لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۴۱

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه کارگزاران ، اظهارات محمود احمدی نژاد درباره « تلاش برای از رسميت انداختن دولت » را مورد توجه قرار داده ، و نوشته « استيضاح حق نمايندگان مجلس است ، و طبق اصل ۱۳۶ قانون اساسی در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت نيمی از هيات وزيران تغيير کند ، رئيس‌ جمهور بايد مجددا از مجلس برای هيات وزيران تقاضای رای اعتماد کند. »


اين روزنامه در ادامه عملکرد رييس جمهوری اسلامی را عامل قرارگرفتن دولت در چنين شرايطی دانسته ، و یادآوری کرده که « محمود احمدی‌نژاد با روش مديريتی خود ، در طول سه سال تعداد قابل توجهی از وزيران را برکنار کرده و تغيير داده است. »


روزنامه کارگزاران با تاکيد براين که « در حقيقت اين شيوه مديريتی احمدی‌نژاد بوده که اکنون کابينه را در معرض نياز به رای اعتماد مجدد از مجلس قرار داده » نوشته « هيچ يک از دولت‌های جمهوری اسلامی آنقدر تغيير و تحولات يا برکناری در کابينه خود نداشتند که نيازمند رای مجدد برای هيات وزيران شوند. »


بنا بر نوشته اين روزنامه در صورتی که تنها يک استيضاح ، تغيير يا برکناری ديگر در اعضای کابينه دولت نهم رخ دهد ، دولت بر اساس قانون اساسی بايد مجددا از مجلس تقاضای رای اعتماد کند.


کشته شدن ۱۰ نفر طی درگيری مسلحانه


روزنامه کيهان ، از درگيری ماموران نيروی انتظامی با مهاجمين مسلح ، و کشته شدن چندين نفر در استان های سيستان و بلوچستان و کرمان خبر داده است.


اين روزنامه از قول رييس مرکز اطلاع رسانی نيروی انتظامی نوشته « روز يکشنبه ماموران نيروی انتظامی با هشت تن از اشرار در منطقه مرزی با پاکستان درگير شدند که در اين درگيری پنج نفر از آنها کشته و سه نفر ديگر به شدت زخمی شدند. »


کيهان همچنين از قول فرمانده انتظامی شهر بم نيز خبر داده که طی درگيری ماموران نيروی انتظامی با يک تيم هفت نفره مسلح در بم ، ۵ نفر از آنها کشته و ۲ تن نيز مجروح شده اند.


به نوشته اين روزنامه ، رييس مرکز اطلاع رسانی نيروی انتظامی همچنين خبر رسانه های پاکستانی در مورد مجروح شدن عبدالمالک ريگی فرمانده گروه مسلح جندالله طی درگيری با ماموران نيروی انتظامی را تکذيب کرده است.


قيمت گاز CNG خودروها دو برابر شد


روزنامه رسالت ، افزايش قيمت گاز CNG را مورد توجه قرار داده ، و از قول رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور نوشته « قيمت گاز طبيعی فشرده از سوی دولت افزايش يافته و به وزارت نفت ابلاغ شده است ، و اين وزارتخانه تا پايان آبان ماه جاری فرصت دارد شرايط اعمال اين مصوبه را فراهم کند. »


اين روزنامه از قول محمد رويانيان نوشته « پيش از اين قيمت هر ليتر گاز CNG در جايگاههای سوخت ۲۰ تومان بود که به اين ترتيب از اين پس و از ابتدای آذرماه با قيمت مصوب ۴۰ تومان عرضه خواهد شد. »


«واردات سه برابر صادرات»


روزنامه جمهوری اسلامی ، از افزايش بی سابقه واردات به کشور خبر داده ، و نوشته « ميزان واردات به کشور نسبت به صادرات غير نفتی کشور در هفت ماه گذشته ۳ برابر افزايش يافته است. »


اين روزنامه از قول رييس سازمان گمرک کشور نوشته « در هفت ماهه سالجاری ۲۳ ميليون و ۸۲۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۳ ميليارد و ۵۹۴ ميليون و ۵۰۰ هزار دلار وارد کشور شده که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از حيث ارزش ۳۱ درصد افزايش يافته است. »


روزنامه جمهوری اسلامی ، همچنين با اشاره به کاهش صادرات غير نفتی کشور از قول محمد بهبود آهنی نوشته « ارزش صادرات غيرنفتی کشور نيز در هفت ماهه سالجاری به رقم ۱۱ ميليارد و ۳۵۱ ميليون و ۷۲۰ هزار دلار رسيده است. »


«نان صنعتی کيلويی ۳۵۰۰ تومان»


روزنامه جام جم ، از افزايش قيمت انواع نان صنعتی خبر داده است.


پبه نوشته اين روزنامه رييس انجمن نانوايان سنتی تهران گفته « در حالی که قرار بود هر کيلو نان حجيم با قيمت ۴۰۰ تا ۴۵۰ تومان عرضه شود توليد کنندگان هم اکنون هر کيلو نان حجيم صنعتی را با قيمت ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند. »


اين روزنامه از قول يوسف احمدی نوشته « نان‌های حجيم صنعتی به دليل گرايش کم مردم به اين نان‌ها، گران‌تر از قيمت پيش‌بينی شده به دست مردم می‌رسد. »


XS
SM
MD
LG