لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۱

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه اعتماد ، به نقل از وزير نفت خبر داده که با وجود کاهش قیمت جهانی بنزین ، قيمت آن در ايران کاهش نخواهد یافت.


به نوشته اين روزنامه « به رغم تفاوت قيمت بنزين فوب خليج فارس که حدود ۲۴۰ تومان در هر ليتر است با فروش آزاد داخلی که برای هر لیتر ۴۰۰ تومان تعیین شده ، وزير نفت معتقد است که دولت پول زيادی برای هر ليتر بنزين دريافت نمی کند. »


اعتماد نوشته غلامحسين نوذری درباره علت عدم کاهش قيمت بنزين در شرايط حاضر نیز گفته « طبق قانون در محاسبه قيمت بنزين بايد ۳۰ درصد ماليات ، و همچنين هزينه حمل و نقل در نظر گرفته شود که تا به حال اين گونه نبوده است ، و بنابراين با لحاظ کردن هزينه حمل و نقل و ماليات و عوارض ، بنزين ۴۰۰ تومانی منصفانه است. »


به گزارش این روزنامه وزير نفت درباره پيشنهاد تک نرخی کردن قيمت بنزين با توجه به اختلاف قيمت اخير نيز گفته « فعلا چنين طرحی نداريم اما با طی کردن يک روند سه ساله و طبق طرح تحول اقتصادی دولت ، قيمت بنزين در سال ۱۳۹۱ آزاد می شود. »


«استيضاح وقت مجلس را می گيرد»


روزنامه جام جم ، واکنش محمدرضا باهنر به درخواست نمايندگان برای استيضاح وزرای « آموزش و پرورش » و « جهاد کشاورزی » را منعکس کرده ، و از قول وی نوشته « هم‌اکنون ۲ طرح استيضاح وزيران جهاد و کشاورزی و آموزش و پرورش به هيات رئيسه رسيده است؛ اما اين که هيات رئيسه ، طرح‌های استيضاح را به صورت رسمی دريافت کرده يا خير ، جای بحث دارد. »


نايب رييس مجلس تغييرات جدید وزیران را دارای بحث‌های حاشيه‌ای زيادی دانسته ، و تاکيد کرده « اگر چنين اتفاقاتی رخ دهد ، ما بايد حواشی آن را بپذيريم و وقت مجلس هم گرفته می‌شود. »


جام جم در عین حال نوشته « اعلام وصول نشدن استيضاح‌ها از سوی هيات رئيسه مجلس و رايزنی‌ها برای جلوگيری از اين اتفاق ، انتقادهای زيادی را از سوی نمايندگان نسبت به مديران مجلس به دنبال داشته ، به طوری که نمايندگان با اعتراض به اين اقدامات ، در تذکرات متعدد به رئيس مجلس خواستار انجام اين استيضاح‌ها شده اند. »


سقوط وانت بار حامل دانش آموزان


روزنامه جمهوری اسلامی ، از سقوط يک وانت بار حامل ۲۱ دانش آموز به دره ای در مشکين شهر خبر داده ، و نوشته « استفاده از وانت بار به عنوان سرويس مدرسه و سقوط اين خودرو به دره ۲۱ دانش آموز را در منطقه زيوه به شدت مجروح کرد. »


به نوشته اين روزنامه « دراين حادثه ناگوار که صبح یک شنبه روی داد دانش آموزان که به دليل نداشتن سرويس با وانت بار جابجا می شدند بر اثر بی احتياطی راننده به ته دره ای در منطقه زيوه از توابع انگوت در استان اردبیل سقوط کرده و به شدت مجروح شدند. »


به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی ، اين حادثه تلفات جانی در پی نداشته اما حال ۴ نفر از دانش آموزان مجروح وخيم است.


روز گذشته نيز نمايندگان مجلس در اعتراض به اين اتفاق خواستار پاسخگويی مسولان آموزش و پرورش در اين خصوص شده اند.


«کاوش ۲ برگشت»


روزنامه کيهان ، از بازگشت موفق راکت کاوش ۲ به زمين خبر داده ، و از قول رييس پژوهشکده هوافضای ايران نوشته « دومين محموله آزمايشگاه فضايی راکت کاوش۲ که هفته گذشته به فضا پرتاب شده بود با طی مسير مورد نياز با موفقيت به زمين نشست. »


به نوشته اين روزنامه ، محسن بهرامی گفته « در اين پرتاب آزمايشی که با موفقيت صورت گرفت نشان داده شد که تمام سيستم ها پس از بازگشت به خوبی کار می کنند ، و از طريق دوربينی که بر اين راکت نصب شده بود توانستيم اولين تصوير فضايی را دريافت کنيم. »


به گزارش کيهان ، بهرامی هدف از پرتاب اين راکت را آزمايش ارزيابی مراحل اجرايی اين پروژه ذکر کرده و گفته « با توجه به تجربه پرتاب راکت قبلی در ساخت دومين راکت سعی شد تا عملکرد سيستم از مرحله پرتاب تا بازگشت بهبود يابد. »


XS
SM
MD
LG