لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۱

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ، هشدار وزير نيرو درباره تشديد خاموشی ها را مورد توجه قرار داده ، و به نقل از پرویز فتاح نوشته « ذخيره برق نداريم و احتمال خاموشی ها در پاييز و زمستان هم می رود ، ضمن اينکه ذخاير آبی کافی هم نداريم و احتمال قطع آب هم وجود دارد. »


به نوشته اين روزنامه پرويز فتاح روز سه شنبه در جلسه ای غير علنی و غير رسمی مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی بحران قطع برق در کشور تشکيل شد ، اعلام کرد که « افزايش بهای برق ، تامين حداقل چهار هزار ميليارد تومان بودجه اضطراری ، و نيز کاهش سهم بنزين خودروهای شخصی و در نتيجه ارائه مقدار بيشتری سوخت به نيروگاه ها را تنها راه حلی دانست که می تواند به کاهش خاموشی ها منجر شود. »


اعتماد نوشته « مواردی که فتاح بيان کرد بلافاصله با اين سوال نمايندگان مواجه شد که چرا دولت تاکنون به اين مشکلات اشاره نکرده و صرفاً از خشکسالی به عنوان دليل اصلی خاموشی ها ياد کرده است. »


اين روزنامه در عين حال نوشته « وزير نيرو هشدار داده که « اگر اقدام فوری صورت نگيرد بحران برق در کشور طی پاييز و زمستان و نيز سال آينده حادتر خواهد شد. »


بازداشت ۳۰۰ نفر بهايی


روزنامه خراسان خبر داده که اخيرا تعداد ٣٠٠ نفر از بهائيان به « اتهام اقدام عليه امنيت ملی » و « جاسوسی » بازداشت شده اند.


به نوشته اين روزنامه بازداشت گسترده بهائيان « به دنبال دستگيری و اعترافات فردی به نام خانجانی » صورت گرفته است.


روزنامه خراسان به اسامی ، جزئيات و شهرهايی که بهائيان در آن بازداشت شده اند ، اشاره ای نکرده است.
۷ تن از مسئولان اداری بهائيان از چندین ماه قبل در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برند ، و با وجود تداوم بازداشت تاکنون اتهام آن ها اعلام نشده است.


مرگ روزانه ۱۲ معتاد


روزنامه رسالت ، خبر داده که روزانه۱۲ نفربه علت مصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست می دهند.


اين روزنامه به نقل از جانشين مبارزه با مواد مخدر نيروی انتظامی نوشته « علت مرگ بيشتر معتادان ناخالص بودن مواد مخدر است. »


به نوشته رسالت ، اين مقام نيروی انتظامی همچنين گفته « مصرف مواد مخدرخود باعث مرگ معتادان می شود اما به علت سود جويی قاچاقچيان بخصوص درمواد مخدرصنعتی ، ناخالصی به مواد افزوده می شود وهمين موضوع مرگ معتادان را تشديد کرده است. »


هشدار برای سفر به ايران


روزنامه جمهوری اسلامی ، هشدار وزارت خارجه امريکا به اتباع امريکا را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه « وزارت خارجه امريکا به اتباع اين کشور که مايلند به ايران سفر کنند هشدار داده است که انجام چنين سفری خطرناک بوده و ممکن است دستگير شوند. »


اين روزنامه تاکید کرده که هشدار وزارت خارجه امريکا « بويژه آن دسته از امريکايی هايی را مورد خطاب داده که ايرانی الاصل هستند. »


در خواست محاکمه علنی پاليزدار


روزنامه کيهان ، خبر داده که رئيس جديد سازمان بازرسی کل کشور خواستار محاکمه علنی عباس پاليزدار شده ، و گفته که در خصوص افشاگری های پاليزدار بايد توضيحات لازم به مردم داده شود.


به نوشته اين روزنامه ، مصطفی پور محمدی روز سه شنب ه به خبرنگاران گفت « پاليزدار مامور تحقيق و تفحص از سازمان بازرسی بود اما پرونده هايی را مطالبه کرده که بخشی از آنها را مسترد نکرده بود. »


وی در عين حال با اشاره به اينکه « بخشی از اسناد خارج شده از سازمان توسط پاليزدار، بازگشته » گفته است : پاليزدار خارج از صلاحيت تحقيق و تفحص، پرونده های ديگری را خارج کرده بود و بايد پاسخ دهد.


به نوشته کيهان ، رئيس سازمان بازرسی کل کشور « درباره افشاگری هايی که ممکن است پاليزدار انجام دهد » نيز گفته « مرجع قضايی روی اين موضوع کار کند و اطلاع رسانی صحيح صورت گيرد تا افراد ، مراکز تحريک کننده و تشويق کننده و اهدافشان در اين ماجرا معلوم شوند. »


افشاگری های عباس پاليزدار در خصوص فساد مالی و اخلاقی اغلب روحانيان بلندپايه جناح حاکم بر کشور ، بازداشت وی در ۲۲ خرداد گذشته و برکناری محمد نيازی رئيس وقت سازمان بازرسی کل کشور را به دنبال داشت و انتصاب مصطفی پور محمدی به رياست اين سازمان را به دنبال داشت.


XS
SM
MD
LG