنامه های سکولار » خوانده جلوگيری کند.


روزنامه کيهان به نقل از اين همکار رهبر گروه فدائيان اسلام همچنين روزنامه ها را به « سرکوب پيشرفت های علمی کشور » متهم کرده است.


نواب صفوی رهبر گروه فدائيان اسلام بود که سازماندهی و اجرای زنجيره ای از ترور برخی مقامات دولتی در دوره پهلوی را بر عهده داشت.


یک اعدام دیگر


روزنامه جمهوری اسلامی از اعدام يک نفر دیگر در زندان زاهدان به اتهام « تجاوز » خبر داده است.


اين روزنامه به نقل از اطلاعیه دادگستری کل استان سيستان و بلوچستان ، نوشته « به موجب حکم صادره از سوی دادگاه کيفری استان متهم حسن صادق پور به اتهام زنای به عنف به اعدام به صورت حلق آويز با طناب و چوبه دار محکوم ، و صبح پنج شنبه در زندان مرکزی زاهدان حلق آويز شد. »


روزنامه جمهوری اسلامی ، همچنين نوشته « با عفو اين اعدامی از سوی کميسون عفو استان سيستان و بلوچستان مخالفت شده بود. »


طی 10 روز گذشته خبر اعدام 6 نفر در زاهدان به طور رسمی اعلام شده است.


XS
SM
MD
LG