لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۸

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه جام جم ، از « ابهام در تحقق‌ وعده کاهش خاموشی‌ها » خبر داده ، و نوشته « همزمان با فرارسيدن ماه رمضان ، روند خاموشی‌های برق ادامه دارد و ظاهرا قرار نيست وعده وزارت نيرو برای کاهش خاموشی‌ها حتی در اين ماه نيز محقق شود. »


به نوشته اين روزنامه « وزير نيرو چندی پيش وعده داد که خاموشی‌های برق از اول شهريور و با آغاز ماه رمضان کاهش يابد و حتی به صفر برسد ؛ اما تاکنون شواهد موجود حاکی از تحقق نيافتن اين وعده است.»


به گزارش جام جم « در برخی مناطق تهران و کشور گزارش می‌شود نوبت‌های خاموشی به جای ۴ ساعت در شبانه روز به ۶ ساعت هم افزايش يافته است ، و جداول اعلامی خاموشی نيز چندان از سوی شرکت‌های توزيع رعايت نمی‌شود. »


این روزنامه همچنين نوشته « جالب اينجاست که مثلا در تهران و مراکز استان‌ها شرکت‌های توزيع نيروی برق جداول هفتگی خاموشی‌ها را همچنان اعلام می‌کنند ، و برای اين هفته که امروز نخستين روز ماه رمضان است نيز اين جداول اعلام شده و معنی آن نيز اين است که خاموشی‌ها بدون توجه به وعده وزير تداوم خواهد يافت.»


طرح امنيت داخلی سپاه


روزنامه کيهان ، به نقل از فرمانده بسيج از « تدوين طرح جامع امنيتی جديد در سپاه » خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، هدف اصلی طرح امنيتی جديد سپاه پاسداران برخورد با آنچه حسين طائب « اراذل و اوباش » نامیده ، خواهد بود.


کيهان نوشته که فرمانده بسيج در اولين همايش مسئولين معاونت های عمليات سپاه های استانی سراسر کشور گفته « اگر اراذل و اوباش در نقطه ای از محدوده جغرافيايی نظام اسلامی ايجاد ناامنی کنند ، بسيج برای برخورد با آنها نبايد ساکت باشد و بايد طرح امنيتی ايجاد کند. »


به نوشته اين روزنامه فرمانده بسیج همچنين « طرح جامع امنيتی سپاه » را از نقاط قوت نظام دانسته ، و گفته « در اين طرح کارشناسی های دقيق صورت گرفته و عمده تهديدات امنيتی عليه نظام جمهوری اسلامی احصاء شده است. »


کاهش سن روسپيگری به ۱۵ سال


روزنامه جمهوری اسلامی ، اظهارات رئيس سازمان بهزيستی در خصوص کاهش سن روسپيگری در ايران را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه ابوالحسن فقيه پايين آمدن سن در افراد مبتلا به آسيب های اجتماعی را يک زنگ خطر عنوان کرده ، و گفته « ۸۰ درصد زنان خيابانی که در مراکز بهزيستی نگهداری می شوند بين ۱۵ تا ۲۴ ساله هستند. »


اين روزنامه از قول رئيس سازمان بهزيستی همچنين نوشته « ۵۰ درصد طلاق هايی که در جامعه اتفاق می افتد به دليل اعتياد است. »


نامه برای لغو اعدام نوجوانان


روزنامه اعتماد ، خبر داده که بيش از دو هزار نفر از داوطلبان اجتماعی در نامه يی به رئيس قوه قضائيه خواستار توقف اجرای حکم اعدام برای افراد زير ۱۸ سال شده اند.


به نوشته اين روزنامه ، در نامه ای که اين گروه نوشته اند به سن مسووليت کيفری دختران و پسران اشاره شده و آمده است اين سن ، بنا به استنادی که در قانون مدنی آمده مشخص است.


اعتماد نوشته که در اين نامه از رئيس قوه قضائيه درخواست شده با ارائه لايحه ای به مجلس شورای اسلامی جهت تعيين مسووليت کيفری ، براساس سن بلوغ عقلی که همانند سن مسووليت اجتماعی و نه بلوغ جسمی است ، بخش عظيمی از نوجوانان و جوانان کشور که عمدتاً مرتکب جرائم اتفاقی عمدی می شوند را ، از دغدغه تحمل مجازات بزرگسالان برهاند.


طرح مقابله با تهديد روانی


روزنامه خراسان ، اظهارات معاون سياسی وزارت کشور در مورد بزرگترين تهديد را منعکس کرده ، و به نقل از وی نوشته « مهم ترين تهديد عليه کشور عمليات روانی است. »


به نوشته اين روزنامه ،عليرضا افشار گفته « رهبر جمهوری اسلامی مهم ترين تهديد کنونی عليه کشور را ، عمليات روانی دشمن و تهديد اقتصادی و محدوديت های علمی » می داند.


روزنامه خراسان همچنين از وجود يک طرح برای مقابله با تهديدهای روانی در شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی خبر داده ، و به نقل از معاون وزير کشور نوشته « برنامه ريزی برای تحقق نيافتن برنامه های عمليات روانی دشمن ضرورتی مهم است ، و به همين منظور طرحی در شورای امنيت ملی به تصويب رسيده که با اجرای آن برنامه های کاری برای مقابله با عمليات روانی دشمن بيش از پيش افزايش می يابد. »


XS
SM
MD
LG