لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۰۴

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی ، آغاز گشت های عملياتی بسيج در تهران را مورد توجه قرار داده ، و نوشته « فرمانده سپاه محمد رسول الله از آغاز به کار گشت های عملياتی بسيج در سطح تهران بزرگ خبر داده است. »


اين روزنامه به نقل از عبدالله عراقی نوشته « از سه ماه قبل به انجام آزمايشی اين طرح اقدام کرديم که طی آن يک حوزه در هر ناحيه به صورت آزمايشی به گشت زنی پرداخت ، و با بررسی معايب و محاسن و جمع بندی کامل آن دستور العمل نهايی گشت های عملياتی بسيج روز سه شنبه گذشته به تمام رده ها ابلاغ شد. »


به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی ، فرمانده سپاه تهران ، گشت های عملياتی را جايگزينی برای پست های ايست و بازرسی بسيج معرفی کرده ، و گفته « با اجرای اين طرح که بنا بر دستور فرمانده کل سپاه از روز هفتم آبان عملياتی شده ، نيروهای بسيجی با همکاری نيروی انتظامی ، سرکلانتری ها ، و مقامات قضايی امنيت را در محله های شهر تهران ارتقا خواهند داد. »


پيشنهاد لباس فرم برای دانشجويان


روزنامه اعتماد از پيشنهاد رئيس دانشگاه تهران در خصوص تدارک لباس فرم برای دانشجويان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه فرهاد رهبر ضمن اعلام آمادگی دانشگاه برای به کارگيری لباس فرم برای دانشجويان ، از دانشجويان خواسته تا راجع به اين مساله فکر کنند که آيا دانشگاه می تواند يک لباس فرم داشته باشد تا سر و لباس و وضع ظاهری دانشگاه را سر و ساماندهی شود.


اعتماد نوشته که رئيس دانشگاه تهران همچنين از دانشجويان خواسته تا نظرات خود درباره لباس فرم دانشجويی از طريق ای ميل به دانشگاه اعلام کنند ، و تاکيد کرده که اگر تعداد قابل توجهی از دانشجويان اين راهنمايی را داشته باشند که می توانيم در دانشگاه تهران لباس فرم داشته باشند ، مسوولان نيز برای اجرای آن تصميم گيری می کنند. »


سقوط هواپيمای آموزشی در کيش


روزنامه کيهان ، از سقوط يک فروند هواپيمای آموزشی در کيش خبر داده ، و نوشته « هواپيمای آموزشی هنگام اجرای نمايش هوايی در مراسم اختتاميه نمايشگاه هوايی خليج فارس سقوط کرد. »


به نوشته اين روزنامه اين هواپيما از نوع هواپيماهای آموزشی نوع سبک آلمانی بود که هدايت آن را نيز خلبان آلمانی بر عهده داشت که پس از سقوط در دم جان باخت.


دو روايت روايت از چک های اهدایی دولت


روزنامه ايران ، ارگان رسمی دولت ، ضمن تائيد اقدام يک مقام دولتی به دادن چک ۵ ميليون تومانی به نمایندگان مجلس ، و دريافت رسيد انصراف از استيضاح وزير کشور ، نوشته « رئيس جمهور ، رئيس دفتر خود و سرپرست دفتر بازرسی های ويژه رياست جمهوری را مأمور بررسی دقيق ، فوری و همه جانبه پشت پرده حوادث روز چهارشنبه مجلس نموده ، و تأکيد کرده در برخورد با عوامل خاطی هيچگونه تسامحی روی نخواهد داد. »


اين روزنامه همچنين به نقل از حميد رسايی از نمايندگان حامی دولت در خصوص اهدا چک به نمایندگان مجلس برای پس گرفتن استيضاح وزير کشور ، نوشته « آنچه نمی توان از کنارش به سادگی گذشت ، دو خطايی است که به وقوع پيوست ؛ يکی اعطای چک های پنج ميليونی در ايام نزديک به استيضاح يک وزير ، و دومی موضوع اخذ امضای انصراف از استيضاح به شيوه ای غيراخلاقی. »


روزنامه دولتی ايران ، در عين حال از قول محمد رضا رحیمی ، معاون پارلمانی محمود احمدی نژاد ، اهدا چک به نمايندگان را تائيد ، اما آن را به استيضاح وزير کشور مربوط ندانسته است.


«مضحکه عام و خاص»


روزنامه همشهری ، به نقل از معاون برکنار شده وزير کشور نوشته « مسئله وزارت کشور زودتر جمع شود. »


اين روزنامه نوشته عليرضا افشار معاون سياسی سابق وزير کشور ، که هفته گذشته و در روز توديع خود حاضر به سخنرانی نشد ، با اشاره به مسائل مطرح شده درباره وزير کشور تاکيد کرده « نبايد به اين ماجرا که مضحکه خاص و عام شده بی‌توجهی کرد و بايد زودتر اين مسئله جمع می‌شد. »


به نوشته همشهری ، عليرضا افشار با اسفبار خواندن وضعيت پيش‌آمده به ‌دليل شبهاتی که درباره وزير کشور ايجاد شده ، گفته است : چه آبروهايی که با قطره‌قطره‌خون شهدا و رنج ، و مرارت مردم ، و مسئولان در دفاع از اصول و ارزش‌ها به‌دست آمده و متأسفانه با اين مسئله از دست می‌ روند.


XS
SM
MD
LG