لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۹

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه جام جم ، از اختلاف نظر رئیس جدید بانک مرکزی با دولت خبر داده ، و نوشته « با وجود صدور حکم رياست کلی محمود بهمنی در بانک مرکزی ، ظاهرا اختلاف ‌هايی که بعدا بين وی و برخی عوامل در دولت بروز کرده ، کماکان جلوی آغاز به کار رسمی وی را گرفته است. »


اين روزنامه ، با اشاره به اين که جنگ قدرت در بانک مرکزی همچنان جريان دارد ، تاکید کرده « با وجود گذشت ۱۱ روز از برکناری طهماسب مظاهری ،‌ تاريخ توديع و معارفه روسای کل قديم و جديد بانک مرکزی از سوی هيچ منبع رسمی تاکنون اعلام نشده است. »


به نوشته جام جم دليل اين بلاتکليفی ، به بن‌ بست رسيدن مذاکرات معاون اول رئيس‌جمهور و رئيس کل جديد بر سر انتصاب معاونان بانک مرکزی و بويژه قائم‌مقام است.


اين روزنامه ، همچنين از قول يک مقام مطلع در دولت نوشته : اين درست است که مجمع بانک مرکزی و رئيس‌جمهور ، انتصاب بهمنی را تاييد کرده‌اند ، و حکم وی پيش از سفر به نيويورک صادر شده ؛ اما قرار نبوده حکم به اين سرعت اعلام شود ، چراکه برخی مذاکرات حاشيه‌ای آن ناتمام مانده بود.


اتهامات امام جمعه تهران به یک سفير اروپايی


روزنامه جمهوری اسلامی ، با انتشار کامل سخنان دبير شورای نگهبان در نماز جمعه اين هفته تهران ، اظهارات او درباره سفير يک کشور اروپايی را مورد توجه قرار داده ، و از قول وی نوشته « يک سفير پليد در ايران زندگی می کند. »


به گزارش اين روزنامه ، احمد جنتی بدون ذکر نام اين سفير اروپايی و کشورش گفته « من اسم وی را نمی گويم اما موضوع را بيان می کنم تا بداند قضيه لو رفته است. اين فرد چندی قبل به انگليس و آمريکا می رود پس از آنکه به ايران برگشته در جلسات خصوصی گفته با ايجاد بحران بايد اهداف خود را پيش ببريم ، و منظورش بحران اقتصادی در کشور است. »


به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی ، احمد جنتی همچنين گفته « دشمنان می خواهند مسولان نظام را تخريب کنند ، و به همين دليل بحث بحران های اقتصادی را مطرح می کنند. »


اعدام در همدان


روزنامه اعتماد ، از اعدام يک مرد در شهر همدان خبر داده ، و از قول معاون رييس دادگستری اين شهر نوشته « مردی با نام نصرت که به بهانه امر به معروف و نهی از منکر تازه دامادی را کشته و همسرش را هدف گلوله قرار داده بود به دار آويخته شد. »


به گزارش اين روزنامه به نقل از اين مقام دادگستری همدان « پرونده فرد ياد شده به صورت ويژه و خارج از نوبت رسيدگی شده و با اذن اجرای حکم از سوی آيت الله شاهرودی درنهايت حکم اعدام هفته گذشته اجرا شد. »


به نوشته اعتماد ، مرد اعدام شده با نام نصرت صاحب چندين معدن در استان همدان بوده است.


نيازی به نظارت مجلس نيست


روزنامه سرمايه ، اظهارات جدید وزير نفت درباره نپذیرفتن نظارت مجلس بر قراردادهای گازی را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه ، غلامحسين نوذری گفته « قراردادهای صادرات گازی که بين شرکت ملی نفت ايران ، و يک شرکت خصوصی امضا می شود به نظارت و بررسی مجلس نياز ندارند. »


روزنامه سرمایه به نقل از وزیر نفت به خصوص درباره قرارداد جنجالی با شرکت کرسنت امارات ، نوشته « با توجه به اينکه اين قرارداد بين شرکت ملی نفت ايران و يک شرکت خصوصی اماراتی امضا شده است ، از اين رو نيازی به نظارت و بررسی کميسيون های مختلف مجلس ندارد. »


به گزارش سرمايه ، وزير نفت تنها نظارت بر قراردادهای بين دولت ها را حق مجلس دانسته است.


ويروس دامی در آمل


روزنامه کيهان ، به نقل از معاون دامپزشکی شهرستان آمل از وجود ويروسی نوظهور و خطرناک در ميان دام های اين شهرستان خبر داد.


اين روزنامه از قول مسلم رمضانی نوشته « اين بيماری ويروسی که با تب سه روزه در جمعيت گاو و گاوميش ها دربيش از ۱۷ روستای آمل مشاهده شده ، تاکنون هزار و ۵۰۰ راس گاو را مبتلا و تعدادی را نيز تلف کرده است. »


به نوشته کیهان ، اين مقام مسول با اشاره به اين که « تا پيش از طوفان اخير در استان مازندران چنين ويروسی را در اين استان نداشتيم » گفته است : همچنان دام های تب دار برای ذبح به کشتارگاه ها منتقل می شوند ، و مصرف آن با تاييد کارشناسان انجام می شود.


XS
SM
MD
LG