لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۸

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه کارگزاران از حمله افراد ناشناس به بازار تهران خبر داده ، و نوشته « افراد ناشناس با هجوم به بازار تهران ، اقدام به شکستن شيشه مغازه‌ها و اغتشاش کردند. »


اين روزنامه درباره ناآرامی های روز یکشنبه بازار نوشته « کسبه بازار معتقد بودند اين حمله از سوی افرادی خاص صورت گرفته است اما مسول اطلاع رسانی نيروی انتظامی هرگونه درگيری و اغتشاش در بازار را رد کرده و گفته اصلا اتفاقی نيفتاده است. »


به نوشته اين روزنامه رييس سابق شورای اصناف کشور نيز گفته « اغتشاش و اعتصاب به ‌وجودآمده توسط گروه‌های خارج از بازار است که بايد نيروی انتظامی آنها را شناسايی کند چرا که اتفاقات به وجود آمده خارج از بازار هدايت می‌شود. » محمد آزاد مدعی شده است که « چماقداران صنوف مختلف را تهديد به آتش کشيدن مغازه‌ها کرده اند. »


کارگزاران نوشته که در ماجرای ديروز حمله افراد ناشناس به بازار تهران علاوه بر تعدادی مغازه ، يکی از شعب بانک صادرات نيز تخريب شده است .


بازاریان تهران و چند شهر بزرگ کشور از چند روز پيش تاکنون در اعتراض به اجرای قانون « ماليات بر ارزش افزوده » دست به اعتصاب و تعطيلی بازار زده اند.


مهلت دوباره برای برکناری وزیر کشور


روزنامه اعتماد ، از مهلت دوباره طراحان استيضاح علی کردان در مجلس خبر داده ، و نوشته « مهلت مجددی که طراحان استيضاح به علی کردان دادند سبب شد روز گذشته استيضاح وزير کشور به هيات رئيسه مجلس تقديم نشود. »


اين روزنامه با اشاره به اظهارات علی مطهری چهره اصلی ماجرای استيضاح کردان ، دليل اين مهلت را تنها تعطيلی مجلس دانسته ، و نوشته « مجلس هفته آينده در تعطيلات به سر می برد و علی مطهری بانی استيضاح عنوان می کند استيضاح را روز چهارشنبه به هيات رئيسه مجلس می دهند. »


به نوشته اين روزنامه این نماینده مجلس دليل ديگر عدم تحويل طرح استيضاح کردان در روز يکشنبه را لابی های سياسی دانسته ، و گفته « برخی مبارزه سياسی می کنند و از هر لابی در مجلس استفاده می کنند تا وزير کشور را استيضاح نکنند.»


به گزارش اعتماد علت مقاومت برخی نمايندگان در مقابل طرح استيضاح وزیر کشور اين است که « اگر کردان استيضاح شود و رای نياورد ، تمام کابينه دولت نهم بايد برای رای گيری مجدد به مجلس برود. »


دو ميليون و دويست هزار بيکار


روزنامه جام جم ، از قول وزیر کار خبر داد که تعداد بيکاران کشور در فصل بهار امسال به دو ميليون و دويست هزار نفر رسيده است.


به نوشته اين روزنامه محمد جهرمی در اين باره گفته « نرخ بيکاری در بهار امسال حدود ۹.۶ درصد بود و با اين نرخ حدود ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم فعال کشور بيکار بوده‌اند. »


به گزارش اين روزنامه جهرمی اشاره ای به مقدار افزايش يا کاهش نرخ بيکاری ، و نسبت آن نکرده اما گفته « اگر مشکلات بانکی و اختصاص اعتبار برای ايجاد اشتغال در بنگاه‌ها حل شود ، می‌توان به کاهش نرخ بيکاری اميدوار بود. »


«پاليزدار را علنی محاکمه کنيد»


روزنامه جمهوری اسلامی ، از درخواست رييس سازمان بازرسی کل کشور برای محاکمه علنی عباس پاليزدار خبر داد.


اين روزنامه از قول مصطفی پورمحمدی نوشته « پيشنهاد من اين است که پرونده پاليزدار بصورت علنی رسيدگی و اطلاعات در اختيار مردم گذاشته شود و ما در اين زمينه مشکلی نداريم. »


به نوشته اين روزنامه پورمحمدی درباره صحت افشاگری های پاليزدار و ارتباط او با سازمان بازرسی نيز گفته « او مامور تحقيق و تفحص مجلس از سازمان بود ، و اظهارات پاليزدار در بخشی از مطالبی که ادعا کرده به استناد پرونده های سازمان بازرسی افشاگری کرده است ربطی به این سازمان ندارد ، ولی چند مطلب او درست است اما سو استفاده هايی در آن وجود دارد. »


عباس پاليزدار چند ماه پيش بسياری از مقامات بلندپايه حکومتی و همچنين تعدادی از روحانيان سرشناس و متنفذ جمهوری اسلامی را به فساد مالی و رانت خواری متهم کرده بود.


اختلال جنسی يکی از دلايل افزايش طلاق


روزنامه رسالت ، از قول رييس انجمن علمی باروری و ناباروری ايران نوشته « 40 درصد از زوج های ايرانی دچار اختلالات جنسی هستند ، و اين موضوع يکی از دلايل عمده طلاق در کشور است. »


اين روزنامه از قول دکتر محمدرضا نوروزی نوشته « با توجه به ثبت سالانه حدود۸۰۰ هزارازدواج درکشورمی‌توان گفت هرسال حداقل حدود۲۰۰ هزارتن به تعداد بيمارانی که به نوعی دچاراختلالات جنسی مزمن يا حاد هستند اضافه می‌شود ، و به همين علت مشکلات جنسی زنان ومردان يکی از پنج علت شايع طلاق درايران است.»


به نوشته رسالت ، دکتر نوروزی اختلالات جنسی رایج در کشور که منجر به طلاق می شود را « ارضای جنسی زودهنگام درمردان ، و بی ميلی و سرد مزاجی زنان » عنوان کرده است.


XS
SM
MD
LG