لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۵

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه جمهوری اسلامی از قول يک عضو کانون عالی شورای کار ، از ناپايداری قراردادهای موقت کارگری و اخراج اغلب کارگران موقت خبر داده است.


اين روزنامه از قول داود قادری نوشته « ۶۰ درصد قراردادهای موقت بين کارگر و کارفرما منجر به اختلاف و مشکل و در نهايت اخراج کارگر می شود. »


اين عضو شورای کار با انتقاد از سياست های وزارت کار و امور اجتماعی ، گفته « بيشتر اين اخراج ها مربوط به واحد های توليدی کوچک است که وزارت کار از آن ها حمايت می کند. »


روزنامه جمهوری اسلامی همچنین به نقل از آقای قادری نوشته « واحدهای کوچک در بعضی موارد استعفا نامه سفيد امضا و يا تسويه نامه نيز از کارگر می گيرند ، که اين مسائل باعث می شود تا در زمان اخراج يا برکناری کارگر از کار برای وی هیچ گونه مزايای قانونی در نظر گرفته نشود. »


«صدور حکم اعدام سه متهم بمب گذاری در شيراز»


روزنامه کيهان خبرداده « حکم اعدام ۳ نفر که متهم به بمب گذاری در حسينيه کانون رهپويان شیراز بوده اند ، از سوی دادگاه انقلاب صادر شده است. »


به نوشته اين روزنامه ، نماينده دادستان درباره صدور اين حکم گفته « هيئت قضائی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران پس از اخذ آخرين دفاعيات متهمان ، و پس از انجام شور متهمان محسن - الف ، علی اصغر - خ ، و روزبه -ی را محارب و مفسد فی الارض شناخته و آن ها را به اعدام محکوم کرد. »


کیهان نوشته که اکبر حيدری فرد با اشاره به اين که « اين حکم برای تاييد به ديوان عالی کشور ارسال شده است » از اعدام زودهنگام اين سه نفر خبرداده ، و گفته « اين متهمان پس از تاييد حکم به زودی در شيراز به دار مجازات آويخته خواهند شد. »


«شلیک به سوی هواپیمای بیگانه»


روزنامه اعتماد ، اظهارات رييس ستاد مشترک کل نيروی های مسلح درباره شليک به يک هواپيما را مورد توجه قرار داده ، و از قول وی نوشته « ارتش ايران اخيرا به يک هواپيمای بيگانه که وارد حريم ايران شده بود ، شليک کرده است. »


به نوشته این روزنامه حسن فيروزآبادی در تشريح اين ماجرا گفته « يک هواپيما به خاطر تداخل در اطلاع رسانی بدون اجازه وارد آسمان ما شد که ارتش ما آن را نيز در طول مسير همراهی کرد ، و دستور نشستن داد و وقتی ننشست زمانی که نزديک بود از فضای ايران خارج شود به سمتش شليک کرد. »


اعتماد نوشته رييس ستاد مشترک کل نيروهای مسلح همچنين زمان دقيق اين شليک و ميزان خسارت به هواپيمای مذکور را نيز اعلام نکرده است.


«دانشجو شدن خانم ها برای ما بدبختی است»


روزنامه سرمايه ، با انعکاس اظهارات احمد جنتی در نماز جمعه تهران از قول وی نوشته « دانشگاه و دانشجو شدن خانم ها برای ما بدبختی درست کرده است. »


به نوشته اين روزنامه امام جمعه موقت تهران گفته « بدبختی اين است که وقتی کسی برای خواستگاری می رود شايد اولين سوالی که مطرح می شود اين است که چقدر درس خوانده است. واقعاً انسان بهتش می زند. يعنی درس چند درصد در سلامت زندگی و آرامش زندگی نقش دارد؟ »


به گزارش روزنامه سرمایه ، دبير شورای نگهبان در ادامه خطاب به دختران و زنان جوان گفته « اين مسائل درجه دوم است که مثلاً اگر احياناً اين خانم دکتر بود و آن آقا ليسانس امکان ندارد آن خانم قبول کند.»


امام جمعه تهران همچنین تاکید کرده « بدانيد که روزگار خود را داريد سياه می کنيد و مملکت هم در اثر بالا رفتن سن ازدواج مشکلاتی پيدا می کند. »


«کاهش سهميه بنزين در زمستان»


روزنامه جام جم ، از قول رئيس « ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت » از کاهش سهميه بنزين خودروها در زمستان امسال خبرداده ، و نوشته « اين اقدام با هماهنگی و در چارچوب طرح تحول اقتصادی صورت می‌گيرد. »


محمد رويانيان گفته « بحث کاهش سهميه بنزين خودروها در دستور کار کلی ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت قرار دارد ، اما اين ‌که دقيقا از چه زمانی و به چه ميزان اين سهميه‌ها کاهش يابد ، هنوز درباره آن تصميم‌گيری نشده است. »


به نوشته جام جم ، رويانيان درباره اعلام زمان دقيق کاهش سهميه بنزين نيز گفته « ما منتظر آخرين وضعيت و تصميمات طرح تحول اقتصادی هستيم که يکی از مهم‌ترين ارکان آن انرژی است. »


XS
SM
MD
LG