لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۴

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


روزنامه کارگزاران ، اظهارات معاون اقتصادی بانک مرکزی درباره تبعات اجرای طرح تحول اقتصادی را مورد توجه قرار داده ، و از قول رامين پاشایی فام نوشته « اجرای طرح تحول اقتصادی ۲۰ درصد اثر تورمی خواهد داشت و اگر اجرای اين طرح مديريت نشود ، آثار مخربی در پی خواهد داشت. »


به نوشته اين روزنامه ، آقای پاشايی فام در ادامه از احتمال کاهش نرخ تورم حاصل از اجرای اين طرح در ۴ فصل خبر داده ، و گفته « تورم يک شاخص است که ۲۴ شاخص ديگر را در درون خود جای داده است ، اگر با اجرای اين سياست ، يکی از شاخص‌ها افزايش يابد ، بعد از يک افق ، تورم کاهش خواهد يافت. »


به گزارش کارگزاران معاون اقتصادی بانک مرکزی تاکید کرده « زمانی‌که اين طرح بخواهد اجرا شود ، بايد منابع آن در اختيار مردم و در حساب آن ها بدون حق برداشت ، باشد » ، و گفته در غير اين صورت تغييری در زندگی مردم ايجاد نخواهد شد.


انتشار پوستر « خليج عربی » در سازمان میراث فرهنگی


روزنامه جام جم ، خبر داده که سازمان ميراث فرهنگی ، صنايع دستی و گردشگری با انتشار و توزيع پوستری که در آن نام « خليج فارس » به اشتباه « خليج عربی » درج شده ، باعث شد تا روند اقدامات پرحاشيه اين سازمان و اعتراض ها به رئیس آن همچنان ادامه داشته باشد.


به گزارش اين روزنامه حميد زارعی ، معاون سرمايه‌گذاری سازمان ميراث فرهنگی استان بوشهر درباره درج نام « خلیج عربی » در پوسترهای اين سازمان گفته « از آنجا که کارهای سازمان ميراث فرهنگی در دقيقه نود و با عجله انجام می‌شود ، نتوانستيم بر چاپ نظارت دقيق داشته باشيم. »


جام جم نوشته در دو روز گذشته برخی از نمايندگان مجلس که طرح برکناری اسفنديار رحيم مشايی معاون رئی جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگی را پيش از اين مطرح ، و بر اساس برخی مصالح مسکوت گذاشته بودند دوباره در حال جمع آوری امضا برای ارايه آن به هيات رييسه مجلس شورای اسلامی هستند.


«واردات خارج از قانون بودجه با مسئوليت وزير»


روزنامه کيهان ، از قول يکی از معاونان وزير نفت دولت محمود احمدی نژاد اعلام کرد « درحال حاضر واردات بنزين و گازوئيل خارج از بودجه مصوب دولت با مسئوليت وزير نفت درحال انجام است. »


اين روزنامه به نقل از اکبر ترکان درباره واردات بيش از اندازه پيش بينی شده در قانون بودجه نوشته « ابتدای سال جاری اعتباری ۳ ميليارد و 300 میلیون دلاری برای واردات بنزين و گازوئيل درمجلس به تصويب رسيد و وزارت نفت قصد داشت با استفاده از ابزار قيمت و ساير سياستگذاری ها با اين اعتبار ، برنامه عرضه و تقاضا را متعادل کند ، که علی رغم تمامی برنامه ريزی ها اين طور نشد. »


به نوشته کیهان اخيرا نمايندگان مجلس به خريد و واردات بنزين و گازوييل خارج از برنامه بودجه در ازای نفت خام به دولت نهم اعتراض کرده اند.


«مقابله بسيج با تهديدات نرم و تهاجم فرهنگی»


روزنامه رسالت ، از قول فرمانده نيروهای بسيج سپاه پاسداران خبر داده که « پس از اين بسيج در طراحی‌های خود با تهديد‌های نرم و تهاجمات فرهنگی برخورد خواهد کرد. »


به نوشته اين روزنامه حسين طائب در رابطه با برنامه های آتی بسيج گفته « دشمنان امروز جنگ نرم را در کشور رواج می دهند اما بسيج با تمامی اينها مقابله می‌کند. »


رسالت به نقل از این مقام نظامی تاکید کرده « بسيج در اين زمينه برنامه‌ريزی‌هايی کرده است که با اقتدار به اين امر می‌پردازد. »


انتقاد از برداشت 150 میلیارد دلاری در 3 سال


روزنامه خراسان از انتقاد رييس کمسيون اقتصادی مجلس از دولت خبر داده ، و از قول وی نوشته « دولت طی ٣ سال گذشته می توانست ١٥٠ ميليارد دلار ذخيره ارزی داشته باشد ، ولی کل آن را با دريافت مصوبه مجلس مصرف کرد. »


به نوشته اين روزنامه غلامرضا مصباحی مقدم گفته « اين رفتار دولت وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را نسبت به دولت های قبل بسيار بيشتر کرده است. »


روزنامه خراسان نوشته که مصباحی مقدم بر طرح تحقيق و تفحص از حساب ذخيره ارزی تاکيد کرده است.


«خوابگاه ها استاندارد نيست»


روزنامه سرمايه ، عدم ايمنی خوابگاه های دانشجويی در پايتخت را مورد توجه قرار داده و و به نقل از معاون حفاظت و پيشگيری سازمان آتش نشانی نوشته « متاسفانه تاکنون هيچ خوابگاهی برای گرفتن مجوز ايمنی اقدام نکرده و حمايتی در اين زمينه از سوی آنها صورت نگرفته است. »


به نوشته اين روزنامه داود براتی با اشاره به این که عدم ايمنی به خصوص در خوابگاه های دخترانه بيشتر ديده می شود ، گفته « سازمان آتش نشانی در سال گذشته دستورالعمل های ايمنی را با هماهنگی وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری به خوابگاه های دانشجويی به صورت کتبی اعلام کرده است. »


هفته گذشته خوابگاه دانشجويان دختر دانشگاه علم و صنعت به دلايلی که هنوز اعلام نشده در آتش سوخت.


XS
SM
MD
LG