لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۸

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه سرمايه ، تاکيد رييس دانشگاه تهران بر ضرورت استفاده دانشجويان از يونيفورم متحدالشکل را مورد توجه قرار داده ، و از قول وی نوشته « کسی که اين پيشنهاد را ارائه کرده مشخصات متحدالشکلی را مدنظر دارد و ديگر دانشجويان می توانند در زمينه اين پيشنهاد نقطه نظرات خود را بيان کنند. »


اين روزنامه نوشته ، فرهاد رهبر گفته « رنگ ، نوع و مدل يونيفورم مربوطه در صورت مورد قبول واقع شدن از سوی ساير دانشجويان و تصويب نهايی طراحی می شود. »


به گزارش اين روزنامه رييس دانشگاه تهران همچنين دليل اجرای چنين طرحی را نامناسب بودن لباس دانشجويان در دانشگاه دانسته و گفته « شأن دانشگاه لباس ميهمانی و عروسی نيست. »


به نوشته سرمايه ، هفته گذشته و پس از اظهارات اوليه فرهاد رهبر درباره لزوم طراحی يونيفورم متحد الشکل برای دانشگاه ها بسياری از فعالان دانشجويی و فعالان مدنی و سياسی به او و چنين تفکری اعتراض کردند.


اخراج ناشران ايرانی از نمايشگاه فرانکفورت


روزنامه جمهوری اسلامی ، خبر داده که چند ناشر کتاب های مذهبی که از سوی وزارت ارشاد اسلامی در نمايشگاه کتاب فرانکفورت شرکت کرده بودند ، از این نمایشگاه اخراج شده اند.


به نوشته اين روزنامه معاون فرهنگی وزير ارشاد اسلامی با تاييد اين خبر ، گفته تعدادی از ناشران ايرانی از نمايشگاه کتاب فرانکفورت به دليل عرضه کتبی که به زعم مسئولان برگزاری اين نمايشگاه « مروج بنيادگرايی » بوده ، اخراج شدند.


روزنامه جمهوری اسلامی همچنين از قول محسن پرويز درباره نحوه معرفی ناشران برای شرکت در چنين نمايشگاه هايی نوشته « قبلا در برخی از نمايشگاههای خارجی ناشرين داخلی ما توسط خود آن نمايشگاه و مسئولان خارجی آن انتخاب می شدند اما ما علاقمنديم اين امکان برای همه ناشران فراهم باشد و يا حداقل ملاک و معيار انتخاب ناشران مشخص باشد. »


«وجود مصوبات زياد هنر نيست»


روزنامه کارگزاران ، رويارويی دوباره رييس سازمان بازرسی کشور با دولت را مورد توجه قرار داده ، و از قول مصطفی پورمحمدی نوشته « وجود مصوبات زياد در يک دولت هنر نيست ، بلکه بايد با توجه به توانمندی‌ وعده داد و تصويب کرد. »


اين روزنامه از قول وزير سابق کشور خطاب به محمود احمدی نژاد نوشته « بايد فرهنگ وعده دادن‌های بدون عمل عوض شود و اگر کسی نمی‌تواند کاری انجام دهد وعده ندهد. »


پورمحمدی با هشدار به دولت گفته « در کنار وعده دادن به مردم پيامدهای زيادی هم وجود دارد که دولت تاکنون به آن توجه نکرده است. »


کارگزاران نوشته رييس سازمان بازرسی در حالی به دولت هشدار می دهد که برخی نمايندگان مجلس طرح تحقيق و تفحص از سفرهای استانی دولت را تهيه و به هيات رييسه مجلس ارسال کرده اند.


«کپی که جعل نيست»


روزنامه خراسان ، با انتشار خبری وجود ايران چک های ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی جعلی در کشور را تاييد کرده اما از قول رييس سازمان چاپ و اسکناس بانک مرکزی نوشته « تاکنون خبری مبنی بر جعل ايران چک های ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی دريافت نکرده ايم ، فقط بحث کپی ايران چک ها مطرح است. »


اين روزنامه در ادامه از قول مجيد صنيعی نوشته « کپی از ايران چک در صورتی که دستگاه کپی رنگی وجود داشته باشد به راحتی امکان پذير است. »


به نوشته خراسان رييس سازمان چاپ و اسکناس بانک مرکزی با هشدار به مردم درباره دقت به ويژگی های امنيتی ايران چک ها در موقع تحويل گرفتن ، گفته « ايران چک های جعلی که هم اکنون درميان مردم و بازار خريد و فروش می شود از همين نسخه های کپی شده است. »


«بمب های متحرک»


روزنامه جام جم ، از قول مديرعامل ستاد مرکزی معاينه فنی خودروهای تهران ، خودروهای گاز سوزی که در سطح پايتخت و شهرهای کشور تردد می کنند را بمب های متحرک خواند.


اين روزنامه از قول وحيد نوروزی با هشدار به مسولان نوشته « در حال حاضر، به واسطه آن که هيچ نظارتی بر وضعيت ايمنی اين خودروها وجود ندارد؛ خودروهای گازسوز همچون بمب‌های متحرک در شهرها در حال تردد هستند. »


به نوشته اين روزنامه ، وحيد نوروزی با اشاره به اين که وزارت کشور مسوول تامين ايمنی خودروهای گازسوز است ، گفته « هم اکنون کنترل کف و صابونی اعمال می شود که ما آن را به هيچ وجه قبول نداريم. »


جام جم نوشته « بسياری ازخودروهای سواری کشور درسه سال گذشته با اجرای طرح اجباری دوگانه سوز کردن خودروها از سوی دولت هم اکنون از سوخت گاز استفاده می کنند. »


اعتراض به اصلاح قانون انتخابات


روزنامه ايران ، از اعتراض مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد به اصلاح قانون انتخابات خبرداده ، و از قول وی نوشته « مصوبه اخير مجلس درباره تعيين شرايط کانديداهای رياست جمهوری به روشنی اصل ۱۱۵ قانون اساسی را نقض می کند. »


به نوشته اين روزنامه ، علی اکبر جوانفکر در اعتراض خود به اين مصوبه مجلس گفته « با اين مصوبه مجلس بسياری از افراد و شخصيت های صاحب صلاحيت کشور از نامزدی برای احراز پست رياست جمهوری محروم خواهند شد. »


ایران نوشته روز گذشته نمايندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه جديدی مقرر‌کردند که داوطلبان حضور در انتخابات رياست جمهوری علاوه بر داشتن شرايط مندرج در قانون ، دارای تحصيلات کارشناسی ارشد و بالاتر يا معادل حوزوی آن باشند.


XS
SM
MD
LG