لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۴۳

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، خبر داده که نيروی هوايی ۲ فروند هواپيمای خارجی را در حين گذر از آسمان ايران به فرود اجباری واداشته است.


اين روزنامه نوشته که به همين دليل شورای عالی سياست گذاری نيروهای مسلح از نيروی هوايی و قرارگاه پدافند هوايی خاتم الانبيا تقدير ، و اعلام کرده که اين دو هواپيمای بيگانه « طی يک ماه گذشته با مشخصات غيرواقعی و ناهماهنگ قصد ورود به فضای کشور را داشتند. »


روزنامه ايران نوشته « هواپيماهای مذکور پس از اخطارهای لازم در فرودگاه های کشور » فرود آمده ، و « ضمن شناسايی و بررسی های لازم و ارسال گزارش به مقامات کشور » برای آن ها اجازه برخاستن و عبور از کشور صادر شده است.


«تلاش دولت برای بايکوت گزارش سازمان بازرسی»


روزنامه اعتماد ، از تلاش دولت برای بايکوت کردن گزارش رئيس سازمان بازرسی کل کشور خبر داده ، و نوشته « برخی از نمايندگان مجلس از فشار دولت به ويژه وزارت امور اقتصادی و دارايی جهت مسکوت گذاشتن بررسی گزارش سازمان بازرسی در مورد تخلفات مالی دولت خبر می دهند. »


به نوشته اين روزنامه « مصطفی پورمحمدی رئيس سازمان بازرسی يکشنبه اين هفته گزارشی را تحت اين عنوان به دو کميسيون برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس ارائه کرده است ؛ گزارشی که به گفته نمايندگان در دو بخش ۱۵ و دو صفحه يی به ارائه آمار و ارقام مربوط به تخلفات مالی دولت ، و همچنين کسری های حساب ذخيره ارزی پرداخته است. »


اعتماد به نقل از تعدادی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی نوشته « اين دو گزارش دارای آمار و ارقام قابل تاملی از عملکرد سه ساله اقتصادی دولت است و قابليت پيگيری دارد .»


گزارش اين روزنامه حاکی است که چهره های اقتصادی مجلس مانند الياس نادران ، احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم ، خباز و عبداللهی گفته اند در حال بررسی اين آمارند اما برخی از اعضای کميسيون برنامه و بودجه گفته اند اين گزارش روز سه شنبه از اين کميسيون جمع آوری شده است.


اعتراف قاتل سريالی زنان بهمنشير به ۱۸ قتل


روزنامه جمهوری اسلامی ، از اعتراف قاتل سريالی بهمنشير به ۱۸ فقره قتل در آبادان و خرمشهر خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه ، دادستان عمومی و انقلاب آبادان با تاکيد براينکه قاتل سريالی در آبادان و خرمشهر به ۱۸ فقره قتل زنان و دختران اعتراف کرده ، گفته اين قاتل سريالی زنان که چهل ساله و فريد بغلانی نام دارد « در تازه ترين اعترافاتش به ۱۶ فقره قتل در آبادان و دو فقره قتل در خرمشهر ، و همچنين ضرب و جرح شديد دو نفر ديگر اعتراف کرده است. »


روزنامه جمهوری اسلامی ، از قول شاپور مهرابی نوشته « در حال حاضر چهار فقره از قتل های صورت گرفته با توجه به بازسازی صحنه قطعيت يافته ، و مابقی قتل ها تنها در حد اقرار و اعتراف است که بازپرس پرونده با همکاری کارآگاهان خبره پليس در خصوص بقيه قتل ها در حال تحقيق و بررسی موضوع هستند. »


«بحث لفظی وزير آموزش و پرورش و معاونش»


روزنامه همشهری ، از بحث لفظی وزير آموزش و پرورش با معاون سابق خود در حين برگزاری مراسم توديع معاون عمرانی اين وزارتخانه خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه حبيب اله بوربور معاون عمرانی آموزش و پرورش روز چهارشنبه در جلسه توديع خود که با حضور وزير برگزار می شد گفته است « حتی اگر مسافرکشی هم کنم ديگر به آموزش و پرورش برنمی‌‌‌گردم ، ولی تا زنده‌ام در مدرسه سازی خدمت می‌‌‏کنم. »


همشهری با اشاره به نظر وزير آموزش و پرورش که اعلام کرده « ساخت مدرسه در روستاهای کوچک هدر دادن اعتبارات است » نوشته که معاون آقای علی احمدی در جلسه برکناريش خطاب به افرادی که می‌گويند در کشور کمبود مدرسه نداريم گفته « مطمئن باشيد اين افراد عقل سليم ندارند. »


اين روزنامه همچنين نوشته که علی رضا علی احمدی نيز در اين جلسه با اظهار بی اطلاعی از برخی مسايل معاونت عمرانی ، و تاکيد بر اختلاف خود با معاونش گفته « در صداقت ، پيگيری و جديت آقای بوربور شکی نيست ، ولی وی روحيه جوان‌کُشی دارد‌. »


دستگيری دارندگان سلاح سرد


روزنامه رسالت ، به نقل از معاون امورجنايی پليس آگاهی خبر داده که « درراستای اجرای طرح ارتقای ‌امنيت اجتماعی پليس حمل کنندگان و دارندگان سلاح سرد را دستگيرمی کند. »


به نوشته اين روزنامه سرهنگ رجبی گفته براساس آمارهای موجود۳۷ درصد قتلهای اتفاق افتاده در کشور به وسيله سلاح سرد رخ می دهد ، اما پليس همچنان در انتظار تصميم‌گيری مجلس برای برخورد با فروشندگان ، حمل کنندگان ، و واردکنندگان سلاح سرد بوده است.


رسالت در عين حال از قول این فرمانده نیروی انتظامی نوشته « در هماهنگی های به عمل آمده با مراجع و مقامات قضائی ، از اين پس نيروی انتظامی با حمل کنندگان و نگهدارندگان سلاح سرد در طرح امنيت اجتماعی برخود می کند. »


XS
SM
MD
LG